Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

aankoop advies voor colt 1998/2002

Filluar nga Soolman, Shtator 11, 2011, 04:12:06 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Soolman

heren,
zelf was ik bijna in het bezit van een Colt, kon het niet eens worden met de prijs, maar heb mij wel op deze site ingeschreven.
Mijn zoon heeft als hij op schema rijd binnen een paar weken zijn rijbewijs en kijkt al naar auto's.
Hij zit al vaak op verschillende sites te kijken naar diverse auto's en zijn nr 1 is de Colt geworden van rond jaartal 2000.
Zoals ik op de site gelezen heb, zou de type CJ0 moeten zijn?
Mijn verzoek is aan jullie, omdat ik lees dat er erg veel kennis aanwezig is, of jullie mij kunnen voorzien van punten waar je op moet letten bij aanschaf van dit model.
Ik wil voorkomen dat zijn eerste zelf gespaarde auto geen miskoop wordt.
Met jullie hulp is de kans groot dat er weer een blije Colt rijder erbij komt.
Alvast hier dank voor.

DannyColt12v

Chassis balken achter onder de wagen rotten wellis door
Bumperbalk achter is ook roest gevoelig

Maar goed hoef niet bij allemaal zo te wezen en voor de rest zijn cj0 erg fijne wagens :D

Soolman

Bedankt Danny, hier kan ik wat mee.
Ik ga er zeker op letten.
Motorisch is het allemaal wel in orde?

Evo driver

Welkom hier

Ennehh motorisch gaat er weinig tot niets aan stuk tenzij er nooit onderhoud aan gepleegt is. Zo aan het bouwjaar te zien zal het een 1.3 worden. Zijn niet echte scheurijzers maar rijden gewoon lekker. Zorg dat de distributie gedaan is om de 90.000 km of 6 jaar en voor de rest kan je eventueel een blik werpen op de achter chassisbalken (is al gezegt) en op de carterpan deze willen ook wel eens snel gaan roesten met dus een lekkage tot gevolg. Maar meestal gebeurd dit bij auto's die op plaatsen staan bv zoute lucht langs het strand oid maar even er onder kijken kan geen kwaad.

gr. remco

DannyColt12v

Motorisch zijn ze ijzer sterk en ze houden wel van olie,dus mocht je er een hebben check regel matig het olie peil..

En wat erbij laatst gebeurde stond ik ook van te kijken,lekkage in de achterbak dat kwam door dat de puntlassen aan de buiten van de wagen van de krik in de auto waren doorgerot..

dhuizing

Citim nga: DannyColt12v ne Shtator 11, 2011, 10:19:46 MD
Motorisch zijn ze ijzer sterk en ze houden wel van olie,dus mocht je er een hebben check regel matig het olie peil..

En wat erbij laatst gebeurde stond ik ook van te kijken,lekkage in de achterbak dat kwam door dat de puntlassen aan de buiten van de wagen van de krik in de auto waren doorgerot..


Ik heb dus het zelfde gehad alles daarna netjes dicht gelast. Motorisch heb ik nog nooit problemen gehad altijd netjes onderhoud doet wonderen.

DannyColt12v

Als ie al eenmaal olie verbruikt doet 'onderhoud' er niks meer aan :D
Agh die van mij heeft iig vaak verse olie haha

Soolman

op internet, 2 straten vanwaar ik werk, had een handelaar (Turk) een Colt 1.3 GLXi  expression van 2000 voor een bedrag van €1450,= te koop.
Na mijn werk om 16.30 uur  er direct opaf gegaan, maar toch nog te laat.  :(  Hij was in de ochtend alweer verkocht, jammer, op naar de volgende.

DannyColt12v

rustag an!!
wel eerst goed rondkijken eh ;) ik had me 1e cj ook te snel gekocht en dat heb ik geweten ook,alles was verrot op bovenstaande punten dus zou het op me gemakkie aan doen :D

Soolman

hallo mannen,

as zaterdag gaan we kijken naar een Colt GLXI 1600 uit 1997 met 197000Km op de teller.
Het lijkt op het eerste gezicht een aardige wagen, maar we gaan hem eens binnenste buiten keren.
Moet er met een 1600 blok nog ergens op gelet worden, of geld dat hetzelfde als voor de 1300?



[verwijderd door de beheerder]

Soolman

heren,
zoals geschreven zijn wij zaterdag wezen kijken naar een Colt.
Hij is door ons, mijn zoon en ik, geheel binnenste buiten en onderste boven gehaald.
Na een postieve proefrit heeft mijn zoon besloten hem te kopen en is nu de trotse beztter van een Colt  GLXi  1.6  16V uit 1997.
Wij blijven zeer zeker ook deel uit maken van dit forum en nu alvast 2 foto's.
Zijn de onderdelen voor dit model nog gewoon te koop en waar?
Alvast bedankt voor de adviezen.

[verwijderd door de beheerder]

Space Star 1.6

Ziet er goed uit  :)  De onderdelen zijn volop te koop voor deze model. Bij onderdelenzoeker, sloopbedrijven, onderdelenlijn enz.

Gaan jullie mooie velgen eronder zetten ? :P

DannyColt12v

Leuk karretje :D en flink blijven poetsen eh met rood..
Alleen zonde van die stootlijsten :'(

Space Star 1.6

ja inderdaad ik heb vrijdag me auto gepoetst steeds die stootlijsten eerst schoonmaken anders met water of kunstofgel hoop werk  :P

DannyColt12v

en als je die strips er af haalt heb je meteen kleurverschil eronder  :'(