Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Portierslot mitsubishi space star uit 2001 blokkeert

Filluar nga Dit is mijn auto, Janar 31, 2022, 02:56:18 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dit is mijn auto

Goedemiddag heren/dames. Ik heb in mijn 35 jarige loopbaan als schademonteur nu een probleem welke ik nog nooit heb meegemaakt. Het lv portierslot werkte niet naar behoren. Na demontage had ik het cilinder slot in mijn handen. Normaal gesproken kan je het borgveertje verwijderen , ook het kunststof plaatje met de grote veer, en het cilinderslot demonteren. Echter, voordat ik dit ging doen probeerde ik eerst of ik de sleutel nog wel kon draaien. Bij het verdraaien van de sleutel ging het mis. Ik hoorde een klik en hij stond geblokkeerd. Ik zie ook nergens een palletje of iets om in te kunnen drukken om deze blokkade eraf te halen is er iemand die hier ook mee te maken gehad heeft, en wat heeft u eraan gedaan om de sleutel weer roterende te krijgen.
Ik hoor graag van u.


Mvg leo

Nobodie14

Ik zou het slot flink met WD40 inspuiten.
De sleutel zit erin dus de plaatjes blokkeren het ronddraaien (of horen dat niet meer te doen) van het slot niet meer.
Het kan ook zijn dat een of meer plaatjes verbogen zijn doordat met geweld geprobeerd is het slot rond te draaien.
In principe dus inspuiten, kunststof plaatje etc. verwijderen en cilinderslot zelf eruit tikken.
Eventueel verbogen plaatjes recht slaan, in juiste(!) volgorde weer in cilinderslot monteren met een heel klein beetje wit vet, sleutel erin steken en controleren of alle plaatjes ingetrokken zijn, weer in de het slot steken en kunststof plaatje etc. weer monteren.
Het slot zou nu weer moeten werken.

Dit is mijn auto

De sleutel kan ik er wel gewoon uithalen. Echter voordat ik het slotcilinder uit het huis wilde halen, probeerde ik eerst of de sleutel wel roteerde. Ik kon hem inderdaad wel draaien, maar bij dit draaien schoot hij in de blokkade. Ik hoorde een tik, alsof hij in het slot schoot. De sleutel kan er wel uit ,maar hij draait niet meer. Ik wilde de cilinder uit zijn behuizing halen. Dit kan alleen met de sleutel erin(anders schieten de plaatjes en veertjes om je oren.
Als de bergmeer verwijderd is en ook het kunststof plaatje met de terugslag veer, dan hoor je de sleutel iets te draaien totdat de uitsparingen recht tegenover elkaar staan. Dit kan dus niet meer omdat ik de sleutel niet meer kan verdraaien


Dit is mijn auto

Ik heb net wd40 gespoten,maar ik denk dat dit niet het verschil uitmaakt.

Dit is mijn auto

Wd40 heeft dus niet geholpen. Hoe kan ik het slotcilinder eruitzien. Iemand nog een suggestie?

Dit is mijn auto


Nobodie14