Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Achtervering en schokbrekers Colt 1.5

Filluar nga Hans_H, Nentor 25, 2022, 11:19:04 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Hans_H

Ik ben op zoek naar betere schokbrekers voor mijn 2005 1.5 Colt. Als er mensen achterin zitten stuitert de auto over snelheidsheuvels en klapt hij op de eindrubbers. Zeer oncomfortabel.
Ik heb 2 keer nieuwe achterschokbrekers geïnstalleerd, en ook nieuwe achterveren.
Ik denk nu aan hulpveren, maar er moeten eigenlijk dubbelwerkende hydraulische achterschokbrekers op.(of instelbare schokdempers)
Heeft iemand ervaring met hulpveren?
Of met betere dempers?
Ik hoor graag.

bliek

ik heb onder mijn Colt 2010 met trekhaak hulpveren laten zetten,de drempels die ik eerst met volle auto altijd een dreun opleverde was daarna over.bij werkte het i.i.g en redelijk betaalbaar.

Hans_H

Dankjewel Bliek.
Ik zag hulpveren voor €125 voor de set, dus dat is niet slecht.
Ik had graag ook hydraulische instelbare schokbrekers, maar als dit werkt ga ik het proberen.

Keezx

Citim nga: Hans_H ne Nentor 25, 2022, 11:19:04 PD

Ik denk nu aan hulpveren, maar er moeten eigenlijk dubbelwerkende hydraulische achterschokbrekers op.(of instelbare schokdempers)

Alle moderne schokdempers zijn hydraulisch en dubbelwerkend.....Ik heb even in m'n database gekeken of er instelbare zijn, maar die vond ik nergens...ook niet erg logisch voor een sportieve auto...
Hulpveren zijn je beste kans.

Hans_H

Ik dacht inderdaad ook dat alle moderne schokdempers hydraulisch zijn, maar alle Colt schokdempers zijn geclassifiseerd als "gasdruk demper". Ik heb een Pajero gehad, en daar heb ik instelbare hydraulische dempers op gezet. Dat was top.

Keezx

De als gasdruk gepresenteerde dempers zijn eigenlijk gewoon hydraulische dempers waarbij de olie constant onder druk staat door gas erboven.Presteren wat beter onder zware belasting , een principieel verschil is er niet.Slap worden kan komen door gasverlies bij oude dempers..

Hans_H


Keezx

#7
Ik kan daar nog aan toevoegen dat achtervering bij kleine(re) auto's altijd een compromis is tussen rijcomfort en belasting, blijkt lastig te zijn om dat onder alle omstandigheden bevredigend te krijgen.Neem je stuggere veren en dempers dan wordt het beter met volle achterbak en -bak, maar rijdt het "stuiterig" onbelast...