Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

benzine meter !!!!!!!

Filluar nga 3wieber, Shtator 17, 2007, 09:48:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

3wieber

Hallo allemaal.   :lol:

Vraagje??  mijn CARISMA van 2001 18 GDI  heeft zoals meeste auto's een benzinemeter in de dache, nu ben ik deze dorstlesser
gaan afvullen met benzine wat overigens gelukt is ! maar de volgende dag pakte ik mijn carisma en tot mijn GROTE verbazing zag ik
dat de benzinemeter maar 1/3 vol aangaf !!!!!!!!!!!!!. :o

Nu is mijn vraag ??  of dit meer gebeurd bij carisma's of kan ik het makkelijk oplossen door even de accu kabel los te gooien.
En geloof mij de tank zit nog steeds vol hoor.

Maar ja", het kan natuurlijk ook de sensor zijn die niet meer goed functioneerd. :oops:

Als je suggestie"s hebt laat het me weten en ben ik je zeer DANKBAAR. 8-)

Gegroet allemaal.

p_v_veen

#1
Heb je ook geprobeerd om nogmaals te tanken en te proberen of er nog meer benzine in de tank kan. Wellicht dat tijdens de vorige tankbeurt de tank te vroeg is afgeslagen ?

3wieber

#2
Ja dat heb ik vandaag gedaan, er ging maar 15 liter bij,!!!!!!!!! ben bij de dealer langs geweest heb me laten vertelen om de accupolen los te gooien.
Dat heb ik net gedaan, even los gegooid voor 20 minuten en weer aangekoppeld maar geen verschil.
Nu had de dealer mij ook verteld dat het de vlotter  wel kon zijn en dat die niet goed zit.
Ik zou onderaan de tank een grote dop los kunnen draaien en het hele zaakje komt naar buiten, dat werd mij verteld ??
Maar ja dan zal ik eerst mijn tankinhoud moeten leegrijden voor dat ik die dop eraf draai.

Mocht er iemand zijn die weet toevallig hoe dat werkt, dan mag hij/zij dat aan mij ook kenbaar maken middels deze site.

Gegroet allemaal.

Joeri

#3
tips bij het losdraaien van een dop
-het beste is om hem tijdens de draaiende beweging steeds vast te houden, anders gaat er veel van je kracht verloren
-draai altijd in de juiste richting, weeral; anders gaat er veel van je kracht verloren
-als de dop vuil is, gelieve eerst te poetsen, als hij vettig is gaat namelijk veel van je kracht verloren
-mocht je hem met de vorige tips in acht genomen nog steeds niet los krijgen, gebruik een tang om hem vast te houden
voor meer tips, een pb'tje graag ;)
verder kan ik je niet helpen :p

Evo driver

#4
die dop zit onder je achterbank. Eerst moet je dan het dekseltje er af schroeven en dan met wat wij hebben een stuk speciaal gereedschap om die grote ring er af te draaien het gaat neit met een tang ivm de ruimte die je hebt

3wieber

#5
Joeri / Evo.

Bedankt alvast voor jullie reactie.
Ja, nog steeds problemen.
Heb de accu polen los gehad maar mocht niet baten.
Nu is mijn tank nog 3/4 vol moet ik eerst wat meer km rijden zodat de tank wat minder vol is of maakt dat niks uit
vanwegen de dop/schroef boven op de tank zit ????????.
Want dan kan ik gelijk aan de gang.
Wat denken jullie, dat als ik het er uit haal eventueel schoonmaak of uit zijn verwikkelde positie haal en weer terug doe
weer zijn werk doen ??
Ik weet nog niet eens wat ik tegen kom als ik het er uit krijg. :roll:
Maar ja, wacht even op jullie reactie.
 
BD  Groeten
                        3Wieber.

Evo driver

#6
het mooiste is natuurlijk dat de tank aardig leeg is maar doe wel je pomp incl flotter wel weer op de zelfde manier terug asl hij er in zit dus even aftekenen voordat je hem er af haalt.

3wieber

#7
<:@P

Hallo allemaal.

Ik heb nu 3 weken geleden mijn brandstofpomp achter onder de zitting er uit gehaald gezien dat het probleem niet uit zich zelf werd verholpen. :(
Toch maar zelf aan het vogelen gegaan omdat z"n pomp bij de dealer 350 euries kosten en via anderen kanalen 150 euro gereviseert met inleveren van je oude pomp. :o
Nu dat ik de plaat verwijdert heb en de leidingen los gekoppeld heb met oordopjes afgesloten tegen het lekken van de benzine, en toen de grote ring verwijdert de pomp recht omhoog getrokken ( voorzichtig natuurlijk ) wat blijkt nu naast de pomp zit een blokje geklikt waaraan er een lange stalen pin zit met op het einde de vlotter gekoppeld, nou hangt dat blokje los naast de pomp te bengelen aan twee draadjes waardoor het natuurlijk niet de stand van de benzinepeil kon aangeven.
 Dus pomp leeggemaakt en het blokje er weer aan geklikt even de bezinemeterkabel weer aangesloten en proberen met de hand  door de vlotter op en neer te doen kijken of de b-meter stand omhoog ging en naar beneden ging,en ja hij doet zijn werk goed.
Dus het hele zakje weer teruggeplaatst in de auto, auto volgetankt en na z"n 3 weken te hebben rondgereden en weer n" keer getankt te hebben werkt het nog steeds zoals het hoort. :P

Verder bedankt ik ieder die mijn informatie kon geven en ik hoop dat anderen mensen hier ook wat aan zullen hebben mochten ze problemen hebben met hun benzinemeter, het heeft mijn veel geld bespaard door simpel zelf aan de slag te gaan.

Gegroet  
3WIEBER.

carissima

Ik heb de laatste reactie van 3wieber gelezen en wil hetzelfde gaan doen. Mijn benzinemeter is blijven staan op maximum en beweegt niet verder. Accupolen heb ik losgemaakt, twee keer bijgetankt maar hielp niet. Ik wil graag een nauwkeuriger omschrijving van de plaats van de vlotter onder de achterbank. Eventueel met een foto als het kan. Mijn Carisma is 1800 GDI Hatchback van 2001. Achterbank is uit drie delen en er zijn drie vastpunten voor gordels. Er is een afdekplaat van voorgevormd hard "karton" op het geheel. Deze is er niet zomaar af te halen omdat het vast zit op een paar punten (gordels e.z.v.). Moet ik deze plaat doorknippen om bij de pomp te komen. Verder, waar precies zit de pomp? Ik heb begrepen dat de pomp afgedekt is met een plaat. Is dat een aangeschroefde metalen plaat of bedoelt men de kartonnen plaat over het geheel? Ik heb deze auto reeds vier jaar, het is het eerste ongemak die mij overkomt. Ik hoop ook dat ik nog jaren plezier aan zal beleven.
B.v.d. Voor de eventuele reacties.