Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

ASX 2015 144.000 KM is soms lastig in 1 ste versnelling te zetten

Filluar nga CRA, Mars 31, 2023, 10:25:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CRA

Hallo beste leden,


Sinds 17 maart 2023 ben ik in het bezit van een ASX 1.6 in de  'Instyle' uitvoering, dus lekker luxe. Ik ben ook best te spreken over de auto.


Dat de auto soms moeilijk in zijn achteruit schakelt, heb ik in een ander ouder topic gelezen. Heb ik niet zoveel last van trouwens. Beetje de tijd geven om in te grijpen of 2 keer proberen is meestal voldoende.


Wat mij wel steeds opvalt is dat mijn ASX vaak lastig in zijn één is te zetten. Ik heb al moeten afleren dat ik de pook niet teveel naar links moet halen omdat het dan helemaal niet lukt.
Bijna recht vooruit vanuit z'n vrij gaat nog het beste, maar ook dan moet je de pook toch wel iets naar links halen omdat je anders in zijn drie terecht komt. Het is dus een beetje zoeken naar de juiste manier om de auto in de eerste versn. te zetten.


Koude motor of warme motor lijkt geen verschil te maken. Van één naar twee gaat met warme motor wel soepeler dan met steenkoude motor/versn. bak. maar dat lijkt mij wel logisch.

Oh ja, de koppeling werkt goed en grijpt goed (al vrij laag) aan. Ook heb ik gelukkig geen (tandwiel) gekraak bij op en terugschakelen.


Ik hoop dat iemand hier wat van kan zeggen en ook of dit wel of niet normaal is.


Bij voorbaat dank voor de moeite,


Vriendelijke groet, Cees (CRA)