Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

afstandsbediening voor centr. deurvergrendeling

Filluar nga ko48, Prill 21, 2014, 01:33:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ko48

Beste mede Mitsubishi fans,
Ik heb een vraag over mijn Spacestar 1.8 . Bj. 2004.
Wie kan mij vertellen welke batterijen er in een  cv handzender moeten en hoe ik deze weer kan inlezen?
Heb ooit iets gehoord dat van de diagnosestekker punt 1 en 3 doorverbonden moeten worden, maar hoe het verder gaat werdt niet verteld. Kan iemand mij helpen met een duidelijke handleiding?

Alvast hartelijk dank!

van_den_berg

Hallo Ko48 en welkom hier!

- sluit de deuren handmatig
- doe de sleutel in het contact en laat deze op "OFF" staan (NIET draaien dus)
- sluit PIN1 (zit geheel rechtsonder) en PIN4 (zit dus 3 postities naar links t.o.v. PIN1) kort met een stukje ijzerdraad of paperclip.
(ook heb je de mogelijkheid om PIN1 aan massa te leggen, vind ik persoonlijk veiliger omdat je met pin1 en pin4 ook de fout kunt ingaan)
- draai de sleutel naar positie "ACC"(soms kan het zijn dat je dit 2x moet doen, dus dan van "off" naar acc dan weer naar "off" en dan weer naar acc)

- de deuren reageren dan met open/dicht.
- druk 3x langzaam op de "lock" of "unlock" knop van de handzender binnen 10 seconden, dan reageren de deuren weer met open/dicht
- draai de sleutel naar de "off positie"- haal het draadje/paperclip uit de diagnose connector

Succes ermee.

let us know.

speedy

heeft iemand een tekening van die stekker want ik moet ook een afstandsbediening inlezen bij techniek en tuning staat een afbeelding en daar staat pin nr. 1 links boven, dus weet het nu even niet meer.

[/quote]

van_den_berg

Pin indeling klopt zo, je moet dus ff kijken naar de vorm, kan zijn dat de stekker andersom gemonteerd zit, op zijn kop als t ware.

Dus..... Kijk naar de vorm!

Succes!

Groeten Geert.

speedy

hoi het is me gelukt zoals jij zei maar nu doet mijn 1ste handzender het  niet  >:( meer nu is mijn vraag kan je maar 1 handzender gebruiken en als het mogelijk is om twee hand zenders te gebruiken hoe moet ik deze dan inlezen zodat ze allebei werken :D
b.v.d. Marcel (speedy217)

ko48

Beste Mitsu1978,
Sorry voor het ongemak, maar ik zit ondanks jou duidelijke antwoorden nog met een aantal vragen.
Ik heb het nog niet kunnen proberen, maar kan ik ook een tweede afstandsbediening programmeren op dezelfde manier, en werken ze dan ook allebei?
Krijgen deze een unieke code of is de code altijd hetzelfde voor een type auto?
De deuren handmatig sluiten, doe ik dat door het indrukken van de deurknopjes?
En dan als laatste vraag: kun je mij ook vertellen welke batterij er in moet? Kan het zijn dat het een CR2032 is, dan kan ik n.l. eerst een nieuwe gaan kopen. Kan hij er weer jaren tegen.
Heel hartelijk dank voor je hulp!!
met vr. gr. Ko48.

Eagle1982

CR2025 en de CR2026 zijn ook veel voorkomende typen.
Dus toch eerst even kijken wat er in moet.
Verder kun je in de meeste gevallen tot 4 zenders op 1 unit programmeren op dezelfde manier.

speedy

heb het nu meerdere keren geprobeerd of de eerste of de tweede werkt maar beide lukt op de of andere manier niet graag hulp.

van_den_berg

Citim nga: speedy ne Prill 23, 2014, 08:22:49 MD
heb het nu meerdere keren geprobeerd of de eerste of de tweede werkt maar beide lukt op de of andere manier niet graag hulp.

Nadat je deuren gereageerd hebben met open/dicht druk je op je afstandsbediening. reageren de deuren dan weer dan pak je je tweede handzender en druk je die ook een aantal keer in totdat je deuren weer reageren met open/dicht.

dan zijn ze beide ingeleerd.

(als de deuren de eerste keer reageren met open/dicht zit de immo in de inleerprocedure)

succes!

speedy

krijg er maar 1 in geleerd is er iemand in zuid Limburg die evt. hulp kan bieden??? >:(

RIJNSBURG

Beste mensen,
Hierbij willen wij ons voorstellen als nieuw lid bij de club.
De Mitsubishi Space-star 02-PB-NK uit 2004 doet het nog voortreffelijk, alleen uit de handzender is het knopje voor het opendoen geraakt.
Wie wil en kan helpen bij het vinden en kopen van een vervangend huisje compleet met 2 knopjes of anders weer in orde maken van handzender?
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Ans en Hans de Snaijer 
Kanaalstraat 52
2231KD Rijnsburg 
0714028319 of 0611222850
jldesnaijer@ziggo.nl 

RIJNSBURG

Beste mensen,
De Mitsubishi Space-star 02-PB-NK uit 2004 doet het nog voortreffelijk, alleen uit de handzender is het knopje voor het opendoen van portiervergrendeling kwijt geraakt.
Wie wil en kan helpen bij het vinden en kopen van een vervangend huisje compleet met 2 knopjes of anders weer in orde maken van handzender?
Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Ans en Hans de Snaijer 
Kanaalstraat 52
2231KD Rijnsburg 
0714028319 of 0611222850
jldesnaijer@ziggo.nl