Deze zomer stond een camping in de Franse Dordogne op de planning. Midden Frankrijk dus zo'n 4 a 500 km onder Parijs. De caravan mocht dus weer mee.
Voordat we vertrokken heb ik de 8G nog een keer helemaal nagelopen en gecontroleerd. Toen toch besloten om de achterbanden nog te vervangen want daar zat nog maar 2,7 mm profiel op. De redelijk nieuwe Falken's zijn daarna naar de achteras verhuisd en op de vooras zijn ContiSportContact 2 banden gemonteerd.
En ik heb er bewust voor gekozen om dit jaar niet die rubber blokken tussen de achterveren te plaatsen om doorzakken te voorkomen. Doordat je de achtervering daarmee redelijk fixeert lijkt het net of de achterbanden vreselijk hard slijten. Dus die blokken in de achterbak laten liggen, de kogeldruk op 65 kg afgeregeld en vertrokken. Om kort te gaan; ik heb die blokken in de achterbak laten liggen. Nergens problemen met veerwegen (dankzij de progressieve veren) en veeeeeel minder bandenslijtage op de achteras.
De eerste dag zijn we via Antwerpen en de binnenring van Parijs (dom, ik had de buitenste ring van Parijs moeten kiezen, de A86, al stond er op beide plekken file) afgezakt naar een camping zo'n 175 km onder Parijs. En da's meer dan zat qua km's op 1 dag met die hut aan de haak. :yes:

De 2e dag de rest van de km's gemaakt en in de middag aangekomen op de camping. Daarna alles opbouwen en dan kan het grote vakantievieren beginnen. We hebben goed weer gehad, al viel er af een toe een buitje. Met mooie regenbogen als resultaat........ 8-)

Prachtige regio daar. Veel natuurschoon, rustige wegen met veel bochtjes ;) en mooie dorpjes en steden. LPG was goed verkrijgbaar, als je maar langs de Peage tankte of een tankstation aan de rand van een grotere stad op zocht. 94 cent per liter.
De fysiotherapeuten in de Dordogne hebben voorlopig genoeg werk. Ze hebben heel wat verrekte nekspieren te verzorgen. :wha: De 8G is daar een verschijning waarvan we geen 2e gezien hebben. En een lekker lopende V6 is natuurlijk een verademing en aandachtstrekker in dieselland Frankrijk. :yes:
Op de weggetjes in het heuvelachtige landschap heb ik heel wat HDi'tjes het snot voor de ogen gereden. Hoezo bumperkleven? Zal ik gas geven? Ok, komt íe! Doei. :bye Automaat vast in de 2e versnelling en je hebt genoeg bereik om alle binnenwegen bijna onverantwoord hard af te boenderen.
We hebben de afgelopen maanden veel geld besteed aan het technisch onderhoud van de 8G, maar dat was het waard. Zelfs met 1450 kg aan de haak liep alles feilloos en heerlijk soepel.
En terwijl zoonliep met zijn vriendin een uurtje ging quadrijden had ik even tijd om te hobbyen en natuurlijk foto's te schieten. Heerlijk zo'n vakantie.......... :agree:

Nu zijn we weer thuis. De caravan staat alweer in de stalling. Die heeft de wintervoorbereiding alweer gehad en kan blijven staan als we er in het najaar niet op uit gaan. Voor vertrek heb ik dat plaatwerk in 2 uur tijd verwend met een waxbehandeling. Kan er dus echt weer even tegen.
De 8G heeft na terugkomst ook een uitgebreide verwenbeurt gehad aan binnen en buitenkant en is ondertussen weer gewend aan zijn parkeerplaats in de garage. 3500 vakantiekilometers liggen weer achter de wielen en de 0.2 ltr olie die daarbij verbruikt zijn heb ik alweer bijgevuld. Een groot compliment voor de techniek van deze Japanner die zelfs na 12 jaren en ruim 331.000 km's nog steeds in staat is dit soort zware klussen tot een goed einde te brengen. Het is toch zo'n 3200 kg die het V6 blok over 2100 km voort mag trekken. Voorwaar een fikse prestatie. :thx: