Auteur Topic: Colt 2004 1.3 benzine foutcode P1970  (gelezen 1232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pumindies

  • Gast
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Colt
  • Jaartal: 2004
  • Kleur: Blauw
Colt 2004 1.3 benzine foutcode P1970
« Gepost op: februari 01, 2022, 09:44:54 pm »
Beste Forumleden.


Op de snelweg ging mijn colt uit 2004 in noodloop.
Na 2 min reedt hij wel weer. Maar wel met motormanagment lampje.


Na het uitlezen kwam P1970 naar boven.


Iemand hier ervaring mee?
Hoe kun je dit oplossen ?


Ik hoor graag van jullie,

Offline Nobodie14

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 592
  • Autotype: Space Star
  • Jaartal: 2002
  • Kleur: Turtle Green
Re: Colt 2004 1.3 benzine foutcode P1970
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2022, 11:06:37 pm »
Dat is hier ook al besproken: https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=12244.0

Hier een manual hoe je het probleem stapsgewijs kunt doorlopen: Code No. P1970: Torque Monitoring

Offline Pumindies

  • Gast
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
  • Autotype: Colt
  • Jaartal: 2004
  • Kleur: Blauw
Re: Colt 2004 1.3 benzine foutcode P1970
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2022, 05:47:10 pm »
Auto bij de dealer neergezet. Die hebben de stappen doorlopen en geconstateerd dat er geen storing in terug kwam.


Zelf er mee gaan rijden.


Bij wisselende lage snelheden is er niks aan de hand.


12 km op de snelweg 100km/u komt de storing er in en gaat hij in de noodloop.


Iemand een idee ? Gaspedaal positiesensor?

Offline Nobodie14

  • Harde kern Forumlid
  • *******
  • Berichten: 592
  • Autotype: Space Star
  • Jaartal: 2002
  • Kleur: Turtle Green
Re: Colt 2004 1.3 benzine foutcode P1970
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2022, 08:47:44 pm »
Die is in stap 4 gecontroleerd en door de dealer in orde bevonden.
Als alle stappen doorlopen zijn, maar er nog steeds een storing is volgt aan het einde van het stappenplan nog een stap die je zou kunnen proberen: HOW TO COPE WITH INTERMITTENT MALFUNCTIONS

Ik denk ook dat het zoiets is.
Bij wisselende snelheden (gas geven, gas los) is er geen probleem: er wordt elke keer een stroompje doorgestuurd.
Bij constante snelheid gebeurt dat niet.
Wellicht dus (een of meerdere) gecorrodeerde stekkeraansluitingen.
Ik zou de stekkers loshalen van de modules, inspuiten met contact spray en weer wat bewegend terugplaatsen zodat eventuele oxidatie los komt.
In die laatste stap van het stappenplan doe je bijna hetzelfde: door het bewegen van de stekkers, zorg je ervoor dat er (hopelijk) weer contact gemaakt wordt.

Het zou overigens ook nog een massa probleem op het gasklephuis kunnen zijn.
Of een nokkenassensor? Dat zou ook kunnen verklaren waarom je na 2 minuten (afkoeling sensor) weer kunt rijden.