Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Rechter knipperlichten spacestar 2004 blijven soms branden na openen met AB

Filluar nga spacer, Dhjetor 10, 2021, 04:00:27 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

spacer

Bij mijn Space Star (2004) blijven soms de rechter knipperlichten branden na openen met afstandsbediening.Tot op heden is het opnieuw sluiten en openen voldoende om ze uit te laten gaan.
Maar het is natuurlijk wel 'ongemakkelijk' en risico dat ze een keer niet meer op deze manier uit gaan.
Wat zou dit kunnen zijn, en is het te repareren, of moet er iets vervangen worden?(relais oid).Weet je waar het zit, en wat het juiste typenummer is?
Alvast bedankt

Keezx

Dat zal in het stuurapparaatje van de CV zitten, geen idee waar dat zit.

Nobodie14

Die module zit tegen het rechter schutbord aan het voeteneinde van de passagier gemonteerd.

Onderdeelnummer: MR916006

spacer

Citim nga: Nobodie14 ne Dhjetor 10, 2021, 05:33:18 MD
Die module zit tegen het rechter schutbord aan het voeteneinde van de passagier gemonteerd.

Onderdeelnummer: MR916006
hoi Nobodie,
kun je nog aangeven hoe ik er bij kom, en of deze straffeloos te verwisselen is, of dat er iets 'ingeleerd' moet worden?thanks

Nobodie14

Plastic afdekkap aan de rechterkant bij het voeteneinde verwijderen en je ziet de module zitten.
Zoek op google naar een afbeelding van het onderdeelnummer zodat je kunt zien hoe die eruit ziet.
En ja: je afstandsbediening moet ingeleerd worden op een 'nieuwe' keyless entry module.

Maar haal eerst de stekker eraf, wat WD40 erop spuiten, de stekker een paar keer erop en eraf halen, de stekker droog maken en weer erin steken.
Als het een slechte aansluiting is geweest, dan is het voorlopig even opgelost.
En hoef je geen andere module te installeren.

spacer

Citim nga: Nobodie14 ne Dhjetor 12, 2021, 07:39:11 PD

Maar haal eerst de stekker eraf, wat WD40 erop spuiten, de stekker een paar keer erop en eraf halen, de stekker droog maken en weer erin steken.
Als het een slechte aansluiting is geweest, dan is het voorlopig even opgelost.
En hoef je geen andere module te installeren.
dank je. (excuus voor late reactie)
Is WD40 goed (genoeg), of is bv contactspray beter/verstandiger/ ? (heb ik niet, maar kan ik natuurlijk wel bestellen).En voor de zekerheid: als ik hem los haal, hoeft hij niet opnieuw ingeleerd te worden?

Nobodie14

Het is alleen om te kijken of het inderdaad een verweerde stekker aansluiting is.
Als het werkt, kun je altijd nog contactspray kopen.
En nee, je hoeft niet overnieuw in te leren.
Als je de accu los koppelt (bij vervanging of garage werkzaamheden) dan hoeven de remote(s) niet overnieuw ingeleerd te worden.
En zo ja: die zijn in 30 seconden ingeleerd.