Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

radio

Filluar nga SpeedColt, Tetor 29, 2015, 12:45:43 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

SpeedColt

hej ik heb een vraag heb een standaardt radio in men colt 1.3 2008 maar zou een nieuwe willen steken en heb daar zoiet voor  nodig maar dit is een kort stuk ik heb die voor de colt nodig misschien wat tips of weetjes http://www.carcommunications.co.uk/car-accessories/fitting-accessories/car-stereo-fitting-kits/double-din-stereo-facia-adaptor-kits/mitsubishi_3387/connects2-double-din-fascia-fitting-kit-for-mitsubishi-ct23mt04


Ruudy48

Hallo,


Volgende week mag ik mijn Colt 1.3 ophalen en heb meteen het plan om de radio te vervangen. Ik zie hierboven dat het handig is een ISO stekker te gebruiken, maar is het ook nodig om een adapter te gebruiken die om de slede geschoven wordt? Of is het een kwestie van; oude radio eruit, iso stekker ertussen, nieuwe radio erin en frontje er weer voor? (Dat frontje zit al bij de radio neem ik aan)


Alvast bedankt!

Entharion

Je hebt alleen een T10 schroevendraaier nodig, je radio, slede en inbouwkitje.

Eerst moet je je middenconsole uit elkaar halen tot je bij de radio bent.
Die haal je er uit, de standaard radio zit vast met 2-4 torx schroeven...
Je hangt je slede in de bracket, je hangt de bracket in de middenconsole waar de radio zat.
Dan sluit je de kabeltjes aan met het verloopje en doet de slede+radio erin.
Alles weer terug in elkaar zetten, frontje erop en klaar :P

Ruudy48

Entharion,


Inmiddels al enige tijd verder met de radio ingebouwd. Nog 1 vraag rest : Heb jij ook ondervonden dat er in de originele radio 2 stekkers zitten (1 die je aan kan sluiten op de iso en een ander vierkant blokje. ) Dat vierkantje blokje kan ik nergens inprikken. Punt is dat het display op het dashboard nu geen tijd/temperatuur etc meer laat zien!
Mis ik hier een stap of kan ik de kabels van het vierkantje blokje gewoon bij de ISO op gooien?


Thanks

Entharion

Citim nga: Ruudy48 ne Dhjetor 27, 2015, 09:04:17 MD
Inmiddels al enige tijd verder met de radio ingebouwd. Nog 1 vraag rest : Heb jij ook ondervonden dat er in de originele radio 2 stekkers zitten (1 die je aan kan sluiten op de iso en een ander vierkant blokje. ) Dat vierkantje blokje kan ik nergens inprikken. Punt is dat het display op het dashboard nu geen tijd/temperatuur etc meer laat zien!
Mis ik hier een stap of kan ik de kabels van het vierkantje blokje gewoon bij de ISO op gooien?

Dat was volgens mij de aarde, aan de ene kant heb je een lusje, en de andere kant dat blokje, die heb ik erin gestoken en dat werkte :)

cashje

Klein vraagje.
Waar heb je precies dat lusje/rondje ingestoken

Entharion

Hey Cashje,


Er was een wit blokje wat origineel als aarde diende, daar paste dat net in.
Mocht het er bij jou niet zitten kun je hem misschien aan de carrosserie bevestigen.

BriannNL

Ik kan me herinneren dat er bij mij (CZ3, 2008) een zwarte connector was, die aan een metalen pin van de originele radio bevestigd was (achterzijde). Ik had een inbouwkit met verloopkabel, waar een losse aardedraad bij zat. Ik heb daar een kabelschoentje aangemaakt, die precies in de zwarte connector te schuiven was. Werkt nu perfect, ook met het display van de boordcomputer.

Ook zonder de originele radio kun je veranderen welke gegevens je in beeld wilt hebben op de boordcomputer, maar wel alleen bij het starten. (Die instelling blijft dan staan, totdat je het weer verandert.) Steek de sleutel in het contactslot, maar draai hem niet om. Vervolgens druk je op de knop rechts boven het display en hou je die vast. Draai de sleutel op contact en druk dan op de SET knop. Je kunt daarmee wisselen tussen de verschillende opties. Kies de gewenste optie en laat de knoppen los. (Dit heb ik ooit ergens op internet gevonden en werkte prima bij mij.)

Entharion

Citim nga: BriannNL ne Prill 25, 2016, 11:29:37 PD
Ik kan me herinneren dat er bij mij (CZ3, 2008) een zwarte connector was, die aan een metalen pin van de originele radio bevestigd was (achterzijde). Ik had een inbouwkit met verloopkabel, waar een losse aardedraad bij zat. Ik heb daar een kabelschoentje aangemaakt, die precies in de zwarte connector te schuiven was. Werkt nu perfect, ook met het display van de boordcomputer.

Ook zonder de originele radio kun je veranderen welke gegevens je in beeld wilt hebben op de boordcomputer, maar wel alleen bij het starten. (Die instelling blijft dan staan, totdat je het weer verandert.) Steek de sleutel in het contactslot, maar draai hem niet om. Vervolgens druk je op de knop rechts boven het display en hou je die vast. Draai de sleutel op contact en druk dan op de SET knop. Je kunt daarmee wisselen tussen de verschillende opties. Kies de gewenste optie en laat de knoppen los. (Dit heb ik ooit ergens op internet gevonden en werkte prima bij mij.)


Dat klinkt hetzelfde als bij mij, alleen was mijn blokje dan wit ipv zwart.


Dat truucje met de boordcomputer wist ik niet :o ga ik eens proberen, thanks voor de tip :)

cashje

@ entharion dank je wel voor de info en de site van de inbouw set ...nu nog even bestellen.

@ briannNL  dank je wel voor de boord computer tip.

ik vroeg me nog af als ik de radio heb ingebouwd of dan de radio info in mijn scherm staat van de auto .
En werken de knopjes van mijn stuur dan nog ?

BriannNL

Citim nga: cashje ne Prill 25, 2016, 08:47:56 MD
@ entharion dank je wel voor de info en de site van de inbouw set ...nu nog even bestellen.

Tip: op eBay zijn zulke setjes vaak een stuk goedkoper.

Citim nga: cashje ne Prill 25, 2016, 08:47:56 MD
ik vroeg me nog af als ik de radio heb ingebouwd of dan de radio info in mijn scherm staat van de auto .
En werken de knopjes van mijn stuur dan nog ?

Nee, de knopjes op je stuur zullen dan niet meer werken. Er bestaan wel adapters, maar dat is afhankelijk van het type radio en de auto. Ik heb niet zo gauw kunnen vinden of dit ook beschikbaar is voor een Colt.
Er staat dan geen info van de radio meer in het scherm. De buitentemperatuur, de tijd en de functie die je op het scherm wil laten zien blijven wel staan. Wat mij betreft is een aftermarket radio desondanks wel aan te raden. Naast de extra mogelijkheden (USB bijvoorbeeld) is bij mij het geluid ook een stuk beter geworden.

cashje

#12
Ik heb een jvc kd-X50bt..
Een fijne radio met usb en Bluetooth.
Ik kan hier mee handsfree bellen muziek luisteren vanaf usb en ook muziek streamen.
Dus die ga ik zeker inbouwen.

BriannNL

Zoiets zou dan moeten werken, denk ik:
http://www.ebay.de/itm/Lenkrad-Fernbedienung-Adapter-Stecker-Interface-Mitsubishi-Colt-ab-2005-/131306588425

Mogelijk is dit apparaatje elders goedkoper te verkrijgen, of zijn er alternatieven beschikbaar.

cashje

#14
Thanx.
Nu weet ik een beetje waar ik naar moet kijken.
Maar op zich wel een prijzig grapje enkel voor de knopjes op het stuur.