Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Trommels van achterremmen van Colt 1.3 1989 losnemen

Filluar nga Arie, Dhjetor 29, 2015, 11:11:13 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Arie


Hoi


Ik ben Arie en rijdt intussen 5 jaar in mijn Colt. Voor de APK moet ik getingel van het los draaiende wiel oplossen hetzij door schoonmaken, hetzij door nieuwe lagers.
Nu wil de achter trommel absoluut niet los, en ik zie geen voor de hand liggende manier om dit tedoen. Wie heeft dit al eens gedaan?? Wat is de gouden tip??


Groeten Arie

[verwijderd door de beheerder]

Marcuz77

er moet een gaatje zitten met schroefdraad, als je daar een lang boutje indraait zou de trommel langzamerhand los moeten komen.

Arie

Dank je voor je reactie Marcuzz,


De enige plek die die gaatjes zou kunnen verstoppen staan op de foto, dit is een linker en een rechter foto dus de as zie je niet.
Weet je  (vrijwel) zeker dat door die  twee zwarte dopjes de bouten moeten? Want een maal gesloopt zal er iets nieuws in moeten :-( 

[verwijderd door de beheerder]

Arie

Of zit dat gat achter die M6 bout naast de remolie leiding??

Marcuz77

Nee voorop de trommel, bovenste foto, net iets rechts van het tapeind.
Dat zou hem moeten zijn.
Over welke colt praten we trouwens? C10, C50, CA, CJ of CZ?

Marcuz77

Oh Ik zie het al, c50.
Als dit niet werkt, misschien heeft Super Top een tip hiervoor. Hoop dat ie dit topic ziet staan en hopelijk een oplossing weet.

Arie

Ik heb  op dit moment de 30 mm sleutelwijdte moer onder de grote (goudkleurige) kap los. Daar zit wel de afstelling van de wielen  in dus ff de speling in de gaten houden bij het monteren ;-) Maar ik kan tenminste bij alle inwendige onderdelen, en ze even zuiver maken / controleren.


Via de achterplaat leek me niet kunnen want die zwarte pukkels waren hard als glas. Als ik klaar ben maar ik het topic wel verder af.


Mochten mensen een bladzij van hun vraagbaak willen delen houdt ik me aanbevolen !

Marcuz77


Arie

Ja, ik heb het linker wiel nu helemaal klaar, en foto's van alle belangrijke details.  Ik maak een nieuw topic vanavond met de meest educatieve fotootjes. Ik ga nu eerst de keuring van de auto ff afmaken :)


Enne de auto is goedgekeurd  ;D