Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

krakende achterklep outlander 2016

Filluar nga benny, Prill 12, 2022, 12:14:38 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

benny

Mijn achterklep kraakt nogal bij openen en sluiten (elektrische achterklep). Dit is al even en wordt de laatste tijd precies erger (lees: mensen draaien zich om als ik mn koffer open of sluit). Het probleem lijkt ook erger te worden als de achterklep een tijdje open staat.

temperatuur en vochtigheid lijken geen invloed te hebben.

laatst heb ik al heel het mechanisme (tandwielen) gesmeerd maar geluid blijft. Achterklep beweegd ook mooi zonder trekken of schokken.

Kan je de scharnieren demonteren/smeren? Het ziet ernaar uit als je de scharnieren er wilt uithalen dat dit niet zonder beschadigingen gaat lukken lijken gespoten terwijl ze gemonteerd zijn).

Soms is het paar dagen weg en dan ineens komt het terug.

MitsuRik

Ik had hetzelfde probleem bij mijn vorige Outlander. Was wel geen elektrische klep maar ik herken het fenomeen. (en ook het feit dat iedereen je bekijkt)
Ik weet niet of jij nog telescopen hebt om de koffer te ondersteunen?
Zo ja dan zijn het de afdichtrubbers in de telescopen die beginnen te protesteren. Een beetje fijne olie (naaimachine olie oid) op de glijstangen en de rubbers glijden weer als nieuw.
Is geen definitieve oplossing mar het helpt wel een tijdje.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

Tom84

Ik heb wd40 lithium op de glijstangen/rubbers gespoten en het lijkt voorlopig weer even weg te zijn.

benny

Ja het gekraak kwam blijkbaar van de gaspompjes. Beetje silicone vet aan de rubbers gedaan en nu al paar weken geen gekraak meer.