Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

nieuwe turbo, maar welke?

Filluar nga Anonymous, Tetor 21, 2004, 03:13:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

Ik wil mijn turbo gaan vervangen voor een zwadere turbo. Twisted Evil
maar ik heb geen idee welke te nemen. Question

de turbo die ik er nu op heb komt niet boven de 0,9 bar uit.  Crying or Very sad  
toch wil ik langzaam aan richting de 1,5 a 2 bar gaan.  Razz

de intercooler is geen probleem, daar wordt aan gewerkt.  Wink
(tnx ralf, ik hoor het nog van je!)

het is voor een diesel.

Anonymous

#1
Ok ik weet dus niet zoveel van turbo's. Ik vind het geluid al tof bij de ontlading (of wat dan ook). Maar hoeveel moet je daar wel niet voor betalen? Ik zag op internet turbo's voor 3000 Dollar voor mijn coltje..

En zou de oude turbo van jou ook op een benzine motor kunnen? Zo jah, wat wil je er voor hebben Smile

Anonymous

#2
met de turbo alleen ben je er helaas niet, dan moet je een turbo kit hebben. Mad
en die zijn idd best prijzig!! :shock:
bij mij zit de rest er al in, dus ik heb alleen een turbo nodig. Very Happy

maar wat ik begrepen heb is dat er wel verschil zit in turbo's voor benzine en diesel.
diesel draai minder toeren dan een benzine, dus zijn de bladen daar op aangepast.


ik zit zelf aan een garret VNT turbo, maar ik heb geen idee welk model ik voor mijn dieseltje kan gebruiken...

Anonymous

#3
je kan een turbo van een canter zoeken ,die zijn een stuk groter geloof ik en opvoorraad te krijgen .
maar de 2 bar ga je niet halen 0.9 bar met een groter turbo  geeft al meer pk en met 2 bar is het plof  en een motor revisie ,je moet dan veel dingen gaan aanpassen


succes

Anonymous

#4
Sorry niet mijn topic maar ik ben gewoon nieuwsgierig, wat kost zo'n turbokitje nou? Moet ik dan zeker ook andere nokas hebben?

Kweet dat ik coltco moet bellen maar als jullie het weten Smile

Anonymous

#5
met een ball baring turbo met intercooler ,buizen ,spruitstuk, emanage (extra ecu voor het aanstruen van de orginelen computer) olie cooler ,andere uitlaat ,check up van de te verbouwen  motor ,isolatie tape ,druk meters ex inbouw reken ergens tussen de 6 a 10 duizend euro

maar dan heb je er direct een veilig en supersnel blokkie voor terug

voor meer vragen ,coltco heeft die 1.6 een turbo conversie gegeven dus die weten er alles van .

groeten gerard

Anonymous

#6
ooww jaaa de groene cjo met de ecplise remmen  leuk bakkie

Anonymous

#7
hij is van een vriend van mij ,dat ding gaat echt als de bliksem
erg leuk als je bij het stoplicht staat en wat ook belangrijk is hij heeft er  nog geen enkel probleem mee gehad

groeten gerard


ps die cjo is 1ste in de dsl klasse bij osl racing geworden en is op speed en design te zien Wink

Anonymous

#8
ik was van plan om er een metalen koppakking op te zetten.
een zwaardere brandstof pomp.
de fan van de extra olie koeler is nog nooit aan gegaan.
er komt een zwaardere intercooler op.
zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten dan??

Anonymous

#9
andere kopbouten is wel zo handig ,ik weet alleen niet hoeveel pk de drijfstangen en cilinder koppen aan kunne  maar ze hebben dacht ik wel een over capacitijd (150%)
grotere gasklephuis
evt uitlaat systeem aanpassen
remupgrade
onderstel upgrade
 je kan zoveel doen  Wink

maar laat me even weten hoe het resultaat is

groeten gerard

Anonymous

#10
kopbouten, helemaal niet aan gedacht  Surprisedops:
is wel handig lijkt mij zo....
remmen zijn van red stuff en nog vrij nieuw.
schijven zijn nog dik genoeg.
volgende maand ga ik in duitsland hem verlagen (35 mm) en nieuwe schokbrekers plaatsen.
en voor de uitlaad ben ik nog steeds op zoek naar een uitlaad systeem van een galant v6...
maar die zijn zeer schaars te vinden...

en over het gasklephuis, zit die wel in de turbo diesel????

Anonymous

#11
grotere remmen ,ik weet niet welke grote van remschijven er op zitten maar je kan ze van een sigma nemen ,kan je zo over plaatsen ,dat zijn ook het zelfde soort remmen als op een evo 1,2,3,

en als je een goed onderstel wilt neem dan een ast onderstel ,niet duur maar wel super goed.

groeten gerard