Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Lege accu?

Filluar nga 38-HX-HB, Janar 04, 2014, 05:31:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

38-HX-HB

Hallo,
Heb sinds 14 dagen een Mitsubishi Space Star 1.6 FAMILY uit 2002.
Sinds 2 dagen heb ik een signaal van een rondje met een streep erdoor in de display middenvoor, tussen de aanwijzing van de buitentemperatuur en de verbruiksgegevens l/km.


Daar is niets van in het boekje te vinden. Ik dacht (het tekentje is wel zichtbaar in het boekje op een foto van de display met de buitentemperatuurmeter) maar niet beschreven dus het zal niet belangrijk zijn.


Maar... vanmorgen was de accu leeg.  Heeft dat tekentje mij daarvoor gewaarschuwd zonder dat ik het wist?
Of heeft het er niets mee van doen.
Ik heb de auto weer aan de praat gekregen met startkabels, ben een half uurtje wezen rijden om op te laden. Bij elk punt waar ik moest stoppen (verkeerslichten en dergelijke)  sloeg de motor af.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Geen waarschuwingslampjes voor accu of opladen.


hoor graag van U,
met vriendelijke groet,


Jan Stoltenkamp


Space Star 1.6

Hoi.

Dat wordt een nieuwe accu.

Dat van bolrdcomputer heeft niks te maken.

Super Top

Hallo Jan,


Allereerst welkom hier op het forum.
De aanduiding in het display is waarschijnlijk dit teken: Ø
Wat inhoud dat je de boordcomputer in de stand hebt staan dat hij de gemiddelde waarde aangeeft. In jouw geval van het verbruik.


Dit heeft uiteraard niets te maken met de lege accu.
De reden dat de auto steeds afslaat heeft te maken met dat de accu leeg is geweest.
Hierdoor is de motormanagement computer (ECU) zijn waardes kwijt geraakt. Daarna moet de computer eerst zijn 0 waardes opnieuw zoeken.
Doordat u gelijk bent gaan rijden heeft de computer nu verkeerde waardes opgeslagen.


Als u even zoekt op het forum vind u een topic waar de procedure in staat om de ECU opnieuw in te leren.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top