Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

bij het starten als motor draait gloeispiraaltje gaat 10sec aan

Filluar nga michiel, Qershor 13, 2015, 11:57:25 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

michiel

 bij het starten als motor draait gloeispiraaltje gaat  10sec aan  gloeikaars stuk of iets anders zou ik deze zelf kunnen vervangen ben al aan het zoeken waar ze staan maar vindt ze niet dank bij voorbaat   michiel

trancedrift

Is dit je eerste diesel :) ? Dat is normaal werking van de gloeibougies, als de motor koud is gaan ze eerst aan voor dat je de starter draait - als ze uit zijn (binnen paar seconden in de zomer) - dat betekent dat je mag starten met warme brandstof. Daarna blijven ze nog 10-20 seconden aan afhankelijk hoe koud het is buiten, en dit is om de motor met warme brandstof te voorzien als het nog koud is. Als ze uit gaan gaat ook de gloei spiraaltje uit.

michiel

heb deze al 7 jaar dit is de eerst keer dat ik dat heb en nu bij warm weer het is na het starten als de motor al draait dan gaat het 10 sec aan

Prometheus

Gloeibougie defect. Gloei indicatielampje gaat normaal altijd uit na aantal sec. Overname relais regelt evt. nagloeien, maar dat is nooit zichtbaar !
Gloeier defect dus.
Vermoedelijk de:
SMART : A0011594610
MITSUBISHI : MN960270 - MN960296
Kun je online bestellen, maar controleer op kenteken even of je de goede hebt. Lastig vervangen. Willen bij het verwijderen nog wel eens breken.

trancedrift

Hmm, ja ik weet dat bij de nagloeien blijft de lampje meestal uit, maar ik dacht dat deze was anders, nou ja, dan is een of meerdere gloei bougies kapot, bij mij ook. Kosten 14 euro per stuk van NGK maar je moet waarschijnlijk eerst de motorcode uitlezen over welke bougie is het precies. Ik laat in ieder geval die van mij zo staan, ik wil liever eerst nieuwe onderstel onder de Colt, oem is veel te zacht.