Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Advies: Remrevisie Grandis - keeringen vervangen

Filluar nga Fredje1, Qershor 02, 2014, 07:58:26 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Fredje1

Hallo  ,
vraagje voor de "REM-specialisten" Graag advies :
Mijn  Remschijven ( Voor ) worden behoorlijk warm/heet zelfs al na 10 min rijden
niet meer aan te raken.  Nu is de auto al bij de Garage geweest voor onderhoud v/d remmen.
Alles is weer "gangbaar" gemaakt (+kopervet) , remzuigers bewogen enz. ( zitten NIET vast)
maar ik vind dat deze Remblokken nog steeds iets aanlopen.
Bijv.  als je 'm opkrikt en (in de vrij) aan het wiel draait met de hand flinke zet ,
draait deze 1/2 tot 3/4 slag en staat stil. Bij de achterwielen draait ie dan wel 3 of 4 slagen rond voor ie stil staat , behoorlijk verschil ..
Ik wil voorkomen dat straks tijdens de vakantie de boel echt heet loopt !
Zit zelf aan remrevisie te denken ( zuigers polijsten + keeringen vervangen) zodat de remblokken weer ECHT vrij komt v/d schijf.
Maar ik begrijp dat dit weinig voorkomt ?
of niet wordt gedaan en gewoon nieuwe remklauwen er op gemonteerd worden ?
Kan ik die keeringen bij de mitsubishi-garage halen ?

mitsubishi Grandis 2,4  Bj 2004

Evo driver

Remblokken lopen altijd wel iets aan op de schijf. Wij hebben al diverse remmen gereviseerd van coltjes tot evo's. Nooit voorkomen is een groot woord. Maar als de zuigers nog bewegen en de glijpennen goed schuiven (niet ingevet hopelijk met kopervet) dan is dat allemaal goed.

Let wel het verschil in ronddraaien heeft ook met de auto te maken. De voorwielen worden wel aangedreven door de versnellingsbak en de achterwielen niet daarom lopen die ook zo soepel. De voorzijde draai je de bak mee in de rondte en het differentieel dat zorgt voor extra weerstand en helemaal aangezien het een automaat is.

Gr, Remco

Fredje1


Update :


Ik heb vandaag een rit gemaakt en daarbij zo min mogelijk geremd ,
( d.m.v. afremmen door handmatig terug te schakelen )
Daarbij viel dus op dat de remschijven nu niet warm werden,
en dus waarschijnlijk dan ook niet aanlopen.
Maar dat de weerstand v/d automatische Versnellingsbak mij op 't verkeerde been zette.
Ziet er naar uit dat deze zwaargewicht van 1650 Kg met automaat , de remschijven sneller warm worden dat was me nooit eerder opgevallen.
Waarschijnlijk mijn rijstijl aanpassen (minder sportief)
Ik ga er er vanuit dat alles toch in orde is.
Bedankt voor het mee denken+info.


Algemene Info :
Ik krijg nu ook het advies om DOT-4 te vervangen voor DOT 5.1
( beter geschikt voor hogere temperaturen en niet Hygroscopisch )
DOT 5.1 is gewoon de verbeterde versie van DOT-4 en dus niet slecht voor je rubber delen
die DOT-4 gewend zijn.
Een DOT 5,1 remvloeistof is gebaseerd op Polyethyleen Glycol net als de DOT 3 + 4 .


Wie bekend is met remvloeistoffen weet dat die NIET te Combineren zijn met de op
Siliconen gebaseerde DOT 5.0 remvloeistof. Die wel in klassiekers en een deel van de Harley's gebruikt worden.


Ik heb wel positieve ervaringen met mijn motor met DOT 5,1 maar nog niet met Auto's.
Dus dan ga ik dat toch maar doen.