Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

[Colt 1998] Slangen geknapt/gebroken [1.3gli]

Filluar nga Jarnoootje, Tetor 26, 2012, 11:19:03 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jarnoootje

Toch ook even in dit forum gedeeldte plaatsen, hier hoort het bericht echt te staan geloof ik :)

Beste mensen,

We rijden nu zo'n twee maand rond met het colt'tje van mijn vriendin. Alles na (wat de auto betreft) volle tevredenheid.
Helaas hebben we ontdekt dat er twee slangetjes geknapt/gescheurd zijn. Deze wil ik graag vervangen maar het is wel handig om te weten waar ze voor dienen, waar ik op moet letten en bovenal wat de maat is van de slangetjes.

Ik heb schaamteloos een internet plaatje 'gepikt' van het motorblok en de betreffende delen omcirkelt.

Rood:
Middelste van de drie slangetjes is of aangevreten of gewoon vergaan, bovenkant is kapot.

Groen:
Bovenste slang is geknapt omdat hij, voor zover ik kan zien, onder spanning (lees te kort slangetje) gemonteerd is.



Wie o wie kan mij daarbij helpen?


Tevens heb ik nog twee andere vraagjes:

- Hoeveel koelvloeistof gaat er in een Colt en waar moet ik dat aanvullen. We gaan dit weekend de oude af-fabriek radiator vervangen omdat deze redelijk vergaan en verrot is.
- Welke bougiekabels gebruiken jullie? de bosch die wij gekocht hebben knappen bij het leven, slechte kwaliteit of gewoon pech?




Eagle1982

Die slangetjes zijn vacuüm slangetjes, voor bijvoorbeeld het aansturen van een verwarmingsklep en dergelijke.


Bougiekabels zou ik gewoon origineel nemen, wel iets duurder, maar wel zeker gewoon goed.
Komen de kabels langs scherpe delen of zo? Lijkt namelijk door geschuurd of zo en daardoor krijg je doorslag en brandt je kabel door.


Verder staan inhoudsmaten van vloeistoffen etc wel ergens in de handleiding die wel te vinden is via google.
Maar het is gewoon een kwestie van afvullen tot max. met de zelfde soort koelvloeistof als wat er in zat, dus als er blauw/groen in zat dan doe je dat er weer in.


En een beetje op de plank hebben staan is niet erg.


Jarnoootje

Top bedankt!

We zijn tot de conclussie gekomen dat de kapotte kabels en slangen niet geknapt zijn maar door geknabbeld zijn door de plaatselijke Steenmarter.
Schijnt wel vaker voor te komen bij Japanse auto's en bij Volvo's. Meerdere mensen in de straat schijnen er last van te hebben.

Nu heb ik zo'n pieper aangeschaft die je aan kunt sluiten op je accu zodat deze piept als de motor uit staat. Nu is mijn vraag weet iemand waar ik zo'n ding het beste kan monteren om een goed effect te krijgen?

Chaoth

Ben je mooi mee in de prijzen dan... Krengen zijn ook nog beschermd.. :S

bugsvoyager

die probleem hebben we verschillende manieren al geprobeerd bij klanten.
niks helpt het.


apparaat werkt wel maar daar schikken de beesten blijkbaar niet.
ik hoor die piep toon ook heel zacht (toen) maar werkt niet.
enige oplossing die we toen konden doen is kippen gaas onder de auto monteren waar gaten zijn weg werken met kippengaas. of nieuwe plaaten zien te kopen bij de orgineel onder de auto.


het help vele malen beter.
reden is dat steenmarten luie beesten en zoeken de makkelijkste manier naar binnen




bugsvoyager

ik bedacht me iets.


dit heb ik nog niet getest.


extreme hete sambal opsmeren op de kabel.
nadeel maakt wel een rommel.
1 maal geprobeerd en ik denk niet dat ze nog een keer proberen tenzij ze hardleers zijn

Evo driver

Ik dnek dat je wim even moet contacten hier op het forum cq forum beheerder die heeft een mooi systeem in zijn asx gezet.