Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

90-LeSsen-NeLl van 1nferisDCB a.k.a. Danny

Filluar nga InferisDCB, Qershor 23, 2009, 02:34:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

InferisDCB

Na meerdere vragen naar de auto en pic's; begin ik hier toch ook maar een reeks over mijn 90-LeSsen-NeLl.
Tot nog toe verwees ik telkens naar sub pagina's in mijn eigen site http://www.1nferis.nl.
 :arrow: De naam: 90-LeSsen-NeLl is overigens ontstaan aan de hand van het kenteken. Simpelweg een gemakkelijk ezelsbruggetje voor het kenteken.


Tot de aankoop van de Colt heb ik een Seat Ibiza als maatstaaf genomen en verschillende concurrenten opgezocht. Hierbij ontstond al heel snel een voorkeur voor de Colt 1.3l CJ-series.
De verschillende Colt's die ik tegenkwam waren echter niet van het gewenste bouwjaar of vielen simpelweg boven mijn vooraf vastgestelde budget.
Dit alles zorgde ervoor dat ik nog ruim een jaar door getuft heb met m'n '97-er Cinquecento SX.


Twee dagen voor de aankoop van de huidige Colt leek het er zelfs even op dat het een 1.6l Clio zou worden. Deze was echter verkocht toen ik contact zocht  voor een afspraak.


29 April jongstleden heb ik de Colt aan kunnen komen via Jelsma te Roozendaal.

Deze foto, tesamen met een interessante prijs voor de 2003 Colt 1.3l Xplod hebben me doen beslissen, in gesprek te gaan met een garagemedewerker. De eerste vraagprijs viel tenslotte toch weer boven het budget.
Na wat praten en aangeven wat er allemaal aangepast is aan de Cinquecento hadden zij een, in mijn ogen, gul bod gedaan voor de Cinquecento waarna ik mijn prijs ook wat naar boven bijgesteld heb. Dit alles heeft ervoor gezorgt dat ik nu de trotse eigenaar ben van een Colt CJ1a 1.3l 16v Xplod.

Dat het een 16v Xplod is heeft zich ook nog lang laten raden.
Middels bouwdata weten we inmiddels zeker dat het om een 16-klepper gaat.
Via oude papieren die we in de auto vonden weten we inmiddels ook zeker dat hij ooit aangekocht is als zijnde een Xplod uitvoering. De Sony Xplod audio installatie zit er echter niet meer in en alle Xplod logo's zitten er ook niet meer op.


De avond van de aankoop zouden we naar de Bios gaan, dus eenmaal thuis is direct mijn eigen Sony Xplod radio ingebouwd en foto's geknipt.


Vervolgens mijn zusje opgehaald van haar werk.
Haar collega's verklaarde haar direct voor gek toen zij zag dat ik in de Colt arriveerde. Ze reageerde namelijk bijna hetzelfde als ik deed tijdens de rit naar huis. Ook zij reageerde erg uitbundig met een luidkeelse kreet van "Dat meen je niet; Hij heb hem gewoon al!!!".
Eenmaal binnen kreeg ik dit ook direct van haar collega's te horen. :lol:



Het opvolgende weekeinde hebben ik samen met de privé automonteur  :P de gehele auto onder de loep genomen en alle vloeistoffen aangevuld.
Daarbij kwam ik al snel tegen dat ze erg lomp de achterste speakers vervangen hebben door niet passende Kenwood speakers.

Het zag er ook niet uit ook niet. :(


1 Mei ben ik begonnen met de inbouw van mijn Subwoofer met zijn versterker.
Dit bleek lastiger dan ik verwacht had aangezien de Colt geen kabelgoot heeft waar ik de bekabeling bij kan leggen.
Zat de Woofer bij de Fiat (waar overal voorbereiding zat voor een niet ingebouwd alarmsysteem) binnen 2 uur in de auto; heeft het bij de Colt zo'n 6 uur geduurd. om alles mooi in te bouwen en weg te werken
Maar...

Yoji Biomehanika, (Sensation) Black & Yahel voelen weer fantastisch in de auto. :lol:


9 Mei
Voorgaande week heb ik tweedehands speakers aan kunnen komen via een collega, en de AX-club waar hij bij zit. Deze gingen zeker (ingebouwd) passen in de Colt. De Ovaaltjes zijn dan ook in de auto beland.

Dezelfde dag heb ik bij Deijne wat afdek kappen geregeld en die, na modificatie, in de loop van de  erop volgende week ook geplaatst.



Inmiddels had ik meerdere keren ondervonden dat de capaciteit van de motor groter is als de wegligging kon hebben en ben gaan kijken naar oplossingen.
Naast het vervangen van de schoeisel (bij voorkeur na afkeur van de huidige) ben ik, na onderzoek op het M.O.C. forum en het MitsuPowerForum, terecht gekomen bij http://www.carstylingoss.nl voor een Veerpoot brug voorboven.

De info die ik hierbij kreeg van Aapje bleek erg hulpvol. ;)

Meteen na inbouw een testritje gemaakt en de nieuwe grenzen opgezocht.
Bij een, beetje een ruime rotonde tussen Reek en Zeeland, pakken met 70km/u pakken; geven de huidige Vikings het op en beginnen te gillen.
In een erg krap bochtje bij zeeland zocht ik even helemaal de piek op waarbij de achterzijde eerder uitbrak als voor. Wat ook gemakkelijk op te vangen was.  8-)


6 Juni heb ik nog de dorpelplaaten/deurplinten/instapplaaten (niemand kan me vertellen hoe ze precies heten) vervangen. Echter, ik kon geen acceptabele zwarte voor een CJ vinden en heb dus voorlopig genoegen genomen met grijze uit de CA-series.


Inmiddels ben ik verder gaan kijken naar bandenprijzen bij andere velgmaten en kom er achter dat Velgmaat 6,5x16" of 6,5x15" zorgt voor een bandenmaat welke goedkoper aan te komen zijn.
... hierover in de toekomst dus meer.



'Tis meer leesvoer geworden dan ik dacht, maar alle handelingen tot nog toe staan er wel een beetje in.

Tot slot nog  wat foto's...
Nieuwste foto's gemaakt bij de Heische Tip te Zeeland:



En de dagelijkse thuishaven :D :


Grtz,
Danny


[edit]rebuild van de site voor CSS heeft de indeling veranderd dus hier ook even een update :D [/edit]

sp1046mhs1

#1
Prachtig verhaal! ;)

Enne, met die velgen zou ik geen haast maken, de huidige exemplaren zien er zo op het 1e gezicht ook erg fraai uit bij je auto!  8-)

Ronaldo

#2
Daar sluit ik mij ook bij aan - mooie kleur en leuke velgen.

Wil je trouwens van dat stuur af :D

sp1046mhs1

#3
Danny, waarom plak je in de foto's je kenteken af, als je dit tóch min-of-meer vermeld in je openingsrede?  :lol:

InferisDCB

#4
Citim nga: "sp1046mhs1"Danny, waarom plak je in de foto's je kenteken af, als je dit tóch min-of-meer vermeld in je openingsrede?  :lol:
:?  :arrow: Kan je geen geldige reden geven.

Ik ben er aan begonnen, omdat ik de foto's inmiddels ook buiten dit forum gebruik.
Volgens mij is het MOC- en het MutsuPower-Forum u de enigste plaatsen waar nog een vermelding staat van het kenteken.

InferisDCB

#5
Afgelopen week nieuwe matten besteld en vandaag even geïnstalleerd.

De oude matten hadden een irritant harder ovale ring waar m'n hak telkens op hangt.
Met schoeisel is dit geen probleem, maar wanneer ik met slippers of open schoenen in de auto stap doe ik deze meestal uit waardoor ik dus met de blote hak op die richel hang.


Even ter vergelijking...
De oude look:


en de nieuwe look...

De auto lijkt direct ook nog wat ruimer. :D

Joeri

#6
staat ook netjes bij je zetels met die blauwe rand ;)

InferisDCB

#7
Afgelopen week zijn de banden vervangen.
Wegens onzekere toekomst zijn het alleen banden geworden zonder velgen; en dus Michelin Energy Savers.

Chaoth

#8
Citim nga: "InferisDCB"Wegens onzekere toekomst zijn het alleen banden geworden zonder velgen; en dus Michelin Energy Savers.

Wat is er onzeker dan?

InferisDCB

#9
Citim nga: "Chaoth"
Citim nga: "InferisDCB"Wegens onzekere toekomst zijn het alleen banden geworden zonder velgen; en dus Michelin Energy Savers.

Wat is er onzeker dan?

Mogelijk zit ik in oktober zonder werk

GHINO

#10
Welkom, have fun.
wel grappig....

je kenteken op de foto`s uitvoerig weg gummen.....

en in je eerste post een ezelsbruggetje voor je kenteken geven......

kentekens weghalen blijf ik zinloze moeite vinden(als ze hem wille hebben hoeven ze er alleen langs te lopen...

maar goed... geinig coltje

sp1046mhs1

#11
Citim nga: "InferisDCB"Mogelijk zit ik in oktober zonder werk
Knullig! Wat voor werk doe je dan?

InferisDCB

#12
Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "InferisDCB"Mogelijk zit ik in oktober zonder werk
Knullig! Wat voor werk doe je dan?
ICT Systeem beheerder / Service Medewerker.

EDIT> Stond overigens ook al in m'n profiel...  ;)

sp1046mhs1

#13
Sorry, loop beetje enkele weken achter... :oops:

Maar knap knullig! Al druk aan het zoeken, of wacht je af in de hoop te kunnen blijven? :?:

InferisDCB

#14
Er is nog een kleine kans dat ik kan blijven de beslissing komt namelijk uit het hoofd kantoor in Frankrijk, terwijl Benelux me nodig heeft voor de implementatie van een nieuw CRM-pakket.