Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

205/50 of 205/55 16 mogelijk onder Colt?

Filluar nga MartinQ, Qershor 18, 2016, 06:23:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MartinQ

Goedendag,


Nieuw hier op het forum en heb meteen een vraag  :)


Onder mijn Colt CZ3 Heartbeat heb ik nu 205/45/16 banden zitten, nu wil ik eigenlijk wat hogere banden onder hebben, maar is dit mogelijk?


205/55/16 of 205/50/16. Liefst de 55 maar, denk dat ik dan voor in m'n wielkuip te weinig speling hou?


Iemand die dit toevallig weet?


Mvg


Martin

Cydro

Heel misschien dat 50 mogelijk is, maar 55 lijkt mij van niet. Overigens gaat je teller afwijken. Ik zou als ik jou was voor 15 inch wielen gaan.

wesleytje1

Ik zou idd  ook voor de 15 inch gaan.
Je zou even kunne kijken naar 15 inch en dan grotere band. 

Tip: Voor zo weinig mogelijk kilometerteller afwijking, moet jij je 
Afrolomtrek meten van je band. En dan zo goede banden kopen.

De (Afrolomtrek) meten is niet moeilijk  je zet een pijl omhoog  op de band, en lat hem dan naar de grond wijze.   Je draait vervolgens  een omwenteling met de band tot de pijl weer naar de grond wijst.  Je hebt nu een aantal centimeters tot een meter. Die schrijf je op en dan moet je banden zoeken die het dichtste bij dat getal zitten voor  geen afwijking op je km teller te hebben.

Cydro

Je kan ook op Google een banden calculator zoeken  ;D

tekkel


MartinQ

Dank voor de reacties.


Ben toch maar voor gewoon 205/45 gegaan. 4 x nieuwe Falken Ziex914 Ecorun banden(schijnen zeer goed te zijn als ik de reviews zo lees).


Het comfort is toch aardig verbeterd.


Er zaten achter Arrowspeed banden(met nog ruim profiel alleen linksachter aan de binnenkant van de band een diepe scheur waardoor je het karkas kon zien).


Linksvoor zat een Wanli band en rechtsvoor een Bridgestone Turanza( 3 verschillende banden onder de auto dus).


Reden dat ik naar 55'jtes zat te kijken was ten eerste het comfort, maar ook het benzineverbruik schijnt beter te zijn met hogere banden? Met deze bandne bijvoorbeeld staat er nu een E bij benzineverbruik en met een 55 hoogte een C.

wesleytje1

Graag gedaan!!

Goed om te horen dat het comfort beter is geworden.
Komt door de hoge band. Dan heb meer "vering" want smallere banden zijn tog stugger.

Maja 3 verschillende merken banden is ook niet echt lekker rij, je zult nu met nat weer ook beter en sneller stilstaan.