Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

16'' of 17''

Filluar nga DannyColt12v, Gusht 10, 2011, 11:08:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DannyColt12v

ik zit ff met een issue hier :D

over een aantal weken komt me koni instelbare demperset voor en achter eronder
met weitec 40/40 mm veren en ik weet uit ervaring dat 17'' aan loopt bij het bochten werk dus denk er over na om 16'' wielen eronder te plaatsen...

wat denken jullie??
dat 16'' wel ineens klein staat??

heeft iemand toevallig een foto van een colt cj met 16'' eronder verlaagd?  ;D

StoneColt

ik heb 17 inch, met ruim speling (niet verlaagd). Als je de ET op +/- 40 houdt (zonder spacers dus... :P :P) En de juiste bandenmaat (dat maakt meer verschil, ik heb 205/40/17 banden van goodyear erop, wel erg breed, maar niet zo hoog als de huidige van jou geloof ik..?), dan denk ik wel dat het moet lukken met 40/40 veren. voor de zekerheid kun je dan nog iets hogere ET waarde uitzoeken. Bij mij liep hij achter niet aan met 2 mensen en baggage, terwijl hij wel erg laag hing.
17 is altijd mooier ;) maar 16 is ook al very nice!
ben benieuwd..

DannyColt12v

#2
nu is de et waarde 42 met 30 mm spacers anders zat ik al tegen me draagarm achter..
heb ook 205/40 R 17 vredestein sportrac 2,en hij liept al aan met 2 mensen achterin en zonder verlaging dus tjah..

ik wil dan gaan voor 16'' met 195/40 R16 denk dat ik dan wel mooi weg kom....

btw ET van die velgen die ik wil is 40 en wat er nu onder zit is 42

wat was het ook al weer qua et waarde :P haal dat altijd door elkaar heen haha

StoneColt

wat raar.. ik heb totaal geen spacers, en ook totaal geen aanloop.. probeer het nog eens een keer zonder spacers dan? die spacers duwen de velgen 3 cm verder van de as af, naar buiten toe dus, je banden steken volgens mij best wel erg uit he? De ET waarde geeft aan hoever de bevestigingspunten van de lagers af zitten volgens mij. in ieder geval, lagere waarde betekent dat hij verder naar buiten komt te hangen. dus van 42 naar 40 betekent dat de wielen 2 mm verder naar buiten staan (mits je dezelfde breedte van de band gebruikt.) Maar dit heeft meer te maken met waar de krachten van de velg op de lagers komen te rusten. Staat ze te ver weg (30 mm spacers:P, wat overeenkomt met ET van 30 minder, dus in jouw geval zou je nu theoretisch een et-waarde hebben van 42-30=12), dan worden je lagers zwaarder belast, dus slijten sneller..  (hoop dat ik het correct heb)


maar dus, zonder spacers zit je maar 2 mm dichter bij de draagarmen dan ik, raar dat jij er wel tegenaan komt, en ik niet. Heb je dat nog eens geprobeerd zonder spacers? zonder spacers staan je wielen gelijk met de wielkasten ongeveer, is toch ook mooi? of wil je per se die brede look ;)?

DannyColt12v

Me wielen staan absoluut niet naar buiten hoor,vallen netjes binnen de wielkasten maar ze zijn 7j breed en die nieuwe ook..
En smallere velg is er niet in dat type die ik wil ;)

StoneColt

#5
ah, oke, raar :P , 205 is de breedte van de band, die is gelijk aan die van mij, en je hebt een et van 2 mm meer, dus raar dat je met 3 cm spacers nog binnen de wielkast blijft..vreemd :P kan het even nergens terugvinden, maar ik heb ook 7J denk ik in de velg.. Heb je foto's/link naar je nieuwe liefdes? :P

StoneColt

zijn wel echt verdomd mooie velgen die Lenso's van je. echt mooi dat zwart met die zilveren rand. geeft mij het idee dat hij snel is :P

DannyColt12v

haha ik zou de velgen zo voor snelheid in willen ruilen hoor :D
mjah intresse dan? doe maar een goed bod :P


maar back on topic

ga eerst alles eronder zetten en kijken hoe ver ik kom want die achter dempers kan ik in hardheid stellen dus ik stuiter dalijk over de weg :D

shaolin53

Geloof dat een cj0 of ca0 niet veel uitmaakt, ik heb onder mijn ca5 40mm verlaagd 195/40/17 zitten met et38 en dat gaat perfect. Je moet alleen niet haaks de bochten om met 4 man erin  :P

DannyColt12v

Ca lukt niet echt qua verlaging heb toen der tijd 3 soorten veren gehad en maakte niks uit,heb 1 cj gehad met weitec veren en die lag wel laag ;)

Maar k ga toch voor de 16" met 195/40 R16 :D
Dus eerst deze wielen proberen kwijt zien te raken!

StoneColt

eh, trouwens, je kunt dus ook 17 inch pakken met 195/40, die zijn qua rolomtrek kleiner (deze die je nu hebt zijn sowieso groter dan de standaard 13 inch banden en hebben dus sowieso al afwijking), dus, maw, kleinere banden op 17 inch velgen ;)

DannyColt12v

Ik leer om met afwijkingen te werken haha maar goed kan wel,het toch liever een maatje kleiner
Dan weet ik zeker dat het goed past,zoals ik al zei ga eerst het nieuwonderstel erop zetten en ff kijken hoe of wat

StoneColt

195/40 r 17 is in ieder geval een maatje kleiner dan je nu hebt. maar heb uitgerekend, het scheelt 0.8 cm in hoogte. 16 inch scheelt 3,34 cm, delen door 2, is 1,67 cm meer speling op de wielkas. Dan zou ik inderdaad ook voor zekerheid gaan. welke heb je op het oog?

DannyColt12v

wil deze ernstig graag in me bezit hebben  ??? :P ;D






Space Star 1.6

Die is echt vet man  :)  zie ik nou 8 gaten voor bouten ?:P

Groet.