Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eclípse-dude77

#90
Citim nga: Eclipse2G ne Qershor 20, 2013, 07:37:45 PD
via rechtsbijstand garage verantwoordeloijk stellen!
ik zou dit niet pikken


ik ga zo spoedig mogelijk met hem om de tafel zitten,
hij reageerde al meteen dat ie het zeer jammer voor me vond en eea snel moesten gaan bespreken.


ik denk dat het wel goed komt, al is het natuurlijk nog steeds een beetje van......  :-\ :-\ :-\
ik breng hem tenslotte weg omdat ik het zelf niet kan naar een professioneel bedrijf,
dan ga je er toch vanuit dat de klus goed geklaard wordt, zeker omdat ze er een hele dag mee bezig zijn geweest met 2 man


:)


Eclipse2G

Citim nga: Eclípse-dude77 ne Qershor 20, 2013, 05:09:24 MD


ik ga zo spoedig mogelijk met hem om de tafel zitten,
hij reageerde al meteen dat ie het zeer jammer voor me vond en eea snel moesten gaan bespreken.


ik denk dat het wel goed komt, al is het natuurlijk nog steeds een beetje van......  :-\ :-\ :-\
ik breng hem tenslotte weg omdat ik het zelf niet kan naar een professioneel bedrijf,
dan ga je er toch vanuit dat de klus goed geklaard wordt, zeker omdat ze er een hele dag mee bezig zijn geweest met 2 man


:)

tuurlijk! en dit MOET je kunnen verhalen op het bedrijf natuurlijk wil hij eronderuit maar zou niks minder eisen als volledige schadevergoeding jij hebt al het recht als er hogere machten bij komen zijn hun toch de lul

Eclípse-dude77

De auto staat op dit moment nog bij MD, en ze zijn er gisterenavond aan begonnen.


spannend!  ::) 8) ;)

Eclípse-dude77

Citim nga: Eclipse2G ne Qershor 20, 2013, 10:32:58 MD
tuurlijk! en dit MOET je kunnen verhalen op het bedrijf natuurlijk wil hij eronderuit maar zou niks minder eisen als volledige schadevergoeding jij hebt al het recht als er hogere machten bij komen zijn hun toch de lul


het is een klein sleutelzaakje en heb inmiddels e.e.a. besproken met de eigenaar en wat geld teruggehad,

niet volledig, maar wel naar tevredenheid.  :)




[ps; maar denk niet meer dat ik terugga naar deze zaak]  ::)

Eclípse-dude77

#95
update:
na bij MD te zijn geweest...................


loopt de motor weer keurig rond en als nieuw, zoals ik hem ooit kocht...




8)
:P 8) ;D :D ;) 8) :P 8) :) ;) 



morgen meer nieuws, nu slapen............. zzzzzzzzzzZZZZZZ

4Koen63

Mooi man! Fijn om te horen dattie weer loopt zoals 't hoort ;)

Nu gauw meeten.. ;)

Eclípse-dude77

#97
Citim nga: Eclípse-dude77 ne Mars 01, 2013, 07:44:33 MD

kan zijn,


maar de Mitsubishi monteur heeft hem laatst ook zo afgesteld, en ik keek het ff af.  ;)

[ik ben niet zo bang aangelegd,  :D ]



Ik ga toch heel binnenkort de ECU en stappenmotor loshalen, en de ECU opsturen naar een electronica bedrijf [doormeten/repareren] en de stappenmotor 2e hands aanschaffen, daarna moet ie weer helemaal goed lopen.


er zijn nog een paar dingen die verholpen moeten worden.

onregelmatige loop van de motor, ECU/stappenmotor fixxen zodat ie weer strak loopt.
uitlaat dichtlassen een klein stukkie en hitteschilden goed vastzetten of verwijderen > resoneert bij 3 en 6K rpm...!!  :-\
airco af/bijvullen voor het nieuwe seizoen.




  ;)


inmiddels loopt de auto als een zonnetje, zit er nergens meer resonantie in/ hoor ik niets trillen...
is er niets aan de hand met de uitlaat, en ook niet met de ECU.  ;D ;D
dus dat is allemaal opgelost, wat er nog wel moet gebeuren...


1; de auto er netjes bijzetten optisch, de lak is een beetje aan het vergaan.

2; schijven en remblokken voor vervangen  :-\

3; de koppeling reviseren en vervangen, druklager is aan z'n eind.

4; het auto interieur weer netjes in mekaar zetten.

5; CPV repareren met een nieuw relais/antennen ontvangst die wat verder gaat als 2 meter.  ;D

6; het ding wassen en in de was zetten.

7; een wielnaafdopje scoren, deze is kwijtgeraakt denk ik. [dat is het dopje in het wiel gecentreerd, ziet er niet uit nu ie weg is]

8; Airco laten nakijken en afvullen, systeem is leeg en zekering gesprongen.  [schakelaar geeft geen lichtje meer]
9; Halvemaanpakking/bougieschachtpakkingen/ kleppendekselpakking vervangen, de auto lekt nu nog een klein beetje olie.


10; alarm inbouwen/startonderbreker, en dat kan ik lekker zelf; >> ik heb zelfs nog een INNOVAM inbouwcertificaat van vroeger om alarmsystemen in te bouwen.  :P 8) ;) ;)

11; relais nakijken van ABS systeem , deze blijft heel af en toe hangen met een grote kuil/hobbel in de weg. E.e.a. besproken met Remco,








Verder wil ik de mannen van MD hartelijk danken voor de goede zorg en toewijding aan mijn auto, ben er echt heel blij mee.
niets is zo vervelend als een halve auto voor de deur te hebben staan en niet weten wat je er mee moet...



MD-Performance natuurlijk bedankt! Richard en Remco ik kom natuurlijk na de vakantie weer langs met puntjes van de bovenstaande lijst.
Foto's en filmpje van de renovatie volgen nog.  8) ;D :D




Eclípse-dude77

zo, nu maar ff aan de klus ik heb nog een hoop te doen.  ;) 8)

4Koen63

Wou net zeggen, genoeg te doen hahah :P


Binnenkort komen er bij mijn auto rondom nieuwe schijven en blokken op, dan mag je mijn achterremblokken overnemen :P Die hebben ze 3 maanden terug vervangen voor de APK en is in de tussentijd weinig mee gereden. Zo goed als nieuw dus.


Aircosysteem weer in orde krijgen wordt lastig aangezien het een verouderd R12-systeem is wat ze praktisch nergens meer mogen bijvullen.


Originele naafdopjes kun je kopen bij de Mitsubishi dealer, maar ik heb er hier nog 4 voor je liggen waarvan ik het Mitsubishi logo erop rood geverfd heb, als je een fotootje wil zien roept u maar :D

Eclípse-dude77

zo, vandaag de CPV gerepareerd. [centrale portier vergrendeling] oude reciever unit had al moeite met ontvangst als ik bij het portier stond...


nu heb ik er een 2 voudig relaiskastje reciever opgezet met een remote met 2 knopjes.
hij doet het nu vanaf m'n huis terwijl de auto op de parking staat. !  ;D ;D
het enige wat ik nog moet maken is dat de RAW's ff knipperen bij een druk op de CPVknop, dan weet je iddg dat ie reageert.
ik wil dit op mijn alarmlichten circuit zetten met een relais en diodes.

[eventueel zat ik aan nog een andere print te denken.....  8) ::)  ]



ff knutselen, maar da's m'n werk dus dat komt goed  ;)
verder de auto door de wasstraat gehaald, interieur weer netjes gemaakt/gezogen. Helemaal afgetankt en filmpjes en foto's gemaakt.

Eagle1982

Is je alarm niet gecombineerd met je CV?


Normaal gesproken heeft het alarm een dubbele uitgang voor RAW, CPV setjes tegenwoordig ook steeds vaker.
Aftermarket setjes hebben vaak 2 bruine draden met een zekering van 10A.


En anders inderdaad ff met een relais 2x om op de pulsdraad van de cv.


Eclípse-dude77

#102
Citim nga: Eagle1982 ne Qershor 30, 2013, 12:42:18 PD
Is je alarm niet gecombineerd met je CV?


Normaal gesproken heeft het alarm een dubbele uitgang voor RAW, CPV setjes tegenwoordig ook steeds vaker.
Aftermarket setjes hebben vaak 2 bruine draden met een zekering van 10A.


En anders inderdaad ff met een relais 2x om op de pulsdraad van de cv.



er zit geen alarm op, tenminste niet dat ik weet.  :) [origineel heeft ie wel een alarm AFfabriek?]

is er trouwens ergens een WPHB te krijgen van dit model Eclipse?
voor extra info, draadschematieken enz.  ;)

Eagle1982

Zal vast een handboek van te verkrijgen zijn, ff googelen en zoeken naar .pdf bestanden.


Ik las ff wat te snel denk ik :D, ipv alarmlichten waarschijnlijk "alarm" gelezen.




In dat geval kun je dus idd een pulsdraad van de servo's pakken om ff een signaaltje op je RAW te krijgen.


Eclípse-dude77

Citim nga: Eagle1982 ne Qershor 30, 2013, 01:03:24 PD
Zal vast een handboek van te verkrijgen zijn, ff googelen en zoeken naar .pdf bestanden.


Ik las ff wat te snel denk ik :D , ipv alarmlichten waarschijnlijk "alarm" gelezen.




In dat geval kun je dus idd een pulsdraad van de servo's pakken om ff een signaaltje op je RAW te krijgen.


de conrad heeft van die standaard printjes voor simpele relaissturingen zoals claxons lichten ledjes etc aan te sturen vanaf/met een signaal.

ff gluren wat ze allemaal hebben, ik wil er ook een ledlampje op hebben met verschillende kleuren.

die gebruik ik op het werk ook, rood blauw en groen in 1 ledje.  :)