Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen CvW - 8G V6-24

Filluar nga CvW, Mars 05, 2012, 12:18:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CvW

Hallo allemaal,

Wel zo netjes om mij voor te stellen na het aanmelden op dit forum. Mijn naam is Cees. Privé heb ik al een lange Mitsubishi historie achter de rug:
- Mitsubishi Colt 1.2 bouwjaar 1984;
- Mitsubishi Colt 1.3 bouwjaar 1989;
- Mitsubishi Galant 6G 1.8 GL bouwjaar 1991;
- Mitsubishi Galant 8G V6-24 bouwjaar 2000

De afgelopen 10 jaren heb ik een aantal lease-auto's gereden voor het maken van de grote kilometeraantallen. Voornamelijk Peugeot's van het type 307 en 308. Privé ben ik altijd trouw gebleven aan de diamant. Toen de laatste lease auto (bijna) 2 jaar geleden de deur uit ging heb ik de 8G gekocht, voornamelijk vanwege het feit dat er s'zomers een caravan aan de haak moet.

Van de beide Colt's heb ik geen foto's op het net voorhanden. Jullie zullen het dus moeten doen met de beide Galant's. De 6G en de 8G heb ik een korte periode beide in bezit gehad en dus gezamenlijk vast kunnen leggen op de gevoelige plaat.




De 6G was nog volledig standaard en had op het moment van de foto's 119k op de teller staan. We praten dan over juni 2010. Begin juli 2010 is hij verkocht.

Sinds dat moment koester ik de 8G. Een heerlijke wagen met een machtig V6 blok onder de motorkap. Deze is niet geheel standaard; LPG installatie, HC dash, A/T, 4 cm verlaagd (veren), 17" OZ velgen, Xenon 6000K. Op de teller staat een respectabele km-stand (ruim boven de 3-ton) al merk je daar niets van. Sinds vorig jaar doe ik het technisch onderhoud zelf. Remblokken en schijven zijn ondertussen vervangen, A/T bak heeft een volledige flush gehad, motorolie en alle filters zijn vers. Bougies, multiriemen en distributie staan binnenkort op de planning voor vervanging al zal ik een deel van die werkzaamheden uitbesteden (ik ken mijn grenzen  :) ).

Hobbymatig besteed ik veel tijd aan detailing. De 8G heb ik direct na aankoop volledig onderhanden genomen en hij krijgt met grote regelmaat nog steeds zijn verwenbeurten. Genoeg voor nu. Foto's zeggen altijd meer.  ;)





En ter afsluiting nog één met de caravan aan de trekhaak op een parkeerplaats in Zwitserland:




4Koen63

Welkom!

Mooie Galant, die 8G's blijven prachtig, en die V6 zal wel lekker gaan ja!
Is ook niet kapot te krijgen denk ik zolang je er fatsoenlijk mee omgaat :)

Space Star 1.6

Welkom,

Echt een mooie galant  8)  veel plezier probleemloos :)

Evo driver

eeyy Cees

Welkom hier,

En hopelijk post je lekker veel van je mooie detail werk hier op het forum !

gr. remco

Prowler

Welkom op het forum en strakke galant heb je :D

Chaoth

Welkom!

Ook 1 van mijn favo Mitsu's die 8G's :)

KNOEI 8G

Welkom Cees!!
Een weekje zonder GF en Cees meld zich aan op MOC  8) het is en blijft een plaatje!!!

CvW

Dank jullie wel allemaal voor dit hartelijke welkom.  :) 
Tsja, Galantfans is al een weekje off-line. Helaas. Maar, ik las af en toe al mee op dit forum hoor. Nu aangemeld dus wie weet wat er allemaal weer tevoorschijn komt.
Enneh Remco, als er behoefte aan is kan ik altijd helpen bij detailingzaken. Dat weet je ondertussen wel.  ;)  Het voorjaar is aan het beginnen dus slinger ik de machines weer aan. Mijn 8G is al uit zijn detailingwinterslaap gehaald met een clay behandeling, lichte polijstbeurt en een verse voorjaarswaxlaag.  8) Met een beetje mazzel qua weer en andere zaken staat er komend weekend een prachtige klus op de kalender.........  ;D

Buzz Fuzz

Leuke klus?

Wat kan dat zijn dan?

Wieger

Hey Cees welkom hier ,
nogmaals wat een prachtige Galant !
Pff we staan wel achter kwa Topics T.O.V van andere modellen maar we komen terug !  8)


CvW

Citim nga: Buzz Fuzz ne Mars 06, 2012, 03:15:52 MD
Leuke klus?

Wat kan dat zijn dan?
Vertel ik je nog wel.  ;D

Enneh Wieger; ik zou me geen zorgen maken. Uitdagingen zijn er om op te pakken.  :P

Niels

Ziet er goed uit! Bij mij is het eigenlijk andersom gegaan: ruim een jaar geleden een 6G HB met 107 op de teller gekocht en een antal weken geleden mijn 8G 2.0 Comfort verkocht. Wel met pijn in het hart, maar aangezien ik groter ga leasen en ook de sapporo en Sigma('s) nog heb........

Lancer15gli

Hey Cees mooie wagen man zon galant dat wordt mn volgende.
Maarre ik zie dat je een 6g hebt zou je voor mij een keer een foto van je motor ruimte willen maken en de afstand van veerpoot tot veerpoot willen meten.
Thnx Ro

CvW

Ik had een 6G. Meten van de afstand tussen de veerpoten gaat dus lastig worden.  :(
Een foto van de motorruimte is wat anders............  :)


Lancer15gli