Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vervanging carterpan

Filluar nga Morsos, Shtator 15, 2022, 10:16:48 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Morsos

Ik heb een ASX waar ik zeer tevreden over ben.
Jaarlijks een grote beurt bij een officiele garage, het aantal gereden kilometers 110.000 km
Bij het afgelopen garage bezoek is aangegeven dat de carterpan vervangen moet worden in verband met (ernstige) roest-aantasting.
E.e.a. zou op korte termijn moeten gebeuren omdat de kans op lekkage niet ondenkbeeldig is, er langer mee doorrijden wordt niet geadviseerd.
Aangegeven dat ik hierover zeer verbaasd ben, e.e.a. bij een eerdere grote beurt niet als aandachtspunt o.i.d. is aangegeven.
Ik ben een rustige rijder, dus ook geen stoep of drempel geraakt in de loop van de jaren.
Is dit een bekend iets bij ASX rijders? De kosten van vervanging zijn flink.
Ik hoor graag van anderen hun bevindingen.




Keezx

#1
Je zou eens kunnen beginnen er zelf eens onder te kijken, geeft misschien al een aardige indicatie of die garage een slaatje uit jou wil slaan.Carterpannen zijn in het algemeen niet zo heel dun, maar het is natuurlijk oppassen bij putroest.

tekkel

#2
Dit komt vaker voor,carterpan  is van dun staal getrokken en hangt in weer en wind.
Het kan soms een gepruts zijn om hem er onderweg te halen.
Repareren is moeilijk omdat het al dun materiaal is en met lassen er zo grotere gaten in smelten.
En ja vroeger waren ze van dikker staal en werd er grondverf en afwerklak op gespoten en kwam roest weinig voor.vroeger bij volvo gewerkt en bij de volvo,s144 en 244 waren de carterpannen "kogelvrij"
Nu is wordt op kaal staal een beetje lak opgespoten en zal roest de kop op steken,kosten laag houden.

Mitsubishiwielmonteur

De carterpan van een ASX zit best goed beschermt door motor onderplaten.

Vind het dus wel opmerkelijk dat er een roeststeek op zou zitten die al zo slecht is dat de pan vervangen moet worden.

Maarja, ik heb het verder ook niet gezien.

Morsos

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal zelf ook nog wel even kijken, voor zover dat mogelijk is, het zal de zaak niet veranderen naar ik aaneem.
Het advies om hier niet te langer mee door te rijden, klinkt voor mij ernstig


Was toch zeer verbaasd over de constatering van de garage over de staat van de carterpan.
Over de Mitschubischi ASX heb ik op zich geen klachten, maar dit valt me zwaar tegen.




Keezx

#5
Carterpannen kan je prima van buiten beoordelen, tenminste ik wel (ben 25 jaar technisch inspecteur geweest)Geen putroest=goed, wat de garage ook mag zeggen..Ik heb al heel wat carterpannen gezien in 45 jaar, maar nog nooit 1 die serieus door roest was aangetast...

tekkel

Citim nga: Morsos ne Shtator 16, 2022, 10:54:29 PD
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal zelf ook nog wel even kijken, voor zover dat mogelijk is, het zal de zaak niet veranderen naar ik aaneem.
Het advies om hier niet te langer mee door te rijden, klinkt voor mij ernstig


Was toch zeer verbaasd over de constatering van de garage over de staat van de carterpan.
Over de Mitschubischi ASX heb ik op zich geen klachten, maar dit valt me zwaar tegen.


Wat let je,ga ff bij een andere garage langs en kijk wat die er van vinden.

Mitsubishiwielmonteur

Morsos,


Als je wil dat ik kijk moet je je pm even beantwoorden.