Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Snel knipperen bij openen/sluiten auto met AB

Filluar nga de sleper, Dhjetor 26, 2021, 01:44:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

de sleper

Hallo mede Colt enthousiastelingen,


Sinds ongeveer een week heb ik met het openen en sluiten van de deuren van mijn Colt met de AB van de sleutel dat de knipperlichten snel achter elkaar knipperen. Normaal knippert deze bij het sluiten 2x en bij het openen 1x.
Eerst was het snelle knipperen zo af en toe maar in de loop van de tijd vaker. Nu doet hij niet anders meer dan snel knipperen.
Ik heb al een nieuw batterijtje in de sleutel gedaan omdat ik meende dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Maar dat heeft niet geholpen.
Wie heeft een idee wat zou kunnen zijn.


BVD


Simon.

Keezx

Dat moet in het stuurapparaat zitten van de CV, zie draadje elders daarover.

de sleper



wooley


Nobodie14

Hij heeft de batterij al vervangen?!?
Het kan zijn dat het al een oudere batterij (of verkeerde?) was.
Dat is mij ook 2 weken terug overkomen.
Ik had die batterijtjes (2xCR2016) al langere tijd (2 jaar) op voorraad liggen en waren in 2 dagen leeg.

Het is wel ingenieus dat ze de batterij conditie mee sturen in het signaal naar de auto.
Dit vond ik op een Engelstalig forum: "On page 252 on the '09 model: The remote control's transmitter battery is almost spent when the turn signals flash rapidly nine times in a row when locking the vehicle.
If you do not replace the transmitter battery, after about 100 more times you will no longer be able to lock or unlock the vehicle
using the remote control."

wooley

Idd ik had ook een goedkope batterij erin gedaan en na 10 dagen zelfde.. Nu een energizer erin en al maanden geen probleem meer.

de sleper

Ureka, jullie hebben gelijk. Ik heb de batterij van de AB vervangen en hij doet het weer normaal. Fantastisch.
bedankt voor jullie advies.


Simon.