Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 4 Vizitore po shikojne kete teme.

Eclípse-dude77

Citim nga: Super Top ne Mars 01, 2013, 08:16:48 MD
Waarschijnlijk gewoon een schrale of uitgedroogde v-snaar.
Komt meer voor met het weer van de laatste tijd.
Ook als een v-snaar versleten is kun je hem opstellen maar zal die toch snel weer gaan piepen.


Denk niet dat het een lager is. Zeker omdat je zegt dat als je er water over gooit dat het dan weg is.



dat zou goed nieuws zijn, ff een nieuw snaartje eronder en klaar.


morgen weet ik het,  :)

Evo driver

Juist maar een stappenmotor kan je goed zelf doormeten. Met een universele meter met een weerstand meting stand er op.

En idd klinkt meer naar een v-snaar. Als hij piept een klein beetje wd40 er op spuiten dan kan je uitsluiten welke het wel en niet zijn. Als je ook nog airco hebt dan hetb je er namelijk 3.

Gr. remco

Eclípse-dude77

Citim nga: Evo driver ne Mars 02, 2013, 01:15:54 PD
Juist maar een stappenmotor kan je goed zelf doormeten. Met een universele meter met een weerstand meting stand er op.

En idd klinkt meer naar een v-snaar. Als hij piept een klein beetje wd40 er op spuiten dan kan je uitsluiten welke het wel en niet zijn. Als je ook nog airco hebt dan hetb je er namelijk 3.

Gr. remco


das gelukt inmiddels,  ;)


maar, mijn motor loopt al tijden niet echt lekker> maakt een beetje een vrieee geluid ipv vroem sinds dat doortrap akkefietje.

inmiddels heb ik bijna alles al electronisch uitgesloten behalve de ECU/stappenmotor.
in welke snelheid/gearing je ook zit de motor pakt niet helemaal vloeiend op, maar trekt wel naadloos door.
ik heb toch het gevoel dat het in de ECU zit en niet in de stappenmotor van het gasklephuis. > deze laatse heb ik inmiddels ook al handmatig gereset en dashboard geeft 0 storingen.
ook zei de Mitsubishi monteur dat mijn ECU geen toegang gaf tot uitlezen en programmeren.


wat zei mijn garagemonteur, na distributieriem geplaatst te hebben>. onderste wiel puntje komt niet overeen met merkteken, op het wiel.
de disrtibutieriem kon niet exact op het merkteken geplaatst worden.
bovenin bij de nokkenassen wel, onderin niet helemaal> staat er een stukkie af.



kan het zijn dat er mechanisch wat verwrongen/verschoven/van tijd af is door dat akkefietje van bladzijde 1?
zoja, dan laat ik dat eerst fixxen.
zonee, dan laat ik de ECU nakijken.  :D

Evo driver

Nee lijkt me niet. onderin klopt dat het onderste tandwiel niet goed staat dat is de oliepomp cq balansas. Om die op tijd te krijgen moet je de motor een paar keer rond draaien.

De krukas en de balanasriem die door de kleine snaar worden aangedreven moeten gewoon op teken gedraait kunnen worden. Als ik het zo lees denk ik dat het een nokkenas die 1 tandje is versprongen. De onderkant is gewoon op tijd te draaien en geen probleem. De nokkenassen moeten de merktekens in 1 lijn staan anders de motor weer verder draaien het is idd een gekloot om het goed te krijgen

gr. remco

Eclípse-dude77

ah, ik denk dat ik toch eens bij jou ga langskomen voor advies :)


vraagje; waar zit de ECU bij mijn model Eclipse?
heb gelezen dat ie in het middenconsole verstopt moest zijn?
en hoe ziet ie eruit/waar kan ik hem aan herkennen :)


mvgr; Jeroen.

Myristica

Die zit onder je dash/middenconsole. Als je aan de passagierskant en bestuurderskant het zijkantje van de middenconsole eraf haalt het dichtste bij het dash zit die daar helemaal op het einde verstopt :P zit links en rechts vast.   Goudkleurig ding.

Myristica


Eclípse-dude77

Citim nga: Myristica ne Maj 14, 2013, 06:32:41 MD
Na even snel te googelen heb je hier een mooie beschrijving met plaatjes: http://www.zeitronix.com/installation/ECUremoval.shtml   ;)



ik heb er wel naar gegoogled maar toch net niet gevonden, alleen veel van de g2.

bedankt he! :)

Eclípse-dude77

update;  8)



Nou, probleem is zichtbaar geworden tijdens een bezoekje aan de mannen van MD!

de motor staat flink van tijd af en draait op 10c voorontsteking tov nokkenassen.  :-[ :-\ :o
dus dit heeft mijn eigen garagist toch niet helemaal goed gedaan,
nadat Remco een sleutel op een poelie zette werd het probleem meteen zichtbaar.  ;D

ook zat er een ontluchtingsslang los waardoor ie nu weer een heel stukkie beter loopt, waarvoor dank.
verder is stappenmotor ook nog doorgemeten maar daar bleek geen probleem in te zitten.
en olie uit het carter werd aangevuld, ik had hem flink verwaarloosd, blijkt ook een kleine olielekkage in te zitten in m'n blok op 2 plaatsen....... waarschijnlijk veroorzaakt doordat distributiekit en balansasriem niet goed zijn aangebracht...   :(

Dus de volgende stap is om alle riemen/assen/spanners/ op tijd te krijgen op de CORRECTE manier, en daarna eens te kijken of dat daadwerkelijk het probleem was van de laatste tijd.

ik hoop het wel.
Remco en Richard, alvast heel hartelijk dank voor de snelle actie/reactie.  ;)

4Koen63

Daar kom je nog goed mee weg ;)
Maar gelukkig is de auto in goede handen en wordt eraan gewerkt :)


Succes ermee!

Eclípse-dude77

Citim nga: 4Koen63 ne Qershor 16, 2013, 04:48:07 MD
Daar kom je nog goed mee weg ;)
Maar gelukkig is de auto in goede handen en wordt eraan gewerkt :)


Succes ermee!



dankjewel, koen  ;)


als ik eea optisch in orde heb gemaakt nadat blokkie weer puik loopt zou het zomaar eens kunnen dat ik een meeting meepak.
maar nu eerst wil ik het blokkie in orde hebben voordat ik er [veel] geld in ga stoppen.  8)


Eclipse2G

hee koen hoezo ken het je hebt zaterdag meeting xD wel zonder eclipse hahaha

Eclípse-dude77

#88
Nou jongens,
  :-[
::) 
het is flink mis.........
hele spul staat niet op tijd, alle riemen zijn versleten...
waterpomp is lek, keerringen moeten vervangen worden.....
Hydrospanner is stuk en spanrollen moeten ook vervangen worden.



en dat haast allemaal door verkeerde montage van mijn garagist, die ik nu op de hoogte heb gebracht en morgen even met een bezoekje kom vereren.


maar ik ben iddg opgelucht dat ik nu hoogstwaarschijnlijk weet WAT het is..

mannen van de MD, bedankt he!  8) :-\ ;) ;)

Eclipse2G

Citim nga: Eclípse-dude77 ne Qershor 20, 2013, 12:11:34 PD
Nou jongens,
  :-[
::) 
het is flink mis.........
hele spul staat niet op tijd, alle riemen zijn versleten...
waterpomp is lek, keerringen moeten vervangen worden.....
Hydrospanner is stuk en spanrollen moeten ook vervangen worden.



en dat haast allemaal door verkeerde montage van mijn garagist, die ik nu op de hoogte heb gebracht en morgen even met een bezoekje kom vereren.


maar ik ben iddg opgelucht dat ik nu hoogstwaarschijnlijk weet WAT het is..

mannen van de MD, bedankt he!  8) :-\ ;) ;)

via rechtsbijstand garage verantwoordeloijk stellen!
ik zou dit niet pikken