Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

airbag aanmelden in ecu

Filluar nga cormitsu, Mars 18, 2023, 06:10:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

cormitsu

 Hallo ik ben Cor met een vraag;
Ik heb een Colt uit 2008 (MITSUBISHI COLT VI (Z3_A, Z2_A) | 2004.06-2012.06 - 1.1 (Z31A, Z32A) - 1124ccm 75pk) en de bestuurder stoel was echt versleten daarom heb ik een paar stoelen uit een schade auto gekocht.Deze zijn voorzien van airbags, Mijn originele niet maar de aansluit stekkers onder de stoelen zijn wel aanwezig, Ik heb ze aan gesloten maar dan krijg ik een foutmelding in de vorm van een rood knipperend airbag symbool.De vraag is dus zijn de airbags in de stoelen aan te melden in de ECU, en dan hoe uiteraard.Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.M.V.G. Cor

Nobodie14

Mijn advies: ga even langs de dealer of een garage die ook de SRS module kan uitlezen, configureren en/of resetten.
Er zullen maar heel weinig forumleden zijn die een reader hebben die dit voor je kunnen doen..
Die dingen zijn niet goedkoop.



cormitsu

Ja dat dacht ik ook maar de dealer waar ik ben geweest zei dat de ecu het niet kon leren... vond dat een beetje kort door de bocht vandaar de vraag of zoektocht hoe je het noemen wil.
Maar ik zal het nogmaals proberen bij een andere dealer.Alvast bedankt voor het meedenken.M.V.G. Cor

Nobodie14

#3
De dealer heeft gelijk dat de ECU niet in geleerd kan worden voor een airbag(s).
Dat moet in de airbag / SRS module gebeuren.
Maar het is wel heel klantonvriendelijk om over terminologie te vallen.

Er zijn ook onafhankelijke bedrijven die dit voor je kunnen doen.
Zoek maar eens op ''airbag module reset' op Google.

cormitsu

Ok dat is een goede tip zal er zeker naar zoeken, het wordt nu een principe dingetje voor me.😀.M.V.G. Cor