Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

sleutel met afstandsbediening werkt niet

Filluar nga Micha, Tetor 13, 2021, 08:15:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Micha

 Week geleden heb ik al 2e CZC 5 gekocht. Oude liefde ..hehe. Het doet zich het volgende voor. Sleutel met afstandsbediening is dood als een pier. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was. Dus nieuwe CR2016 erin,werkt niet. Toen ben ik naar garage gereden,diagnose,geen probleem met auto dus. Garage zegt dat het probleem in printplaat vermoedelijk zit?! Cover van de sleutel is praktisch nieuw,dus,daar ligt het niet aan. Ik rij nu met reservesleutel geen probleem,alles wekt zoals het hoort,maar wil toch 2e sleutel hebben en bovendien ben zeer benieuwd wat is de oorzaak.
Heeft iemand een betrouwbare adres in het Noorden(Groningen of Drenthe) die naar de sleutel wil kijken,eventueel reserve sleutel maken(zonder AB). Alvast bedankt.

Keezx

De transponder zal defect zijn, soms is dat een apart stukje elektronica dat gewoon vervangbaar is.Meestal een zwart blokje plm. 4x4x15 mm of zoiets.

Micha

tnx,morgen heb ik afspraak bij dealer,ben benieuwd want nieuwe sleutel met AB kost 214 euros...hmhm. is sleutel echt kapot,bestel ik een klassiek zonder AB(66,50 euros). :)

Micha

Dealer zegt,sleutel is kapot ,daar kan ik niets mee. ik heb ook elders second opinion opgevraagd,het klopt. gewoon andere reservesleutel laten maken en probleem opgelost. het is wel vreemd in dealer land. de ene zei 214 euros voor sleutel met AB,de ander(overigens bekend als extreem duur) 246 euros...ra-ra.


Micha

Keezx,kapote sleutel met AB had geen losse transponder,ik ken dat kleine zwarte blokje,zit kennelijk in inteligentie ergens in binnenplaatje.

Keezx

De sleutels van m'n Space Star hebben wel zulke losse transponders en tevens losse AB's vandaar dat ik een kapotte sleutel simpel kon repareren door de baard met transponder in een andere , oude sleutel te proppen.Soms toch wel handig zo'n internationaal samenwerkingsprojekt....

Micha

heb je mazzel. in rservesleutel van mijn cabrio zit transponder blokje,die is te clonen,maar sleutel met AB heeft dat niet,dat maakt de zaak wat moeilijker. overigens,ik vind de prijs van sleutel met AB erg overdreven,dat ding heeft maar 2 functies meer,op afstand openen en sluiten. nou,ik douw reservesleutel in de deur en gebeurd hetzelfde. kan beter geld besteden aan goed onderhoud van auto.

martin07

heb hier eens sleutels laten maken voor een motor. bedrijf zit ook in Nederland.


https://www.keyprof.com/de.Sleutelprof-Sleutelprof-Luke.php

Jasper

Voor mensen in de buurt van Amsterdam, garage NRD in Amsterdam Noord heeft voor mij een complete sleutel bijgemaakt, met sleutelbaard en al voor iets meer dan 100 euro.
Als je zelf de sleutelbaard hebt, omdat de elektronica defect is, denk ik dat het veel goedkoper moet kunnen dan de 200 euro van de dealer. De sleutelbaard is namelijk afwijkend en het meest lastig om aan te komen als sleutelmaker, de elektronica zetten ze zo over.