Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even een kort voorstel verhaaltje

Filluar nga aarmarman, Mars 04, 2011, 08:58:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

aarmarman

Hallo,
even voorstellen dan maar.  

Ik ben 38 jaartjes jong, en heb èèn GROTE hobby, mijn 3 dochters en mijn zoontje.
mn meiden zijn 8, 7, en 5. en mn zoontje is 9 maanden (op het moment van dit schrijven)
Deze hobby doe ik samen met mijn lieve vriendin, die tevens moeder is van dit mooie viertal.  

Maar ik heb nog een hobby, namelijk lancers lancers en nog eens lancers.
Deze Hobby doe ik samen met een broer van mij.

We hebben nu 3 lancers, 2 groene, en 1 rode.

Ik ben aan deze auto's verknocht geraakt toen ik een jaar of 10 was, en mijn oudste broer met een lancer ging rijden.
dit was echt een pracht auto, blauw metalic was ze, met prachtig chroom echt een plaatje.

Het was denk ik rond 1982 en ik was er vanaf die tijd altijd bij als er aan de lancer gesleuteld moest worden.
de lancer is meer dan tien jaar bij mijn broer geweest, en ik heb er zelf ook nog even mee gereden toen ik net mijn rijbewis had.
Maar in 1992 (ik weet het nog goed) moest ik de lancer inleveren. mijn oudste broer ging hem opknappen.
De auto heeft dit niet overleeft.
Na hem gestript te hebben besloot hij hem naar de oud ijzer boer te brengen.
ik heb geprobeerd dit te voorkomen, maar helaas op een dag wat ze weg  

ik heb toen gezworen dat er een andere lancer zou komen,een voor mezelf. maar lancers waren toen (zonder internet) echt niet te vinden.
met enige hulp van clubleden heb ik in 1996 toch een lancer gevonden, en gekocht. deze was echter wel zo slecht incompleet, en verbouwd (het was een rally auto van een dealer geweest) dat er niet veel meer van te maken was, en deze auto verdween ook naar de schroot. Door de jaren heen heb ik samen met mijn "andere" broer gezocht, maar hebben we niets gevonden tot ik opeens een lancer 1600 van 75 zag staan op marktplaats, eerst was er ongeloof, maar na nog een keer kijken stond het er echt, een rode 1600. direct actie dus. mn broer gebeld, de verkoper gebeld, en de volgende dag konden we komen, op zondag.
de auto stond al 20 jaar binnen bij een ex mitsubishi dealer, en we hebben weinig onderhandeld, we moesten hem hebben, dus voor 3200 euro kochten we een auto met kapotte cilinderkop.

Eindelijk een lancer, en wat wil het geval..... nog niet half van de euforie bekomen, zien we een foto van een lancer op internet met de text dat deze bij van Tol in Hilversum staat maar waarschijnlijk niet te koop is.
wij Toch maar even Bellen, en alles is te koop, en we mogen langs komen.
een gezellig praatje gemaakt, en voor we het wisten waren we de trotse eigenaren van een tweede lancer, in zeer goede staat, en aanmerkelijk goedkoper dan de eerste.
dus binnen drie weken 2 lancers gescoord.

een paar weken later bedacht ik om weer eens contact op te nemen met een oude bekende (Rob Gruben) om eens te vragen hoe het met zijn lancer is. zijn lancer stond al jaren buiten onder een zeiltje, en hij deed er niets mee.
voor de aardigheid vroeg ik of hij niet wilde verkopen, ik had dit de afgelopen 10 jaar al vaker gevraagd, en hij zei altijd nee.
maar deze keer wilde hij er over nadenken, en een week of twee later zijn we gaan kijken.
het was echt een mooie auto toen hij onder het zeil gezet werd, maar nu was er weinig meer van over.
hij stond in een bos, en de eekhoorns hadden zich in de auto verschanst, terwijl de marters de bedrading uit de motorruimte vraten, de spinnenwebben en schimmel zat overal, en de plakken roest vielen bij de minste aanraking uit de schermen.
toch heb ik de auto overgenomen, en ga ik proberen deze te restaureren tot showroom staat.

de eerste die we vonden[b/]

Dit is de tweede die we kochten

Dit is de derde, tevens ons restauratieproject

Nou hier stopt mijn voorstel ronde.
Het verslag van de restauratie van de eerste lancer zal ik op dit forum plaatsen met foto updates.
welterusten  
Aart

k-92

leuke auto's

welkom hier op het forum....

MiTsU

Welkom op het forum! Leuk om die oude Lancer's te zien. Ik ga je restauratie project zeker volgen

aarmarman

Bedankt voor het welkom van een ieder.
ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen aan onze auto's
en waar mogelijk hulp bieden zover mijn kennis strekt (beperkt tot oldtimers)
groet
Aart