Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project FTO GPX Mivec - Opknappen en tunen

Filluar nga xchristox, Mars 03, 2013, 10:38:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

kaya design

nais nais


ken zo een meguiars advertentie foto zijn 8)

xchristox

De boel zelf uitgelezen met deze geweldige handleiding!


http://www.ftowa.com/html/workshop/workshopart07.html


Code 62 en 64, dus het blijkt toch de dynamo te zijn.


Blij dat ik eindelijk weet waar het probleem zit! Meteen informeren naar dynamo reviseren  :P

xchristox

Fotooooooo bij aanrit 2e waalbrug nijmegen  ::)



xchristox

Origineel topic aangepast i.v.m. groot onderhoud van afgelopen weekend. in totaal toch 2,5 dag mee bezig geweest!

Wagentje heeft een nieuwe distributie + rollen gekregen, nieuwe waterpomp, 2 nieuwe multi riemen en een nieuwe dynamo! Gister avond weer voor het eerst gestart, hij ontplofte niet dus het is blijkbaar goed gedaan  :-\

Vandaag nog de kortere multi riem erop zetten (want airco eraf gehaald), een wasbeurtje en ze is weer good-to-go!

Prowler

Is het nog een beetje makkelijk om die airco eraf te halen? Die van mij is al een aardige tijd kapot en zit er over na te denken om deze te verwijderen.
Ik heb al een korte riem dus de airco is sowieso niet aangesloten ;)






xchristox

Ja is echt makkelijk. Zit met 4 lange bouten vast waar je makkelijk bij kunt als je rechter wiel + binnenscherm eraf haalt. Het alu buizensysteem had ik er ook in no time af, op die ene aan de achterzijde van de motor na. Voor die moest ik wat capriolen uithalen, lichten van motor etc. maar ook die kwam er heelhuids uit.

Prowler

Kijk! Thnx voor de info!


Kan ik a.s. weekend even verder met de gewichtsreductie ;)

xchristox

#53
Heb je toevallig deze riem? 6PK938

Met die riem heb je de spanner ook niet meer nodig. Dan kun je meteen het hele bracket eruit halen waar de spanner + aircopomp aan vast zit, scheelt weer een aantal kilo's. Lompe ding is van gietijzer :-\


Ik heb die ook meteen verwijderd in ieder geval.

Prowler

Enige tijd geleden was bij mij de aircopomp in elkaar gelopen en ik heb toen deze riem besteld: tinyurl.com/nh5h2eq
Het onderdeel nummer kan ik echter niet meer achterhalen, maar alleen m'n stuurbekrachtiging is nog maar aangesloten :)


Sowieso thnx voor de tips!
Ik zal binnenkort wel laten weten of het gelukt is (of niet :P)

xchristox

Dat is hem volgens mij. 6PK938 zijn gewoon riem afmetingen, geen partnummer.

Een dergelijk nummer zou op je riem moeten staan.

Prowler

Ahh ok, volgens mij heb ik vrijwel dezelfde riem als jou ;).. Maar uit nieuwsgierigheid... heb je toevallig gewogen hoeveel die meuk weegt? Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar hoeveel dat nu scheelt.

Eclipse2G

waarom airco eraf eigenlijk? zou ook zirco zooi onder dash er dan uithalen nog minder gewicht! haha
maar goed bezig alles zelf gedaan?

heb je hele tijd terug zien rijden haha blauwe fto's zijn al zeldzaam en tja zie dat je ook uit de buurt van nijmegen komt dus moet wel! :P

xchristox

Heb het niet gewogen maar ik schat zo'n 20 kilo.

En inderdaad, er zou nog een heel apparaat onder het dashboard moeten zitten met het filter etc., ga die binnenkort ook even opzoeken en verwijderen. :P

Waarom? Hij was kapot, nam veel teveel ruimte in in de motorruimte, vooral alle slangen waren vervelend gepositioneerd, en natuurlijk is wat minder gewicht altijd welkom :)

Zou heel goed kunnen Mr Eclipse! Er rijdt ook een zilverkleurige rond in omgeving Nijmegen maar geen idee wie het is. mocht je me nog eens zien rijden tuuter de volgende keer ff!  :D

Eclipse2G

dan snap ik het ;)

ja toendertijd wist ik niet zeker dat jij het was en reed verder weg en niet met de eclipse dus had je al gedacht wie is dat :P maar volgende keer zeker doen!