Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

17" velgen ASX

Filluar nga quinten22, Shtator 14, 2014, 06:00:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

quinten22

Hallo,
Vraagje.
Mijn ASX CityZen is van 2011 en ik heb een kapotte 17" velg.
Ik weet velgen 17" van 2012 te koop staan.
Zijn dat dezelfde?
Alvast dank.
Mvg.
Quinten

Surferdude

Als ze dezelfde maten hebben als van een ASX dan past dat..
In de afgelopen jaren zijn de wielmaten van de ASX in ieder geval niet gewijzigd.

Cydro

Dat is 100% zeker dezelfde pasmaat, als het dezelfde soort velg is!

Eagle1982

Citim nga: Cydro ne Tetor 10, 2014, 07:59:39 MD
Dat is 100% zeker dezelfde pasmaat, als het dezelfde soort velg is!


Voor zo weinig informatie vind ik het heel gewaagd om een 100% garantie te geven.
Je kunt er niet  klakkeloos vanuit gaan dat een velg die hetzelfde lijkt maar 1 op 1 uit te kunnen wisselen.
Er staat geen linkje in het bericht naar een evt. advertentie en over maten (behalve 17") wordt ook niet gesproken.
Ook staat er niet dat het om originele ASX velgen gaat, maar om een set 17" velgen, hierin heb je tal van mogelijkheden.


Mijn advies aan Quinten is dan ook:
Gegevens opvragen en vergelijken met wat je nu hebt.
Je bent afhankelijk van de Steek, naafgatdiameter, de ET (hoever komt je steekt je velg naar buiten of naar binnen tov het hart) en de J waarde (breedte van de velg).

Als 1 van de maten niet klopt dan kun je tegen problemen aan lopen zoals een velg die niet over de naaf heen past, of niet overeenkomt met de steek van je auto als de gaten niet overeenkomen of aanslepen als je ET en/of J waarden niet overeenkomen.

Lees je eerst even goed in voordat je tot koop over gaat.
Een foutje is zo gemaakt en eenmaal gekocht ( particulier ) is er vaak geen weg terug.