Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Dinamo/alternator stuk

Filluar nga dm7gt, Dhjetor 07, 2022, 03:50:29 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

dm7gt

Hey, ik heb een alternator/dinamo probleem waarbij hij soms wel soms niet oplaadt. Nu wil ik hem vervangen, maar zijn de kosten wat duurder voor een nieuwe. Hierbij wil ik dan eigenlijk eentje uit de schroot halen. Maar ik loop al tegen een issue aan dat ik niet weet wat voor soort code de dinamo heeft die ik heb zonder hem eigenlijk los te halen. Weten jullie zo 123 hoe je zo'n dinamo los haalt (en waarschijnlijk terugplaatst voor het rijden zelf) of waar je eigenlijk op zou moeten letten bij het halen van een dinamo? (volgende garage heeft die aan 85A wel genoeg namelijk, ik weet niet wat voor soort andere dingen ik op zou moeten letten apart van hoeveel de auto uit sloop heeft gelopen wellicht)

Entharion

Dynamo is niet lastig te vervangen, stekkers los, riem losmaken en boutjes eruit, wel zorgen dat je natuurlijk de accu loskoppelt voordat je begint...

Dit is een onderdelencatalogus, daar kun je je chassisnummer invoeren om te zien welk onderdeelnumer je nodig hebt: https://mitsubishi.epc-data.com/colt/
Anders kun je ook even bij Autodoc kijken, op kenteken vind je altijd wel iets dat geschikt is en kun je het OEM nummer mee achterhalen mocht de catalogus niets geven...

In elk geval succes toegewenst!

Keezx

#2
Even goed kijken hoe de steunen zitten bij de kapotte en de "nieuwe", er zijn nogal wat varianten in de omloop geweest.Ampere is niet zo belangrijk....Pak je hem zelf op de sloop uit een sloopwagen, kan je kijken of tie er vrij nieuw uitziet, daar is dus recent een nieuwe in gezet.