Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen

Filluar nga Globetrotter, Mars 14, 2021, 09:47:39 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Globetrotter

Hallo, ik ben Jan uit het mooie Drentse land. Bouwjaar 1960 en internationaal ADR tankwagenchauffeur. Hobby's zijn motorrijden op de dikke Yamaha FJR 1300 toerbuffel en lekker in de tuin zitten als het tuinieren gedaan is. De Mitsubishi is een Galant 2.0 GLSi van bouwjaar 1989. Destijds de mooiste en duurste uitvoering. Was ook best prijzig voor die tijd, 44.000 eerlijke guldens. De auto is door mijn vader nieuw aangeschaft na zijn pensionering, bij de toenmalige Mitsubishi dealer, Chris van Apeldoorn in Exloo. Vader rijdt sinds 2018 niet meer door een hersenbloeding. Daar kwam later nog Alzheimer bij. Veel mensen herkent hij niet meer van gezicht, maar als ik hem een foto van zijn mooie Galant laat zien, dan zegt hij direct: "mijn auto". Hij heeft de auto bijna 30 jaar in zijn bezit gehad en sloeg nooit een beurt over. Fiesten met mijn moeder was de grootste hobby, vandaar dat er in 30 jaar tijd slechts 150.000 km op de teller staat. De auto rijdt nog als nieuw, en ziet er ook nog bijna nieuw uit. Heb de auto in 2018 van hem overgenomen. Voorlopig is de auto geschorst, af en toe doe ik er even een paar garageplaten op en rijdt even een rondje met Pa, die dan vol trots ernaast zit. Altijd moet de motorkap los, want het is ook nog een techneut. Dat blijft erin zitten. Het is wel de bedoeling om t.z.t. de schorsing op te heffen en er mee te gaan rijden. Dit model kom je bijna nooit meer tegen op de weg. Het is dan ook altijd leuk, om complimenten te ontvangen van mensen die verbaasd zijn over de staat van de auto. Ik ga hier af en toe even wat lezen, speciaal over dit model uiteraard. Misschien rijden er nog meer leden rond in deze gestaalde perfectie.

Tomba1961

Welkom op het Forum Jan en ik wens je heel veel rijplezier met de Galant.Heb zelf het model heel kort gehad in de jaren '80 echter de balken begonnen verrot te raken waardoor ik de auto weg heb gedaan.