Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Centrale portiervergrendeling outlander sport

Filluar nga Outlander 2, Mars 10, 2022, 12:07:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Outlander 2

Misschien is hier iemand die me verder kan helpen
Bij mijn outlander sport uit 2008 wil de bestuurdersdeur niet meer met de afstandsbediening op slot.
De andere portieren wel.
Ook als ik binnen op de bestuurdersdeur handmatig via het knopje de deur op slot doe gaan de andere deuren gewoon op slot.( en de bestuurdersdeur ook door het stangetje natuurlijk  )
Waar gaat het mis ?
Het slot zelf of zit er iets als een module in ?


Alvast bedankt !

Keezx

Lijkt MIJ logieserwijze in dat ene portierslot te zitten....

Nobodie14

Ik denk dat Keezx gelijk heeft: de actuator in de bestuurdersdeur werkt niet meer.
Als je op het knopje van je afstandsbediening drukt, wordt de actuator geactiveerd en 'trekt' het knopje naar beneden.
Het kan een elektrisch probleem zijn (kabelbreuk) of de actuator zelf moet vernieuwd worden.

Outlander 2

Bedankt voor het meedenken.


Met actuator bedoel je het complete slot ?


Outlander 2

Dat is het complete slot.


de actuator is het electronische gedeelte.
Ik was benieuwd of je dat apart kunt vervangen

Nobodie14

Die kan apart vervangen worden, maar dat wordt nauwelijks gedaan.
Ik weet ook niet of het wel rendabel is om die unit los te kopen.
Wat ik zo las, kost dat gedeelte rond de 200 euro bij de dealer.
Een compleet slot rond de 50 euro 2e hands.

Of demonteren en proberen te repareren?
Hier is een video van een Mitsubishi Lancer slot reparatie: https://www.youtube.com/watch?v=lUJc6QNwGM8
Ander type, maar het idee is hetzelfde.

Outlander 2

Bedankt nobody 14 !
Dat lijkt me niet te ingewikkeld.
Ben benieuwd of ik dat onderdeeltje hier ook ergens zo goedkoop kan scoren.
Eerst maar eens demonteren.
Bedankt voor je hulp 👍



Nobodie14

#8
Doe wel voorzichtig met het openen van de module!
Hij had zich in een vinger gesneden..

Iets verwarmen van de module met een fohn of in een oven verwarmen zal helpen om de lijm wat soepeler te maken zodat het deksel makkelijker los te krijgen is. Dat deden we vroeger bij het splitten van koplampen..

Als je de module open hebt, even kijken wat er aan de hand is.
Er is een melding in de US dat een uit gelubberd rubber stuitnokje ervoor zorgde dat het tandwieltje te ver was gegaan waardoor het niet meer werkte. Het stuitnokje van de andere kant (die precies hetzelfde is) over gezet en werken..

Iets meer verduidelijken: het stuitnokje zorgt ervoor dat een tandwieltje gestopt wordt als de grendel naar beneden geduwd wordt. Een stuitnokje aan de andere kant in de module zorgt ervoor dat hetzelfde gebeurt als de grendel naar boven geduwd wordt.
Het tandwieltje is door het gelubberde rubber niet op tijd gestopt en wordt daardoor niet meer door de spindel opgepakt.
Door het stuitnokje van de andere kant te gebruiken werkt het weer.

Outlander 2

Actuator heb ik er uitgehaald. zonder vingerschade 😅
Maar is bijna niet te vinden als ik op onderdeel nummer zoek.
Ja ,via aliexpress en in Amerika  maar dan heb je hem over een  maand.😏 ( als je geluk hebt )
Daarom heb ik maar een compleet slot voor 30 euro bij de sloop besteld.
Reparatie is dus wel eenvoudig als je de juiste onderdelen maar een beetje snel zou kunnen krijgen.


Nobodie14

#10
Dat is een oplossing zoals pilow ook al voorstelde.
En het is ook nog goedkoper dan verwacht.

Je zou kunnen overwegen om dat ene onderdeeltje 'op voorraad' te nemen voor het geval het met een van de andere sloten gebeurt.
Ik ben zo'n freak die dat inderdaad doet voor dat geld..