Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mitsubishi MartijnColt

Filluar nga martijncolt, Maj 06, 2012, 07:20:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

martijncolt

Hallo,


Ik heb mezelf net even voorgesteld in een ander topic dus bij deze begin ik met het "Project".
Ik wil niet gigantisch veel eraan veranderen maar meer deze punten:


- LM Velgen
- Andere uitlaat?
- Leuk soundje
- Motorisch wat onderhoud / vervangen
- Motorruimte wat opfrissen
- Nieuw mitsubishi mattensetje
- Parkeerdeukjes laten verwijderen
- Poetsbeurt en gehele binnenkant schoonmaken
- Wat dingetjes verser maken: bijv. ruitenwissers waar verf vanaf is etc.
- Andere koplampjes misschien
- Misschien nog wel meer!


De auto:








Gelijk wat kleine dingetjes gedaan:








Verder heb ik ook een andere radio/cd/aux speler gekocht: Pioneer DEH 1000E
En vervang ik binnenkort ook even de bougiekabels + rotor en verdeler. Die spulletjes heb ik al binnen dus die gaan er binnenkort op!


Morgen ga ik weer een dagje werken bij het Poetsbedrijf dus ga ik hem zelf even grondig wassen en word hij gepolijst!


Qua schade aan de auto zitten er ook een paar iritante kleine parkeerdeukjes waar ik me echt aan erger. En ja af en toe een kras etc maar dat hou je wel.
Dus binnenkort uitdeuken zonder spuiten. Weet iemand nog een adresje in zuid holland die goed is?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goedenavond!

Vandaag weer een dag gewerkt op mijn roostervrije schooldag bij de autopoetser.
Auto gewassen en smiddags is hij gepolijst door me baas. En ik mocht zelf na vijven zelf even poetsen en rommelen aan de auto!
Dus ramen van binnen en buiten gedaan, auto in de groene poets gezet, bandenglans erop gedaan, spiegels en kunstofdelen in bumpercoating gezet en buiten even alles nagekeken.

Net met vaders even mijn verdeler kapje met rotortje vervangen. En we wilden ook nog de bougiekabels vervangen maar ze waren helaas te kort, dus van de week even regelen! Verder ook even mijn dynamo snaar wat strakker gezet (vaders) want die piepte als ik steeds starte en dat is echt genant XD

Maar van de week denk even mijn motor grondig schoonmaken!

nog een foto van na het polijsten en poetsen:



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Van de week Meguiars Step 2 en step 3 gekocht + poetspads dus ik ben benieuwd!
Overigens heb ik nog wel veel swirls etc. Heeft iemand ervaring met Meguiars Step 1 en 2 met polijstmachine? Want op mijn werk doen ze meer het lichtere werk. Dus als iemand in zuid holland / gouda / alphen ad rijn voor een prijsje mijn auto helemaal wil polijsten graag!

Nou hier wat foto's van interieur dat ik veranderd heb:



Een mooie ipod/mobiel houder en altijd leuk een RalliArt embleem:)



En een mooie pet :P binnenkort weer eens even schoonmaken!

Fijn weekend iedereen!


Space Star 1.6

Goed bezig  :)  je mag mijn auto ook effe polijsten  ;D

Chaoth

Welkom mede Coltrijder!

Komen steeds meer Coltrijders bij op t forum :)

Eclipse2G

Welkom leuk coltje zieter goed uit!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Eagle1982

Nette wagen hoor Martijn, ziet er netjes uit.


We zijn een Colt moordenaar kwijt en we krijgen er een Colt liefhebber voor terug :D
Veel plezier hier op het forum.


martijncolt

Haha ja is dat zo? Nou gelukkig^^

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dat polijsten opknapt. Hij word niet extreem gepolijst maar met 4800 compound dacht ik. Dus ik ben benieuwd!

Eagle1982

Citim nga: martijncolt ne Maj 06, 2012, 10:09:08 MD
Haha ja is dat zo? Nou gelukkig^^

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dat polijsten opknapt. Hij word niet extreem gepolijst maar met 4800 compound dacht ik. Dus ik ben benieuwd!


Ja zeker,
http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,7878.0.html


Maar met dat polijsten knapt ie zeker op.

martijncolt


Space Star 1.6

mooi gepoets jonguh ! 8)  netjes !

martijncolt


martijncolt

Hallo allemaal! :)


Ik ging van de week mijn auto weer even wassen, en na het afspuiten is dus mijn blanke lak van de bumper afgekomen (alleen in het midden)
Nu was mijn vraag wat ik het best kan doen zonder veel geld uit te geven :P
Ik zat al te denken om zelf wat te doen met wat waterproof schuren en daarna uit polijsten.
Of een sticker in de vorm laten maken en erop plakken en klaar is kees.


De schade:





Maar ik zit dus te twijfelen!
Ik wacht jullie reactie af :)

Eagle1982

Zo te zien is de bumper al gespoten geweest in een koude omgeving.
En is er geen 2 componenten blanke lak gebruikt.
Door steenslag komt de blanke laklaag los, dus nu los je het op de bewuste plekken en volgende week ga je op andere plekken weer schades ontdekken.
Het beste wat je nu kunt doen is, waterproof afschuren tot de hele blanke laklaag eraf is en een 2 componenten blanke lak in 2 lagen aanbrengen.


martijncolt

Okay dus in zijn geheel schuren en blanke lak 2k spuiten?
En ja klopt, voor en achter zijn al eens gespoten..
Bedankt voor je reactie  :)

Lancer15gli

let wel het wel handiger om de bumper even te demonteren

martijncolt

Hallo iedereen!

Van de week een spoiler gekocht dus die komt er deze week aan. En dan zal ik gelijk een foto posten.
Verder wil ik een iets sportiever geluidje dus niet te sjonnie maar een iets dieper geluid, klein grommetje.
Dus ik dacht gelijk aan een demper, maar wie weet welke en wat past dus dat mijn uitlaat er schuin onder vandaan komt. 

Bedankt alvast!