Ah, is dat het. Tsja, ik heb werkende hoogteregeling op de koplampen. En de lampen projecteren de lichtbundel prachtig voor de auto inclusief het juiste lichtbeeld.
Ben vanavond ook nog even bezig geweest, want als er zo'n automobielbranche gerelateerde doos bij mij thuis afgeleverd wordt en ik weet wat er allemaal in zit, dan begint het bij mij acuut te kriebelen. Zo'n doos vol Amsoil produkten kan ik gewoon niet laten staan. ;)
En laat dit nu net vandaag gebeuren. Tuurlijk wist ik dat het er aan kwam; zelf besteld.
Laatste technische onderhoudsbeurtje is exact een jaartje en 15k km's geleden. Kan een paar kilometer schelen, maar niet veel. Dus vanavond eerst de foam door het brandstoftraject van de motor gestuurd. Nou, dat zie je echt wel op een windstille avond.

Inspuiten die handel en 10 minuten wachten. Daarna starten en ............ hoppa, niets meer te zien achter de auto en in de rest van de straat.

Na een paar minuten een rondje gereden. Dan blaas je de laatste resten uit de uitlaat. Even gas geven en Oeps!! De auto's achter je gaan direct van het gas, want waar komt die mist ineens vandaan? Nou ja, het is al snel vrijwel weg en dus tijd voor de volgende stap, de motorblokflush.
De olie was niet nieuw meer, maar zeker niet zwart. Zo'n beetje donkerbruin. Omdat het de eerste keer is dat ik het blok flush was ik benieuwd naar de kleur van de olie na de behandeling. Dus flesje Amsoil er in en 15 minuten stationair draaien. Daarna de 8G naar binnen en de olie aftappen. Wat een bagger levert dat op zeg. Gitzwarte olie.

En als je dan door dat gat van de olievuldup kijkt naar het kleppendeel van de voorste cylinderbank dan zie je heel mooi schone kleppen en veren. Ik heb echt de indruk dat er een flinke schoonmaakbeurt aan de binnenkant van het motorblok is uitgevoerd. En alleen die indruk vindt ik het geld voor dat flesje al waard. ;) Uiteraard is er een nieuw oliefilter op het blok gezet en een lading verse Amsoil olie in gegaan.
En wat loopt het dan allemaal weer lekker soepel als je daarna een rondje rijdt. Mjammie, genieten. Ook voor de oortjes.......
De 335.000 km staat nu op de teller. Op naar de 350.000 km voor het volgende beurtje.