Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

"Ice White Clear" achterlichten Lancer Wagon CAO

Filluar nga AutoStatic, Qershor 22, 2008, 01:26:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

AutoStatic

Zo, tijdje niet langsgeweest hier :) Heb een vraagje over de volgende achterlichten:
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motor ... 354857.htm


Er is zelfs een hele set van:


Iemand enig idee hoe ik daar aan kan komen, behalve dan proberen ze uit Nieuw-Zeeland te halen? Ben bezig de boel een beetje op te knappen, auto heeft net een grote beurt gehad en er zitten nieuwe 15" velgen onder. Wil de stijgende lijn een beetje doorzetten ;)

Jeremy

Evo driver

#1
of via e-bay daar  heb ik ook mijn koplampen en raw units vandaan gehaald

AutoStatic

#2
Hé Evo Driver, had al op eBay gezocht maar niks gevonden. Maar heb inmiddels al een mailtje terug van X Racing Motorsport, volgens mij is dat ook de aanbieder op dat TradeMe gebeuren. Hij kan ze nog leveren :D En verzenden is nog vrij goedkoop en de NZD staat vrij laag. En hij accepteert PayPal. Zit je alleen weer met die invoerrechten :x

Oh, en zie nu dat ik dit draadje in het verkeerde subforum heb gezet, excuses. Als ie verplaatst zou kunnen worden, graag!

Evo driver

#3
zoo verplaatst maar je moet net mazzel hebben met die doane ik heb 2 sets koplampen met 2 sets raw units besteld een aardige doos zeg maar en daar hoefde ik niets te betalen en voor een setje motorkap gasveren was hij wel achter gehouden maar de prijs was te laag dus hoefde niets te betalen

gr. remco

AutoStatic

#4
Ok, bedankt! Het kan in een week hier zijn met de normale post. En uit ervaring weet ik van TNT dat ik vrijwel altijd invoerrechten heb moeten betalen. We zien wel. Nog even goed nadenken of het überhaupt wel mooi wordt met dergelijke verlichtingsunits. Exclusief is het wel denk ik :) En ook even centjes checken, de grote beurt openbaarde een kromme remschijf en wederom een lekke voorpijp, is dat een Lancer CAO kwaal ofzo?

AutoStatic

#5
Volgens mij wordt het wel mooi:


Maar hoe zit het met de regels? Kun je zo maar je achterlicht units vervangen? Heb wat zitten zoeken op info daarover maar ook al is Google m'n vriend, kan er weinig over vinden.

Evo driver

#6
De units moeten gewoon rood licht uitstralen L en R voor de verlichting en vel rood licht uitstralen voor de remlichten L en R Knipperlichten moeten vel oranje ( amber) uitstralen achter uit rij verlichting mag alleen wit uitstralen. En er moeten reflectors in zitten L en R.

En evt een mistlamp aan de linker kant is niet apk verplicht vanaf 200 even uit me hoofd

gr. remco

AutoStatic

#7
Ha, ok, bedankt voor de info. Ik ga alleen de achterlicht units bestellen, de rest komt later wel. Dat haal ik ook liever wat meer in de buurt.

AutoStatic

#8
Zo, zijn besteld. Moet ik nog foto's posten als ze er op zitten of interesseert dat geen ene m%$r? ;)
Mitsu logo's voor m'n velgen zijn ook binnen.

Evo driver

#9
Ja natuurlijk foto's van de wielen enz enz

AutoStatic

#10
Units zijn opgestuurd en hopelijk zijn ze er voor volgende week donderdag. Dan kunnen ze er nog op voordat we op vakantie gaan. Maar vermoed dat ze wel even bij de douane blijven liggen.

sp1046mhs1

#11
Citim nga: "Evo driver"En evt een mistlamp aan de linker kant is niet apk verplicht vanaf 200 even uit me hoofd
Wat ik weet is dat een mistlicht achter wel degelijk verplicht is! In Azië niet, daarom worden er voor de Europesche markt van die oerlelijke rode blokken in de bumpers gemaakt, of bij oudere typen Japanse auto's er 'gewoon' onder met een beugel (Swift '87).  ;)

Evo driver

#12
Even het tekstje uit het apk boek :

Artikel 5.2.51 - Verplichte lichten en retroreflectoren

Puntje K : één of twee mistlichten aan de achterzijde vqn het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 is genoemen ; in het geval van één mistlicht moet dit bevinden in of links van het middenvlak van het voertuig

Oftewel een auto vanaf 1998 is een mistachterlicht verplicht !!

Gr. remco

AutoStatic

#13
Zijn onderweg. Maar ga donderdag op vakantie dus wordt pas over een maandje dat ik ze er op kan zetten. Mits ze er voor donderdag zijn maar geef het weinig kans.

sp1046mhs1

#14
Waarom worden er bij 'oude'Aziatische auto's die mistachterlichten er voor de Europese markt dan op een stompzinnig lelijke manier geplaatst, Remco? Bij het niet aanwezig hebben ervan (en/of niet-werkend) krijg je van 'oom agent' een fraai geel 'aandenken'...  :|

Zou je nog eens kunnen informeren bij collega's die APK-keurmeester zijn? ;)