Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mitsubishi MartijnColt

Filluar nga martijncolt, Maj 06, 2012, 07:20:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Shinall

Een remus is netjes :p die heb ik, zachte grom komt er dan in, stationair hoor je em alleen van dichtbij, maar als je hem open trekt oeeh 8)  zeker met een sportfilter erbij, maakt motorgeluid stuk zwaarder.


Helaas is een remus erg duur.

evodave

je bent lekker druk bezig!

over je vraag voor de ervaring met megiuars
ik heb zelf voor JAF het hele plan van megiuars gedaan:
dus ben begon met helemaal te wassen met een shampoo
daarna ben ik gaan kleien
daarna stap 1, 2, 3
en toen heb ik m nog helemaal in de wax gezet
en dat alles zonder polijst machine :P

het is prima te doen zonder polijst machine alleen je krijg heel veel spier pijn maar wel een verschrikkelijk mooi resultaat! ;D

mocht je het echt graag door iemand willen laten doen zou ik een vriend van me kunnen vragen wat hij daarvoor wil hebben
moet je alleen wel ff naar alkmaar komen:P

gr dave

martijncolt

bedankt voor de reacties!
Ja klopt, die had ik ook al gezien, maar is een euro of 300/400 toch?
Want je zit natuurlijk met je uitlaat die van links komt... Dusja moet ik even kijken wat het mooist is!
En ik heb van meguiars nu de ultimate compound, step 2 en step 3. (carnauba wax en die deep crystal polish) En ik heb 2 van die gele pads, maar ik ga misschien zo een goedkope poetsmachine aanschaffen om mijn werk iets lichter te maken!

CvW

Ultimate compound is een (echt) slijpmiddel, werkt goed, maar wees er voorzichtig mee. Geen middel om gewoon blind mee aan het werk te gaan.
Enneh, een goedkope poetsmachine. Niet doen, zonde van je geld. Besteed iets meer (en dat bedoel ik letterlijk) en koop een DAP500 of DAP900 excenter. Wil je toch echt goedkoop aan het werk, kom dan die accupoetsmachine die ik voor oud vuil in de garage heb liggen maar halen, mag je zo meenemen. Hou er wel rekening mee dat je na ieder carrosseriedeel 6 uren moet wachten voordat de accu weer vol is.  ;)

Het 5-stappen plan van Meg met het handje levert mooie resultaten op. Dat plan met een DAP500 excentrisch levert heel mooie resultaten op, en het stappenplan met andere middelen en een DAP900 rotary levert sublieme resultaten op.  8)
Met de DAP500 kun je, met de juiste middelen en pads, eigenlijk geen schade veroorzaken. De kans op spierpijn blijft echter in alle gevallen aanwezig.  ;D

Ter afsluiting heb ik maar 1 waarschuwing: Pas op de verslavingsfactor!!!!! Als je er echt aan begint...........
(vraag maar na bij andere detailers) 8)

martijncolt

Ja klopt, ik las een verhaaltje over iemand met allemaal vegen op zijn auto door die ultimate compound.
Maar ik werk dus bij een prof. autopoets en wasbedrijf. Haha maar ja ik heb al een keer de baas mijn auto licht laten polijsten, maja was met 4800 van M3 en dus niet echt resultaat, behalve gladder en wat glanzender.
Maar als ik met de hand dus aan de gang ben gegaan dan heb ik soms wat hologrammen.
En het iritante is dat ik dus aardig perfectionist ben en mijn auto heeft: wat parkeerdeukjes, motorkap zit onder steenslag, voorbumper moet spuitbeurtje en ik wil mooie velgen ipv stalen.

Haha dusja ik erger me zoals je kunt bedenken.


--


Maar vandaag de spoiler binnen, ik had gegokt, want de man zei dat hij geen idee had voor welke colt maar wrs een CAO of een CJ0 was het.
Hij kostte geen drol, maar hij is dus denk ik voor de CA0. Dus even kijken of ik hem erop kan zetten met wat knutselen!




martijncolt

Van de week op markplaats 14 inch originele XPLOD velgen van een mitsubishi gescoord!
Echt lucky shot, met zeer goede banden (6 en 7mm)
Gisteren alles gemonteerd bij vaders in de werkplaats, trommelremmen even geschuurd en gespoten. Remschoenen licht opgeschuurd.
Verder alles schoongemaakt en wat tectyl in de wielkasten gespoten en daarna nog wat gesmeerd.
Alles erop gemonteerd en daarna de auto eens goed gewassen en meguiars carnauba wax erop gesmeerd :P
Resultaat:











Verder heb ik voorin nieuwe pioneer 210W 3 weg speakers ingebouwd, en achter komen 2weg pioneer speakers. Dus het geluid klinkt nu al veer mooier!




Eclipse2G

Ziet er goed uit!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

martijncolt

Dankje! Ik was al een tijdje opzoek naar mooie originele velgen dus ik had echt geluk!

RalliartMarthyn

#23
Ziet er idd goed uit, beter dan die plastic wieldoppen. ik heb van de week ook mijn trommeltjes weer mooi gemaakt. Ik mis alleen de spoiler of heb je die nog niet gemonteerd. Volgens mij zijn het niet perse xplod velgen ik heb ze ook onder mijn shogun versie zitten.

StoneColt

Netjes!! Ik heb 17inch velgen eronder, zien er ook wel mooi uit, al zeg ik het zelf :P. Verder, netjes dat je die tectyl bijspuit, moet ik ook nog doen.... :P

martijncolt

@Marthyn Ja klopt, spoiler die ik gekocht heb ik van een colt van voor 98 dus de oudere versie. Dusja ik moet nog eens een originele gaan scoren, die zijn het mooist. En ja klopt als ik het goed heb, zitten die velgen onder Xplod's en Shogun's. Mijne kwamen van een Xplod af.


@stonecolt ja hij moet wel een beetje netjes blijven! En ik was toch op mijn vaders werk^^

martijncolt

Heey allemaal!


Ik ga het stof van het topic afblazen!
In de tussen tijd niet stil gezeten en ik ben op dit moment weer een beetje van het knutselen en rommelen :D


Dingen die veranderd zijn:


Remus op de kop weten te tikken (ik weet het German style :P )





Kontje is ook clean:





Remklauwen ook gedaan:





De rest van de veranderingen op een rijtje waar ik geen foto van heb:


- Subwoofer en versterker ingebouwd
- 16,5 cm composet JBL GTO ingebouwd
- Sportpedalen
- Xenon 6000K
- T10 CREE Leds ( = fel :P)


Vorige week deze DRL gemonteerd, is trouwens ook lekker fel!





Rechterkant zat niet helemaal naar mn zin en een draadje was losgegaan dus dit moet even opnieuw worden gesoldeerd.


Verder heb ik 40 mm verlagingsveren eronder zitten, verschil is al een stuk met originele veren.
Maar deze veren zijn toch niet alles, de windingen komen tegen elkaar aan. Niet echt goed voor de auto en comfort.


Dus even wat over en weer gemaild met Ukkie over zijn schroefset, en waarschijnlijk ga ik ook zo een schroefset aanschaffen. :)
Kan ik hem ook lekker plat gooien ;D  (Nog bedankt Jelle voor de info)


Komende plannen:


- Achterlichten met zwarte folie
- FK AK Street schroefset voor volvo S40/V40
- Nog wat aanrommelen en kleine dingetjes :D


Hier nog wat pics van afgelopen vakantie nadat hij was gepoetst (ook een hobby van me ;D )














Zo ik heb weer even alles geupdate en bijgepraat, reacties zijn altijd leuk en welkom! :)


Grtz Martijn


Chaoth

Ziet er keurig uit, Martijn!

Ik had precies dezelfde Remus onder mijn Colt. Prima uitlaat en oogt ook super!

Je mag mijn auto ook wel eens poetsen :P Ding glimt als een spiegel!

RalliartMarthyn

Ziet er goed uit! en is zeker een mooi uitlaatje ;D . komt ook wel een leuk geluidje uit  :P


en de plannen horen goed!





martijncolt

Bedankt allemaal ;D


Remus is inderdaad een prima uitlaat, was ook nog eens zo verwisseld met de oude.
Hij klinkt netjes en met doortrekken is ie lekker sportief!


@ Chaoth, prima hoor! Ik hou wel van poetsklussen, enne zeker zo een mooie lancer :D