Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Postimet e Fundit

#91
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Keezx - Dhjetor 14, 2023, 07:03:30 MD
Tja, dat roept de vraag op om welke motor het hier gaat...
het dichtste bij komt de 4G18 en die heeft geen stroomverdeler.
Dus welke motorcode en welk onderdeel zoek je?

Edit: in een andere draad duikt de 1.5 12 klepper van 1992 op en b.v. Winparts heeft daar nogal wat onderdelen voor.
Een ander mogelijkheid is Eric de Kort, ook bij onderdelenlijn aangesloten, als je wat aanvraagt dan en hij heeft wat dan meldt ie zich wel...
#92
Te koop gevraagd / Help. Ik zoek een ontsteking s...
Last post by Alfreddg - Dhjetor 14, 2023, 06:21:09 MD
Te koop gevraagd een ontsteking stroomverdeler voor een MITSUBISHI Lancer IV Hatchback (C6_A, C7_A) 1.5L Benzine bj van 1989, 90 PK.
Ben zo blij met mn auto en ik kan er niet meer probleemloos mee rijden.
#93
Lancer / Nieuw mitsubishi eigenaar
Last post by Alfreddg - Dhjetor 14, 2023, 06:19:44 MD
Beste leden, Ik heb een mitsubishi lancer 1.5 van mn ouders gekregen. Ik ben er erg blij mee. komt uit 1992 en heeft maar 107 000 op de teller. Maar helaas de pret is van korte duur. Geen onderdelen te krijgen voor deze auto.
#94
Techniek en Tuning / ontsteking stroomverdeler defe...
Last post by Alfreddg - Dhjetor 14, 2023, 04:33:25 MD
Te koop gevraagd een ontsteking stroomverdeler voor een MITSUBISHI Lancer IV Hatchback (C6_A, C7_A) 1.5L Benzine bj van 1989, 90 PK.
Ben zo blij met mn auto en ik kan er niet meer probleemloos mee rijden.
#95
Techniek en Tuning / Ruitenwisser zat los maar inee...
Last post by SpacyStar - Dhjetor 14, 2023, 10:57:17 PD
Hallo allemaal!

Hier een Mitsubishi Space Star fan / bestuurder sinds 2013!

In het kort mijn vraag: Mijn ruitenwisser linksvoor was losgegaan, maar doet het ineens weer. Moet ik hier naar laten kijken?

Mijn vraag in boekvorm:

Een paar weken geleden ging ik 's avonds "even snel" mijn vrouw naar het treinstation brengen, het was net aan het vriezen, de ramen leken ijsvrij maar er zat wat vocht aan de binnenkant van de voorruit dat pas weg ging m.b.v. een anti-ijs-spray. Vervolgens heb ik uit een reflex mijn ruitenwissers aangezet, maar die zaten vastgevroren... De rechter wist zich los te werken en deed zijn best, de linker heeft op dat moment besloten dat ie daar niet aan mee kon doen en bleef zitten waar ie zat... Eenmaal bij het station aangekomen had ik even tijd om er naar te kijken, de linker wisser hing los en liet zich onafhankelijk van de rechter verplaatsen... Shit.

Het weer zat de afgelopen dagen tegen dus heb ik het een tijdje zo gelaten. Vandaag schijnt de zon, ik pak de workshop manual erbij, print wat blaadjes uit, pak wat gereedschap en wandel vol frisse tegenzin naar mijn auto. Daar aangekomen haal ik wat gebladerte weg en merk ik dat de ruitenwisser niet meer vrij verplaatst kan worden... Ik probeer ze uit en ze doen ze het beiden weer... Huh?

Uit ervaring kan ik zeggen dat dingen altijd verder kapot gaan, dat iets zichzelf kan ontkapottificeren is nieuw voor mij...

Nu kan ik er op gokken dat het echt gewoon hersteld is, dat er een soort "overbelasting beveiliging" op zit die tijdelijk iets heeft losgekoppeld, maar daar zie ik op de technische tekening niets van terug... Blind aannemen dat ie het wel gewoon zal blijven doen lijkt me onverstandig bij dit soort dingen, ze moeten betrouwbaar werken! Maar een garage bellen met de klacht: "Mijn auto doet het" is ook raar en zal waarschijnlijk geld gaan kosten, mogelijk zonder dat ze er iets aan gaan doen.

Klinkt dit bekend? Is er iets beschadigd waardoor het probleem terug zal gaan komen?

Het gaat om een Mitsubishi Space Star 1.6 Shogun SE uit 2003.
#96
Space star / Startmotor space star uit 2001
Last post by Keezx - Dhjetor 07, 2023, 03:10:29 MD
De startmotor bij de 4G18 motor zit aan de achterkant van motor/bak en moet, zoals ik het zie vanaf de onderzijde benaderd worden, lijkt me een stuk makkelijker.
Weet niet of het anders is bij de andere motoren.
Zie de foto van de bakzijde...
Rechts het gat voor de startmotor, hij zit dus achter de motor...


Voor je begint , accukabels los (misschien ten overvloede...)
#97
Space star / Startmotor space star uit 2001
Last post by Leo - Dhjetor 06, 2023, 02:57:24 MD
Goedemiddag allemaal. Eindelijk is mijn registratie gelukt. Fijn dat ik lid mag zijn. Ik heb een vraag. Mijn startmotor blijft hangen. Ik heb een vermoeden waar hij zit gezien de loop van de kabels vanaf de accu. Kan ik deze startmotor van bovenaf demonteren? Heeft er iemand hier ervaring mee ? Ik hoor het graag van jullie. Bijvoorbaad mijn Dank voor jullie kostbare tijd. 

Mvg leo 
#98
Audio, Video en Electronische gadgets / Achteruitrijcamera
Last post by MarkW - Dhjetor 05, 2023, 02:03:27 MD
Misschien dat hij niet goed gemonteerd zit. En anders moet je hem laten kalibreren. Hiervoor kun je waarschijnlijk het beste naar dealer gaan, aangezien daar meestal speciaal gereedschap voor nodig is.
#99
Audio, Video en Electronische gadgets / Achteruitrijcamera
Last post by Lasko - Dhjetor 05, 2023, 01:21:28 MD
Hallo,
Ik ben sinds een week de eigenaar van een asx uit 2018 en merk daar dat de achteruitrijcamera niet goed staat.
Weet er iemand of je dit kunt veranderen?
Bij onze vorige asx klopte het op de cm nauwkeurig bij deze heb ik al bijna een keer tegen een geparkeerde auto aan gezeten.
#100
Space star / Advies rond storingscode p0421...
Last post by Storky - Dhjetor 04, 2023, 02:32:29 MD
Ik heb de ECU dit weekend gereset, vandaag de eerste 15km nog geen lampje, was ik even blij.
Op de terugweg toch weer het motorlampje aan na een 5tal km.
Overigens had ik de 2 zwarte draden van de voorste lambda sonde eens door gemeten (dat zou de verwarming moeten zijn?) en die was gewoon rond 22ohm, tussen 10 en 30 zou het goed moeten zijn volgens het internet.

Ik heb een obd dongle besteld om hopelijk zelf de foutcode uit te lezen, ik neem aan dat het weer dezelfde foutcode is, maar dan hoef ik niet elke keer naar de garage te gaan om het uit te lezen.

edit: zelfde foutcode. Foutcode gedelete, vervolgens bij mijn volgende rit de sensor data opgeslaan, als ik het nu bekijk gaat o2 sensor 1 constant op en af tussen 0.1v en 0.9v, dit zou normaal moeten zijn om de brandstofmengeling goed te houden geloof ik? o2 sensor 2 ging echter over 10min tijd van 0.0 tot 0.1v en daarna volgde die exact hetzelfde patroon als sensor 1. Dus dat wil denk ik zeggen dat sensor 2 stuk is en toevallig net hetzelfde meet als sensor 1, of de meest logische conclusie, dat de katalysator helemaal niets meer doet?