Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt CZT 2005 naar Colt Ralliart 2012 spullen overzetten en paar vragen

Filluar nga MartinQ, Janar 28, 2023, 05:32:09 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MartinQ

Komende zondag ga ik een 2012 Colt Ralliart overnemen. Que bouwjaar kmstand en prijs heb ik een goede deal(toch wel twijfels nog om m'n CZT te verkopen, maar gezien bouwjaar en kmstand van de Ralliart wellicht het juiste moment).


Nu wil ik mijn audio installatie van de 2005 CZT gaan overbouwen naar de 2012 Ralliart.
Passen de speakers van een Ralliart in een CZT? Want in de CZT zitten nu hoge kwaliteit speakers die ik het liefst wel in de Ralliart wil hebben. Kan de auto uiteraard niet verkopen zonder speakers :D


En is er speciaal gereedschap nodig om de standaard radio van de Ralliart te verwijderen?


Tevens zit ik er aan te denken om later in het jaar velgen van Japan Racing eronder te zetten met velgbreedte 7j, in elk geval wil ik de Ralliart zou hebben dat de wielkasten mooi gevuld zijn. Alleen niet dat dit veel overmatige slijtage gaat geven op de wiellagers of dat het stuurgedrag negatief beinvloed word.


Iemand wellicht tips qua velgmaat of zelf ervaringen met een stuk breder?








Entharion

Hey dat is een mooie trade-up toch? Alleen die chip zul je dan opnieuw moeten doen ;)

Ralliart verschilt niet heel veel van de CZT, ook de speakers niet dacht ik, alleen met de middenconsole heb je misschien een ander frame nodig rond je radio...
Mijn 17" velgen waren ook 7J met 225/40/17 banden, nergens problemen mee gehad en super strakke wegligging. Maar ik heb ook mensen gezien die grote velgen met low offset + spacers rijden en constant problemen hadden met lagers, assen en rubbers...

Ik zou het bescheiden houden en 17" met 7J is zat voor zo'n kleine auto zonder dat het oncomfortabel wordt... Offset is wel belangrijk, ff berekenen voordat je bestelt: https://www.wheelpope.com/

MartinQ

Thanks Entharion!


Even kijken op die site.


Ik denk dat ik het zelf overigens bij 16inch wil houden, net iets meer comfort.


Heb je toevallig nog een fotootjes trouwens van jouw colt met die wielen eronder?  En welke ET waarde?




Entharion

Citim nga: MartinQ ne Janar 29, 2023, 06:04:40 MD
Thanks Entharion!

Even kijken op die site.

Ik denk dat ik het zelf overigens bij 16inch wil houden, net iets meer comfort.

Heb je toevallig nog een fotootjes trouwens van jouw colt met die wielen eronder?  En welke ET waarde?
16 inch is voor het comfort wel beter idd, maar dacht dat je meer de wielkasten wilde vullen?
Ik kan je de foto's ff via FB sturen, ik geloof dat we elkaar daar al gesproken hadden maar via het forum is het drama...  ::)
De ET waarde weet ik niet zeker meer, maar het waren Borbet velgen die origineel onder de Galant Avance zaten... Dacht 42 ofzo maar ik zal nog even kijken...

Keezx

ALS je je min of meer aan de afrolmaat wil houden , maakt de velgmaat niets uit voor het door de" Sjonnies" zo gewenste vullen van de wielkasten...

MartinQ

Wat ik overigens bedoelde met mooi gevulde wielkasten is meer in de breedte, dat de auto iets breder op z'n poten staat, maar niet in zoverre dat dit extra slijtage gaat geven op de wiellagers bijvoorbeeld of dat de banden gaan aanlopen tegen de wielkasten.


Zal de auto ook meerdere keren per jaar gebruiken met een aanhanger erachter vandaar ook.

Entharion

Citim nga: MartinQ ne Shkurt 01, 2023, 07:20:43 MD
Wat ik overigens bedoelde met mooi gevulde wielkasten is meer in de breedte, dat de auto iets breder op z'n poten staat, maar niet in zoverre dat dit extra slijtage gaat geven op de wiellagers bijvoorbeeld of dat de banden gaan aanlopen tegen de wielkasten.

Zal de auto ook meerdere keren per jaar gebruiken met een aanhanger erachter vandaar ook.
Als de velgen verder naar buiten staan zal dat zwaarder zijn voor de lagers idd, maar op een paar millimeter kan het niet echt kwaad, de standaard velgen staan best wel wat naar binnen en dat ziet er idd niet uit vanuit bepaalde hoeken.
Zou hem sowieso niet te ver verlagen dan als je ook nog met de aanhanger gaat rijden...

MartinQ

Nee ga ik zeker ook niet doen.
Deze is ook 3cm verlaagd geloof ik door middel van Eibach pro kit veren, exact hetzelfde als wat er onder de CZT zit. Daarmee ook nooit problemen gehad met de aanhanger.


Had ik nog 1 vraagje: De Ralliart als je daar een aftermarket radio in zet, de mode knop die op de standaard radio zit verdwijnt dan. Daar waar je je hoeveelheid km op de tank, gemiddeld verbruik etc mee kan bedienen.


Bij de CZT kon je dan alsnog maar op een bepaalde manier dat nog veranderen(geloof met die 4 knopjes rondom je display unit), maar kan dat bij de Ralliart ook?


Of zal er dan nog een extra stuk bekabeling tussen moeten bij de aftermarket radio, dat je dit via je stuur  kan bedienen?