Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Outlander koplampunits niet te vinden.

Filluar nga Woudenp, Janar 23, 2022, 01:01:06 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Woudenp

Beste outlander eigenaars. Ik heb een probleem met één van mijn outlander. Het probleem is dat na 4x probleemloze apk, mij alvast gewaarschuwd heeft dat een 5e keer niet meer gaat lukken wbt mijn koplampen. Niet alleen door dofheid, maar er hebben zich nu ook scheuren vertoond.
Appeltje eitje dacht ik, echter mijn koplampen zijn van dit type totaal niet te vinden. Dwz het type met de richtingslamp in de binnenhoek.
Mijn andere outlander uit 2007 heeft de richtinlamp in het midden gepositioneerd zitten.
Wie heeft er voor mij een tip of suggestie? Ik ben ook voorbij losse lenscovers gekomen op Aliexpress. Iemand daar ervaring mee? Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Peter.
Ps. Ik tik dit even op m'n mobiel. Dus sorry voor de eventuele tikfouten.

Nobodie14

Ik ben dan wel geen Outlander eigenaar (rij in een Space Star 2002), maar ben best bereid anderen te helpen.
Even snel voor je op google gezocht op Mitsubishi Outlander MK1 headlight en kwam dit tegen: https://www.japoto.nl/nl/onderdeel/Mitsubishi/Outlander/Koplamp+links/16001065?gclid=EAIaIQobChMIqN7C5p_H9QIVTeJ3Ch1lLQqREAQYAiABEgI-rPD_BwE
Misschien dat deze passen..

Woudenp

Bedankt voor je reactie. Die is bij mij ook verschenen. Echter bij mij zitten de richtingaanwijzers aan de binnenzijde. Volgens mijn monteur gaat deze unit never nooit passen en zijn de stekkers anders. Bij mij gaan er overigens H4 lampen in. Maar misschien past het wel. Ik heb er weinig verstand van en ben bang de verkeerde te bestellen.

Woudenp

#3
Ik probeer hier even een foto te plaatsen waar het misschien duidelijker mee wordt. Ik moest alleen de foto kleiner maken. Ik hoop dat dit gelukt is.


Eigen foto dus niet gelukt.  Maar even vanaf internet gehaald.

Misansenne

Hoi, ik heb de lenzen besteld via Alie Express, het bleek uiteindelijk wel te doen om ze te plaatsen. We hebben ze met een verfbrander verhit en zodoende de oude lenzen (veel kit zit er tussen) kunnen verwijderen. Het gebied te zeggen dat je echt voorzichtig moet zijn met die verfbrander wordt erg heet en de achterwand van de koplamp heeft de neiging om te vervormen. Heb de randen nog extra met siliconenkit behandeld, en de rubbers van de lampafdichting ivm condens vorming na een bezoek in de wasstraat verwijderd. Verder ben ik qua pasvorm best tevreden.


tekkel


Woudenp

Okay dat ziet er super uit. Ik heb ondertussen de koplampen bij Autodoc gevonden. 154 euro stuk. Best pittig dus. Maar ik denk ook maar dat ik Aliexpress ga doen. Ik geloof dat ze daar 60 euro doen. Ik houdt jullie hier wel op de hoogte. Maar heb geen haast. Apk is pas juni.

Woudenp

Het is gelukt! Ali Express, 60 euro de twee en een paar uurtjes knutselen. Perfect resultaat en ondertussen APK goedgekeurd. Bedankt voor de reacties. Topic kan gesloten worden.