Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Waarop letter Colt 1.5 Turbo?

Filluar nga Turbo20VT, Prill 22, 2020, 01:53:10 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Turbo20VT

Goedendag,

Ik ging vandaag voor de gein is proefrijden met een 1.5 Turbo 150PK Colt, hatchback 3-deurs.
Wat was ik verbaasd van hoe geinig, rap en snel het dingetje rijdt...

Helaas kreeg ik geen goede inruil bod van mijn Passat 1.8 Turbo. Ik wil wat kleiners rijden nu met corona, crisis en hoge wegenbelasting/verzekeringskosten.
Mijn vraag is nu... Waar moet ik opletten met een Colt 1.5 Turbo te kopen? Deze zal ik handgeschakeld nemen in hatchbak vorm, dus niet de cc/cabrio.

Dank!

Entharion

#1
Hallo,

Het zijn super leuke auto's en heel snel te maken, maar er zijn wel wat puntjes waar je last van kan hebben:

Boordcomputer display kan gaan piepen/uitvallen wat dan met andere componenten storen, moet dan vervangen/verwijderd worden.
Uitlaatspruitstuk scheurt naar verloop van tijd net onder de collector, en is wel wat lastig te vervangen. (klinkt zo: https://www.youtube.com/watch?v=ZHV1K0q4BtM)
Voorste stabilisatorstang stangetjes kunnen wel eens breken, maar dat merk je direct.
Druklager van de koppeling gaat bijna altijd rammelen bij deze motor, alleen vervangen als het te erg wordt.
Schakelmechanisme kan stug worden, dat zit dan in de verbinding met de schakeltoren op de bak.

Maar laat je niet ontmoedigen, deze problemen zijn niet gegarandeerd en met goed onderhoud kun je de 3 ton wel halen met zo'n motor.

Groetjes,

Rens

Turbo20VT

#2
Citim nga: Entharion ne Prill 22, 2020, 10:30:07 PD
Hallo,

Het zijn super leuke auto's en heel snel te maken, maar er zijn wel wat puntjes waar je last van kan hebben:

Boordcomputer display kan gaan piepen/uitvallen wat dan met andere componenten storen, moet dan vervangen/verwijderd worden.
Uitlaatspruitstuk scheurt naar verloop van tijd net onder de collector, en is wel wat lastig te vervangen. (klinkt zo: https://www.youtube.com/watch?v=ZHV1K0q4BtM)
Voorste stabilisatorstang stangetjes kunnen wel eens breken, maar dat merk je direct.
Druklager van de koppeling gaat bijna altijd rammelen bij deze motor, alleen vervangen als het te erg wordt.
Schakelmechanisme kan stug worden, dat zit dan in de verbinding met de schakeltoren op de bak.

Maar laat je niet ontmoedigen, deze problemen zijn niet gegarandeerd en met goed onderhoud kun je de 3 ton wel halen met zo'n motor.

Groetjes,

Rens


Hi Rens,

Hartelijk dank voor uw terugkoppeling wordt zeer gewaardeerd, dankzij jou ga ik zaterdag eentje bekijken, hij heeft alleen een aftermarket uitlaat en niet fabriekaf parkeersensoren..
Maar zal toch een kijkje nemen. Bij welke Km-stand dien je de riemen te vervangen? Want de Turbo heeft geen ketting.


Vraagje: De beginjaren zoals 2006 zijn deze gevoeliger dan voor 2007/2008/2009 modellen? Of maakt dat niet zo veel uit?

Entharion

#3
Citim nga: Turbo20VT ne Prill 23, 2020, 11:45:32 MD
Hi Rens,

Hartelijk dank voor uw terugkoppeling wordt zeer gewaardeerd, dankzij jou ga ik zaterdag eentje bekijken, hij heeft alleen een aftermarket uitlaat en niet fabriekaf parkeersensoren..
Maar zal toch een kijkje nemen. Bij welke Km-stand dien je de riemen te vervangen? Want de Turbo heeft geen ketting.

Vraagje: De beginjaren zoals 2006 zijn deze gevoeliger dan voor 2007/2008/2009 modellen? Of maakt dat niet zo veel uit?

Hoi,

De uitlaat moet je maar kijken of het je bevalt, parkeersensoren heb ik nooit nodig gehad bij deze auto :P

De riemen moeten als ik het goed heb tussen de 90-100K gedaan worden...

De bouwjaren na 2006 zijn wel iets anders opgeleverd ja, geen bakjes naast de stoelen, rubber strip boven de voorruit ontbreekt, ventilatieklepjes voor de radiator zitten er niet meer. slot in achterlicht zit er niet meer...
Na de facelift van 2008 krijg je nog andere neus, bakverhoudingen, achterlichten en dashboard, de achterbank is niet meer opvouwbaar, de boordcomputer display is daar wel heel anders dus krijg je wss niet hetzelfde probleem mee.

De motoren zijn exact hetzelfde en net zo robuust, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Groetjes,

Rens

reforce01

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik rijdt nu sinds 8 april 2020 met een Colt Heartbeat uit 2006 en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben over deze auto's. Het is dan wel een 1.3 MIVEC en een 5 deurs versie maar je hebt er echt veel auto aan. Ligt als een huis op de weg ondanks zijn gewicht en je hebt echt het idee dat je met een veel zwaardere auto aan het rijden bent. De ruimte in die oudere colt's is ook echt fantastisch en je maakt er zonder problemen een mini MPV van. Ik hoop voor je dat het iets geworden is en je een goede deal hebt kunnen maken, als je al een deal hebt weten te sluiten wens ik je veel veilige kilometers en denk dat je aardig tevreden gaat zijn met zo'n auto!