Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

'99 space star, tijs

Filluar nga tijs, Mars 03, 2013, 05:10:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

tijs

goed, vorige week een space star gekocht, stond voor de handel, dus kon er wat aan verwachten.
dit weekend hem dan ook rijdend gemaakt, en al een beetje na gelopen voor de apk (deze week even goed na kijken, en dan zo snel mogelijk afmelden, apk is toch midde april)

hoewel ik it-er ben, zit ik ook al een aantal jaar in de auto hobby, heb diverse oude/rare auto's gehad, samen met een goede vriend huur ik een "sleutelruimte" (oude kippenschuur) van ongeveer 80/90m2 met nog een beetje grond erbij.

genoeg daar over, de space star :)

dit weekend hebben we:
koppeling vervangen, (meteen nieuwe bak olie)
distributie vervangen,
schakelmechanisme voorzien van nieuwe bussen, zowel bij de bak als bij de pook.

ook heb ik nieuwe schijfremmen en blokken voor voor bestelt.

hoewel het een woon-werk auto moet zijn, en geen klus auto, en omdat ik altijd van die rare oude/roestige/verbouwde auto's heb gereden kan deze natuurlijk ook niet origineel blijven, wellicht zulle sommige het niets vinden, of het nut er niet van inzien. dat is prima :)

daarom hebben we ook alvast gekeken of we de auto een beetje netjes zouden kunnen verlagen, en dan zit ik niet te kijken naar verlagigsveren die 3-4cm verlagen...
er zal eerder een schroefset aangepast/gemaakt worden waarmee de auto gewoon 10+ cm lager komt,

genoeg gepraat, tijd voor een foto van de auto...


verder ook vandaag een setje licht meteen 15" van een volvo v40 opeghaald, die hebben dezelfde steek en naafgat en nagenoeg dezelfde et waarde.
standaard vond ik ze maar niets... wie toch ooit verzonnen heeft dat alle velgen standaard zilver moeten zijn....
heb nu even alleen een foto van de velgen in de primer, in de loop van de week zal ik foto's plaatsen als ze af zijn.
ik had helaas te weinig lak.
maar dit zijn ze:



zo dat is het even voor nu :)

Space Star 1.6

ik ben bang dat 10 cm lager niet gaat lukken achterkant. wielkast van achterkant is veel kleiner dan voorkant.

is het niet mooi die velgen.in antractie (soort van.donker grijs) in kleur spuiten?

tijs

10cm kan wel hoor, heb het al opgemeten. je moet niet vergeten, als je zover verlaagd, dan heb je ook gewoon een stuk minder veerweg, dus waar hij nu bijvoorbeeld 15cm in kan veren, is dat dadelijk nog maar 5.

nee ik hou echt van gekke dingen, dus grijs gaat het niet halen ;)

Space Star 1.6


bmwlover1

Leuke auto, gebeurt er verder nog wat?

bas44

Niet te laag  anders wordt het een muscle car  ;)

tijs

ja er gebeurd van alles hier, maar niets aan de auto even...

heb het zo verschrikkelijk druk met kilometers maken ;) en dat doet hij tot nu toe erg goed.
ben ook nog weekje ziek geweest, en dat helpt allemaal niet mee.

ga hem vanavond even bij een maatje op zijn werk na kijken voor de apk, dan kan hij volgende week ofzo worden afgemeld.
heb intussen wel nieuwe schijven en remblokken liggen, en de nieuwe velgen moeten nog 1 lak laagje hebben, dan kunnen ze er ook onder. dat hoop ik ook dit weekend te kunnen doen.

tijs

nou, vandaag dan de space cake (zoals mijn vrienden hem noemen) na gelopen voor de apk.
eigenlijk niets nieuws... 2 ruitenwissers voor, en 2 banden achter.
en de ac op het srs lampje laten we voorlopig even lekker zitten, dat komt nog wel.

ik had natuurlijk al velgen met banden gekocht, en die waren intussen ook mooi in kleur opgedroogd, dus die er maar meteen onder gezet.
ik merkte op facebook al diverse reacties, zal hier niet anders zijn, het is zeker niet ieder zijn ding.
ik vind het geweldig, want om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit zoon "saaie" serieuze/nette auto gehad.




in het echt is het nog een slagje feller groen ;)

morgen even andere ruiten wissers halen, en dan denk ik donderdag afmelden voor de apk.
als het dan een beetje mee zit, zaterdag kijken of hij wat lager bij de grond kan komen ;)

Space Star 1.6

lololol xD ziet funny uit hahaha  :P

bas44

Antraciet zou beter staan , maar ieder z,n meug   ;)

AcerTracer

kleur is ook niet helemaal mijn smaak maar het is niet een voetbal moeder auto meer

Ricardo1983

Citim nga: AcerTracer ne Mars 19, 2013, 10:07:41 MD
het is niet een voetbal moeder auto meer

Mmmm dacht echt dat groen, toch nog iets te maken had met voetbal.... weet alleen niet meer wat  :D :D :D

Maar ik vind t wel vet staan, zeker als die dalijk lager ligt...
Ik had ze persoonlijk knal roze gespoten  :P

tijs

lol, nee dankje, groen is prima ;)


vandaag ook weer een verse apk er op, hoezee! hoezee! hoezee!
ook maar meteen nieuw luchtfiltertje, want deze was wel echt op/vol/vies... hij lijkt er meteen een stuk netter op te toeren.
niet dat ie echt in hielt, maar heb het idee dat hij vloeiender trekt.

Ukkie


tijs

nou, werd vanmorgen echt veel te vroeg wakker, en kon niet meer slapen... dus ben maar naar me hobby schuur gegaan...
eerst me oude golfje gesloopt, daarna begonnen met kijke of die schroefset een beetje pas te maken was op de mitsubishi..
en opzich was dat wel... maar jezus, wat is het wennen als je duitsers gewend bent om aan te werken zoon jap...
in eens al het gereedschap nodig wat je normaal nooit gebruikt..
lang verhaal kort gemaakt... hebben de schroefset wel er onder gekregen, en het zag er echt bruut uit... en na evt uitlijnen had het ook wel goed gereden... maar eigenlijk was het maar tobben, vooral omdat we niet zo in de schuur goed kunnen uitlijnen,

dus hebben alles maar weer terug naar origineel gemaakt (alleen een winding van de veer af geslepen, want helemaal origineel laten konden we niet verdragen ;) )
denk dat ik het mezelf maar gewoon makkelijk maak, en even door spaar voor een goedkoop volvo schroefsetje. en dan meteen even uitlijnen na het monteren.
(wist niet dat die volvo sets gewoon paste, maar las het hier op het forum van wel, top!)