Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Vocht / IJS aan de binnenkant auto

Filluar nga AcerTracer, Janar 17, 2013, 06:26:49 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

AcerTracer

Ik weet dat dit een veel besproken topic is op het forum
maar omdat de topic's al aardig oud zijn open ik een nieuwe


Mijn voorraam bevriest eerder aan de binnenkant als aan de buitenkant
dit kan toch niet goed zijn


ik weet bij Nissan is er vaak spraken van een slechte las onder de motorkap vlak bij het raam


is er niet een punt bij mitsubishi waar de auto's om bekend staan
(een slechte las/ een niet goed sluitende bumper)


het lijkt bij mij aan de bestuurders kant links onder op het raam te beginnen
eerlijk gezegd word ik er gek van ik rij naar mijn werk ermee en dat is maar 11km ofzo
en krabben IN de auto is no go

en een vocht vanger in zoon nieuwe auto (in mijn ogen) moet ook niet mogen

morgen maar naar de dealer maar zijn er geen punten waar je op moet letten bij een colt/mitsubishi


Gr. Dirk

Eagle1982

Hoe staat de circulatie van de kachel?
Deze moet wel verse lucht aanvoeren, anders komt er door je ademhaling veel vocht in de wagen en wordt niet afgevoerd.
Gevolg is condens in de auto die bevriest wanneer je in de koude periode de blower op je raam aanzet.
Airco's werken niet bij buitentemperaturen onder de 7°C dus die helpt ook niet mee.


Houd daarom de lucht aanvoer zoveel mogelijk van buiten de auto en dus niet op inwendige circulatie.


AcerTracer

de auto blaast verse lucht naar binnen
zodra ik de auto start ontdooit het ijs ook zo
alleen als ik s'ochtens of s'avonds bij de auto kom is hij bevroren van binnen

Chaoth


AcerTracer

Ben net bij de dealer geweest

volgens hun is het zo dat de auto voor dat ik hem kocht tijdje stil heeft gestaan
en omdat er dus niet mee gereden wordt blijft er vocht in hangen
mocht dit van de zomer nog zo zijn gaan hun proberen te meten of er iets lek is

(in de winter met alle kou heeft meten geen zin)

tijdelijke oplossing vocht vreter kussen erin  :(
daar moet ik het dan maar even mee doen

Willyv

ik hoop niet dat je ramen deze zomer aan de binnenkant bevriezen, want dan hebben we allemaal een hele slechte zomer gehad. is inderdaad iets met condentie mijn C1 heeft er ook veel last van. maar ik dacht dat een airco ook ontvocht dus waarom zou die bij minder dan 7graden niet werken?"

AcerTracer

goede opmerking willyv  :P ;D


idd dat hoop ik ook niet ik bedoel vocht in de auto


Eagle1982

Citim nga: Willyv ne Janar 18, 2013, 02:20:57 MD
maar ik dacht dat een airco ook ontvocht dus waarom zou die bij minder dan 7graden niet werken?"




Ja klopt, maar een airco moet een  Delta T kunnen realiseren van tenminste 4°C, wanneer de buiten temperatuur te laag is, valt er geen warmte meer af te voeren en zal de airco bevriezen.
Daarom schakelt de airco af bij lagere buiten temperaturen.
En een airco zal bevroren vocht niet ook niet afvoeren aangezien het op dat moment in vaste vorm is, en dus geen onderdeel is van de circulerende lucht.






Space Star 1.6

Citim nga: AcerTracer ne Janar 18, 2013, 02:05:08 MD
Ben net bij de dealer geweest

volgens hun is het zo dat de auto voor dat ik hem kocht tijdje stil heeft gestaan
en omdat er dus niet mee gereden wordt blijft er vocht in hangen
mocht dit van de zomer nog zo zijn gaan hun proberen te meten of er iets lek is

(in de winter met alle kou heeft meten geen zin)

tijdelijke oplossing vocht vreter kussen erin  :(
daar moet ik het dan maar even mee doen

ik heb ook vochtvreter in mijn auto. werkt prima :) hij zal daar altijd blijven staan. heb ik geen last van vocht ;)

GHINO

Al gekeken of er verder in de wagen vocht staat?
Bijv. bij je reserve wiel.

lange afstand rijden met kachel hoog en ramen op een kier raak je ook overtollig vocht mee kwijd.

shaolin53

Citim nga: Eagle1982 ne Janar 18, 2013, 03:50:18 MD



Ja klopt, maar een airco moet een  Delta T kunnen realiseren van tenminste 4°C, wanneer de buiten temperatuur te laag is, valt er geen warmte meer af te voeren en zal de airco bevriezen.
Daarom schakelt de airco af bij lagere buiten temperaturen.
En een airco zal bevroren vocht niet ook niet afvoeren aangezien het op dat moment in vaste vorm is, en dus geen onderdeel is van de circulerende lucht.

Helemaal goed dat airco verhaal. Maar ik heb met mijn oude coltje hetzelfde probleem, alleen is dat niet een probleem van de auto maar van mezelf. Ik heb blijkbaar zo'n hete adem  :P dat het te vochtig blijft in de auto. Ik zet het laatste stuk van rit het raam op een kiertje en dan is het aanzienlijk minder. Een beetje frisse lucht doet wonderen  ;)

AcerTracer

moet zeggen dat het de laatste dagen steeds beter gaat de vocht vreter nog niet gekocht
bij het reservewiel is hij kurk droog en in de bekleding kan ik ook niks ontdekken gelukkig


dus voor nu even verholpen en anders gaat de vocht vreter erin


bedankt


Dirk

4Koen63

Citim nga: shaolin53 ne Janar 20, 2013, 02:14:07 PD
Helemaal goed dat airco verhaal. Maar ik heb met mijn oude coltje hetzelfde probleem, alleen is dat niet een probleem van de auto maar van mezelf. Ik heb blijkbaar zo'n hete adem  :P dat het te vochtig blijft in de auto. Ik zet het laatste stuk van rit het raam op een kiertje en dan is het aanzienlijk minder. Een beetje frisse lucht doet wonderen  ;)


Als ik, een paar minuutjes voordat ik de auto parkeer, ook gewoon weer koude lucht naar binnen blaas beslaat de auto ook een stuk minder.

Eagle1982

Citim nga: AcerTracer ne Janar 21, 2013, 07:19:07 MD
moet zeggen dat het de laatste dagen steeds beter gaat de vocht vreter nog niet gekocht
bij het reservewiel is hij kurk droog en in de bekleding kan ik ook niks ontdekken gelukkig


dus voor nu even verholpen en anders gaat de vocht vreter erin


bedankt


Dirk






Ook dit is wel te verklaren.
Kijk eens naar de luchtvochtigheid op het moment.
Alles is op dit moment "vriesdroog".


Er zitten bijna geen watermoleculen meer in de lucht die neer kunnen slaan.


Als straks de dooi inzet moet je weer even kijken hoe het gaat. (en de wind niet meer oostelijk is)