Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Super Top's Space Shuttle

Filluar nga Super Top, Maj 10, 2013, 01:42:42 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Super Top

De bak zit zo goed als weer helemaal in elkaar.
Er moeten alleen nog wat nieuwe vulringen besteld worden om het centraal differentieel af te stellen.
Dan kan de bak weer onder de auto.


Dat ga ik 2 januari maar eens regelen. Heb wel heel erg veel zin om weer met de RVR te gaan rijden.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Hier ook maar weer even een update.


De versnellingsbak heb ik nog steeds niet terug.


Wel heb ik nu ook de motor er maar uit gehaald.
Die ga ik dinsdag naar MD-Performance brengen om de drijfstanglagers te laten vervangen. (aandachtspuntje van 7-bolt 4G63T)
En ook gelijk de distributie wordt dan gedaan.
Was ondanks dat de bak er al af was nog best wel even wat werk voordat de motor eruit was.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Is dit preventief of ook echt nodig?


Opschieten, dan kan mijn motor naar MD :P

Super Top

Deels nodig en deels preventief.
Bij koude motor was er een geluid hoorbaar wat me al niet helemaal zinde. Als je hem warm liet draaien en dan wegrijden hoorde je het niet. Ook als je koud weg reed was het na een paar honderd meter weg.
Toen de RVR voor de trekhaak en de koplampen bij MD was zeiden ze dat het zeer waarschijnlijk de drijfstanglagers zijn die dat geluid maakten.


Aangezien ik het geen fijn geluid vond en het er met de loop der tijd niet beter op zal worden (zal alleen nog maar verder slijten) en ik de bak er nu toch al af had. Er nu ook maar voor gekozen om dit maar meteen te laten doen. Anders had alles weer los gemoeten. Bovendien als je te laat met dit soort dingen vervangen bent ben je helemaal zuur. En dat zou ik wel erg zonde vinden van dit blok.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

graafie

Gaan we het dan toch nog meemaken....

Dat we je dit jaar nog in de RVR kunnen bewonderen.
Het zal na alle problemen ook wel eens mogen.

Je hebt er nu al zoveel tijd in gestoken, dat het in geld uitgedrukt nu een bijna nieuwe auto is.

Veel succes Tjalling
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Super Top

Motorblok staat nu bij MD-Performance.
Remco gaat er morgen aan beginnen. Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen. Hopelijk niet te veel ellende.


Ik hoop het wel Henk.
Inderdaad vind dat het nu onderhand ook wel een keer mee zou mogen zitten.
Niet alleen qua tijd. Qua geld heb ik aan de bakrevisie heb ik de auto al bijna een 2e keer betaald.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Vandaag bericht gehad van Remco van MD-Performance.
Dit was een typisch goed nieuws en slecht nieuws verhaal.
Het slechte nieuws is dat de motor overduidelijk crankwalk heeft.
Het "goede" nieuws is dat ik er waarschijnlijk net op tijd bij ben met het blok naar MD brengen.

Crankwalk is nog nieuw op mijn lijst met technische tegenslagen aan mijn auto's.

Morgen gaat de krukas eruit en gaat het blok naar een revisiebedrijf om het op te laten meten.
Dan wordt pas echt duidelijk wat de schade is.

Morgen zal ik het beeldmateriaal plaatsen wat ik heb gekregen.

Tot die tijd laat ik jullie met dit plaatje. Denk op de plaats van de Eclipse maar een RVR...
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Het probleem waar de reviseur van de versnellingsbak mee kampt zijn de shims van het centraal differentieel.
Daar ligt het al bijna de afgelopen 5 maanden (!) op stil.



De ringen in het midden zijn de shims en zijn de onderdelen 5 en 11 op onderstaande afbeelding.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Terug naar de motor.

Gisteravond dus bericht gehad van Remco dat ze m'n motor open hadden gemaakt en het bleek toch wat serieuzer dan alleen de drijfstanglagers.
En kreeg ik het volgende filmpje en foto's van Remco door.



Crankwalk dus...

De crankwalk heeft er voor gezorgd dat de kanteling van de zuigers en drijfstangen dermate groot werd dat de drijfstanglagers ook ernstig versleten zijn.
Maargoed die drijfstanglagers was eigenlijk al min of meer bekend daarvoor ging het blok ook in eerste instantie naar MD toe.









Remco zei dat ik er nog net optijd bij was. Maar om zeker te zijn of de crankwalk naast de drijfstanglagers niet nog andere schade heeft veroorzaakt gaat het blok eerst naar een revisie bedrijf om het één en ander op te laten meten.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Chaoth

Daar zit een serieuze speling op idd :S

Altijd jammer zoiets.. Kost het weer meer dan gepland :(

Eagle1982

Zo dat is idd behoorlijk versleten.
Het is bekend dat het een gevoelig punt is bij bepaalde EVO blokken.
Maar dit is wel een extreem gevalletje crankwalk.
Heel veel succes met ook dit verhaal, al zie ik dit sneller voorelkaar komen dan de bak.
De motor is in iig in goede handen.


Hopen dat het met de kosten wat meevalt.


Evo driver

Tsja tjalling is niet best ! Maar komt uiteindelijk weer goed !! Je blokkie is in goede handen bij ons nouja op dit moment even 3 hahahaha :D Dit blok zal ik zeker niet snel meer tot nooit meer vergeten !  ::)

4Koen63

Dat ziet er wel ernstig uit ja :-X
Maar dat met je blok komt wel goed want het is in goeie handen ;)


Ik zou me eerder zorgen maken om Sjaak Versnellingsbak die maar nie opschiet.

graafie

Gezien je ervaringen met motoren en aanverwante  artikelen.
zou ik zeggen Tjalling.

Koop gewoon een auto zonder motor en versnelling bak.
Dat scheelt enorm veel werk..... ???

Maar treurig is het wel om dit verhaal weer te lezen.
Je hebt echt een neusje voor problemen.

Mooie bijzondere auto's heb je, maar ook de wereld aan uitdagingen... ;D
Sterkte en ik hoop dat Remco je eindelijk een stuk op weg helpt met je RVR.

Dan heb je in ieder geval een probleem minder en zou je je volledige aandacht kunnen richten op de C77
Forum > https://www.facebook.com/mchc.zwolle

Sinds 1990 ben ik bezig met Mits. Celeste

Super Top

Dank jullie wel.
De motor is inderdaad in goede handen.
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het weer goed komt met de motor.
@Remco is dat vanwege de motorische problemen of vanwege je hand? Dat je m'n motor niet snel zult vergeten. :-\

Gister middag kreeg ik weer een update van Remco.
De motor staat er nu zo bij.


De krukas is eruit en werden de gevolgen van de crankwalk al meer zichtbaar.
De rand rechts op onderstaande foto zou net zo dik moeten zijn als de rand links. Dat is dus duidelijk niet meer het geval.


Verder nog de aan lagers waar de krukas in rond draait.



Is ook duidelijk te zien dat ze het erg zwaar hebben gehad.

Ook hebben de lagers hun sporen achtergelaten op de krukas.




Of wat er nog over is van een lager.


Dus ja zo ligt het er bij op dit moment. Wanneer ik meer weet komt het hier te staan.





Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top