Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Airbag probleem na inbouw radio

Filluar nga Android, Shkurt 28, 2022, 11:57:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Android

Geachte lezer
Hulp gezocht of oplossing van mijn probleem na drie pogingen van aansluiten kom ik er niet uit.
Het gaat hier om een Joying Android met vervangings kit met een printje wat er bij hoort.
Nu het volgende na het aansluiten krijg ik de melding airbag service en deze melding krijgt mijn onderhouds 
monteur niet gewist na oude radio terug zetten gaat dit wel de melding word weer gegeven als open elektrische.cirkel
Airbag.
Kan het aan het printje liggen krijg van de verkoper niet echt een antwoord .
De radio werkt verder prima heb het bericht van Marice gelezen maar kan de foto's niet zien en hij zelf reageert niet op mijn mail.
Moet nog even vermelden voor dat ik de radio verwijderde heb ik de stroom losgekoppeld accu.
De auto is een Mitsubishi asx 2011

Nobodie14

Ik denk niet dat de interface het probleem is: die communiceert alleen via canbus met de auto.
Hierdoor werkt de stuurwielbediening en schakelt de radio uit/aan via het contactslot.
Uitlezen van de SRS/airbag control module geeft een exacte foutmelding. En weet je ook gelijk waar je moet zoeken.
Ik vermoed dat de stekkerconnectie van de passagier airbag niet lekker zit, maar uitlezen geeft daar uitsluitsel over.

Android

Bedankt voor je reactie maar uit lezen geeft geen specifieke uitslag waar het probleem zit zoals ik al schreef in het bericht bij het terug plaatsen van de fabrieks radio verdwijnt de melding.
Ik denk zelf dat het probleem in de aansluiting van het printje zit maar kan dit zelf niet controleren geen verstand van, ben al bij inbouw bedrijven geweest en wilden ook niet helpen zeggen geen Pioneer of Kenwood enz.


Nobodie14

Als ik je goed begrijp, is het plaatsen van de fabrieksradio genoeg om de foutmelding te verwijderen.
Het is lastig lezen voor mij zonder punten en/of komma's op de juiste plaats.
Dan zet ik die zelf, maar komt er waarschijnlijk iets anders uit dan jij bedoeld hebt te zeggen.

Ik zeg niet dat het niet aan de interface ligt.
Alles wat met canbus communiceert kan hele vreemde dingen veroorzaken.
Bij een Fiat Panda zelfs mee gemaakt dat er van alles (lichten, ruitenwissers, controlelampjes) aan / uit ging na het plaatsen van een aftermarket radio.
Maar in dit geval is het heel specifiek: een airbag foutmelding.

Bij Joying wil de constante en geschakelde draad nog wel eens verkeerd om zitten in de ISO stekker.
Zitten die wel goed bij die van jou?
En zit er wel een goede massa op de radio / in de ISO stekker?
Zit er toevallig een DAB+ optie op de radio met een actieve raamantenne?
En dat die kabel langs de kabel van de airbag loopt?
Een keer gelezen dat een actieve antenne de oorzaak was.
Laat die antennekabel (en voeding ervan!) anders even los om te kijken of dat het probleem oplost.

Android

Het probleem is inmiddels opgelost heb een pionier gekocht en laat hem daar ook inbouwen .
Kost wel wat maar heb dan geen gezeik met niet werken van de radio,
De Joying radio gaat in de verkoop mag die er zich op stuk bijten.
Nobody bedankt voor het meedenken maar ik heb er genoeg van 😔😔