Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project FTO GPX Mivec - Opknappen en tunen

Filluar nga xchristox, Mars 03, 2013, 10:38:00 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

xchristox

Hey allemaal,

Reeds in het bezit van deze FTO!




Wat gaat/moet er gebeuren: (in het Engels want kopie van FTO Forum UK)
Dikgedrukt
= Done!MOT
Replace timing belt + rolls
Replace water pump
Replace alternator - voltages went sky-high
Replace the other 2 belts
Remove aircon (wasn't working anyway)
Replace oil filter
Replace engine oil
Replace transmission oil
Replace fuel filter
Replace air coolant temp sensor
Replace battery
Replace oil pressure sensor
Replace spark plugs with iridium variant
Find leak in cooling system and refill cooling liquid
Make it go straight again (when I let go of the steering wheel it dived to the left)
Check and service brakes
Weld and fix the rusty hole near the right rear tire
Fix electrical lamp/lights system. Nothing but the emergency lights were working
Replace ALL light bulbs on the car
Fix left mirror (not folding back out??)
Replace the two front tires
Anti rust treatment in trunk
Re-spray trunk
Anti rust treatment front arms
Anti rust treatment rear arms
Fix small damages with paint stick (car)
Fix small damages with paint stick (rims)
Clean interior ( smelled like wet dogs )
Polish head lamps
Clean under the bonnet
Polish the car itself
De-cat with stainless straight pipe (Roaaaaaarrr!!!)
[b Replace rocker cover gaskets. (it's a little sweaty when driven hard) [/b]
Replace induction air filter.
  Replace steering rack boots.

MiTsU

#1
MD-performance heeft ook ervaring met FTO's en anders Camskill in Engeland die hebben heel veel voor FTO's. Voor de begrenzing van de FTO is een oplossing, een delimiter chip.

xchristox

Is het mogelijk met een chip-tune of een compleet nieuwe aftermarket ECU de limiter te omzeilen? Of moet er echt een de-limiter aan te pas komen?

Evo driver

Welkom hier en leuke kleur voor een fto :D

Meestal is het niet de koppakking maar de nokkenasbrug die gaat lekken doordat de halve maantjes uitdrogen aan de zijkant van de cilinderkop.
Vergeet dan niet de pakkingen van de klepdeksel mee te pakken en vooral de achterste brug niet...... En vergeet de bougie's ook niet. Let op zitten 2 verschillende types in.

gr. remco

Prowler

Welkom hier op het forum :)


Citim

       
  • Dak spuiten of stickeren (blanke lak laat op 2 plekken van c.a. 10 cm los)


Haal voor de zekerheid even de bekleding van je dak (de hemel weg) en controleer of hier geen roest op/onder zit.
Dit is namelijk een zeer bekende kwaal bij de pre-facelifts. De roest zorgt namelijk vaak voor blaasjes en loslatende lak.


Citim

       
  • De-limiten en/of chip tunen
    Nu begrensd op 6500 RPM. Ik las hier en daar dat dit een japanse begrenzing kan zijn. Ook ben ik van plan de auto te chip tunen voor meer vermogen.

Hmm.. Volgens mij is hier iets anders aan de hand. De FTO is bij een koude motor alleen op 6500 toeren begrensd.
Ik kan die van mij bijv. naar 8200 toeren doortrappen.


Volgens mij kan het dus zijn dat je temperatuur sensor kapot is. Dit is meestal het geval namelijk.


Citim

       
  • Powerfilter / Electrisch superchargen
    Heeft iemand hier al ervaring mee? Een soort powerfilter die de druk tot 5 psi opvoert, vergelijkbaar met een soort turbo.


Als power/luchtfilter kan ik je de HKS super power flow aanraden. Die heb ik erop zitten en ik ben er echt zeer content mee :D
En een electrische supercharger... Dat is echt allemaal onzin en zonde van je geld, geloof me...


Citim
Maar nu de hamvraag; WAAR ga ik onderdelen bestellen? Ik heb wat sites gevonden, bijv het MD-Performance.nl die veel op dit forum te zien is, maar ik zie er vooral EVO parts en niet echt FTO parts. Wie kan mij helpen aan een paar goede leveranciers van FTO onderdelen?


MD-PERFORMANCE!!! Ik ben er al belachelijk vaak geweest en ze hebben me altijd kunnen helpen en hebben altijd alle onderdelen kunnen regelen  8)


En als je het zelf wilt bestellen: Camskill.co.uk
Ik denk dat dit wel 1 van de grotere FTO onderdelen leveranciers in nl is.

xchristox

CitimHaal voor de zekerheid even de bekleding van je dak (de hemel weg) en controleer of hier geen roest op/onder zit.
Dit is namelijk een zeer bekende kwaal bij de pre-facelifts. De roest zorgt namelijk vaak voor blaasjes en loslatende lak.

Bedankt voor de tip, had er niet op die manier over negedacht. Ga het dit weekend eens nader bekijken.


CitimHmm.. Volgens mij is hier iets anders aan de hand. De FTO is bij een koude motor alleen op 6500 toeren begrensd.
Ik kan die van mij bijv. naar 8200 toeren doortrappen.

Volgens mij kan het dus zijn dat je temperatuur sensor kapot is. Dit is meestal het geval namelijk.

Ben sowieso al van plan alle riemen, filters en bij deze dus ook de sensortjes te vervangen. De sensor kost echt een paar euro zag ik zo even snel op camskill dus daar ga ik niet op besparen  :P

CitimAls power/luchtfilter kan ik je de HKS super power flow aanraden. Die heb ik erop zitten en ik ben er echt zeer content mee :D
En een electrische supercharger... Dat is echt allemaal onzin en zonde van je geld, geloof me...


Ook te bestellen op camskill? Zal er eens naar op zoek gaan... MD Performance is hier blijkbaar ook erg hoog aangeschreven maar helaas zitten ze erg ver van mij af (Nijmegen).

Prowler

Die HKS filter had ik ergens van marktplaats afgehaald. Zelf een buizenset besteld en gemonteerd ;).


MD stuurt ook op, dus als je een mailtje stuurt kunnen ze je zo helpen ;)

4Koen63

Succes met je project haha! Da's een heel waslijstje! ;D
Voor de meeste dingen laat ik hier de FTO-eigenaren hun zegje doen :P
Maar voor het geluid zeg ik: http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,8848.0.html

Haha idd MD-Performance zit vrij ver weg (ik woon in Venlo) maar ik ben er al geregeld geweest en ik blijf ook terugkomen voor de gezelligheid en topservice ;)

MiTsU

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. MD-Performance is het echt waard om ff wat langer in de auto te zitten! Aardige gasten en veeeeel ervaring met Mitsubishi...

xchristox

CitimVolgens mij kan het dus zijn dat je temperatuur sensor kapot is. Dit is meestal het geval namelijk.

Welke sensor bedoel je precies? Er zitten er namelijk meerdere verwerkt in de FTO  :-\

Zo ver als ik in de cockpit kan zien werken de temperatuur meters gewoon en zelfs na een uur rijden kwam hij nog niet verder dan 6500 RPM, de motor was toen toch wel goed op temperatuur  ???

Morgen naar de APK, dan weet ik hopelijk of het me 2 weken of 2 jaar gaat kosten om dit ding de weg op de krijgen hehe. Spannneennnnnddddddddd  :o


xchristox

Citim nga: MiTsU ne Mars 04, 2013, 12:44:13 MD
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. MD-Performance is het echt waard om ff wat langer in de auto te zitten! Aardige gasten en veeeeel ervaring met Mitsubishi...

Ga er binnekort wel eens langs. Hopelijk kunnen ze een beetje concurreren met de prijzen van Camskill!

Prowler

#11
Citim nga: xchristox ne Mars 06, 2013, 07:52:57 PD
Welke sensor bedoel je precies? Er zitten er namelijk meerdere verwerkt in de FTO  :-\

Zo ver als ik in de cockpit kan zien werken de temperatuur meters gewoon en zelfs na een uur rijden kwam hij nog niet verder dan 6500 RPM, de motor was toen toch wel goed op temperatuur  ???

Morgen naar de APK, dan weet ik hopelijk of het me 2 weken of 2 jaar gaat kosten om dit ding de weg op de krijgen hehe. Spannneennnnnddddddddd  :o


Ik zal vanavond als ik thuis wat meer info zoeken, maar de meter op de dashboard is namelijk niet dezelfde die de ECU gebruikt.

Het zou als het goed is deze kunnen zijn:
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m3b0s9p2911

Maar ik raad je toch aan om eens met MD te mailen. Misschien dat zij iets anders vermoeden :).

Maar sowieso succes met de APK! Hopelijk dat ie er zonder problemen doorheen komt!


En voordat je langs MD rijd, lijkt me wel ff verstandig om ze eerst een mailtje te sturen ;)


xchristox

De APK bleek heel erg mee te vallen gelukkig. De verlichting en voorband waren al bekend, er is alleen een los-zittende accu bijgekomen en +- 10 cm laswerk bij het rechter achterwiel wat we zelf in enkele uurtjes kunnen repareren  8)

Dit neemt niet weg dat ik binnenkort alsnog uit voorzorg het hele blok onder handen neem en alle riemen + pakkingen vervang. De vorige eigenaar kan me namelijk niet vertellen hoe oud de distributie riem is.  :-X


Prowler

Kijk, valt dus (afgezien van het laswerk) toch wel mee. Het gaat je dus geen 2 jaar kosten waar je dus "bang" voor was ;) .

xchristox

Nee valt me niet tegen :)


Weet iemand misschien waar een handleiding of in ieder geval wat info te vinden is met betrekking tot het vervangen van de distributie riem? In mijn boekje is alles Japans en er staan geen plaatjes in, kom ik niet heel ver mee  8)  Googlen had ook weinig resultaat!