Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Hoog gierend geluid

Filluar nga rjhvangemert, Korrik 13, 2012, 01:09:17 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

rjhvangemert

Laatste update:

Gisteren is de auto bij de garage geweest en is alles nagelopen. Zelfs de spanner van de distributieketting is gecontroleerd. Volgens de garage is er niets mis met de motor en zijn er geen mankementen geconstateerd. Volgens hun is het geluid specifiek voor het MIVEC 2.4 blok en kan het in ieder geval geen kwaad. Wellicht laat ik een andere dealer ook eens luisteren voor een second opinion.

Gr. Remi

robsel

Beste Remi,

Na alle reacties gelezen te hebben ging er bij mij een (klein) lampje branden. Toen ik de wagen net had hoorde ik inderdaad bij het optrekken of bij het gas geven een hele lichte hoge fluit-toon of iets wat op gierend geluid lijkt. Daar ik ook altijd kritisch met auto's ben heb ik toen met een Mitsu monteur bij de dealer gesproken en gevraagd waar dit geluid vandaan komt. Hij gaf toen ook aan dat het bij alle 2.4 Mivec motoren voorkwam. Ik ben er nu gewoon aan gewend.
Gisteren een beetje met mijn gas gespeeld en extra naar mijn motorgeluid geluisterd en bij snel en kort de gaspedaal een beetje intrappen hoor je dan ook dit lichte fluitend geluidje.
Mogelijk heeft het iets met de lucht aanzuiging te maken . Kan mij nu niet voorstellen dat het een lager of slijtage kwestie is want ik heb de wagen nieuw gekocht en hoorde het al direct maar dacht dat dit bij het motor geluid hoorde.

Al met al hoef je je geen zorgen te maken denk ik........

gr

rjhvangemert

#17
Hoi Rob,

Wat betreft geluiden ben ik misschien een beetje (te) erg. Als je eenmaal een geluid hebt gehoord, ga je erop letten en hoor je het des te erger. Toch is het allemaal niet voor niets geweest, de lagers van de spanrollen van de multiriem zijn vervangen, die waren namelijk echt versleten. Ook is de multiriem vervangen. Ik ga er nu vanuit dat het geluid bij dit blok hoort en het geen kwaad kan. Dat rijdt een stuk relaxter kan ik je zeggen  ;) . Want laten we eerlijk zijn, het is een erg soepel blok met lekker veel power. Ik heb nu 4500 km met de auto gereden, het olieverbruik is nihil, en als je wilt kun je er nog zuinig mee rijden ook.

Minpunten van de auto na 4500km:
- rij/rol geluiden (alleen op de snelweg)
- geen 6-bak
- gas wat moeilijk te doseren in 1ste en 2de versnelling (vooral bij wegrijden een beetje zenuwachtig)
- stoelen kunnen beter

Verder niets dan lof voor deze auto!!


shaolin53

Citim nga: rjhvangemert ne Gusht 10, 2012, 12:50:39 MD
. Toch is het allemaal niet voor niets geweest, de lagers van de spanrollen van de D-riem zijn vervangen, die waren namelijk echt versleten. Ook is de D-riem vervangen.

ehm... welke d-riem, op een outlander gs 2.4 zit best wel een beetje een ketting ;D 

rjhvangemert

@shaolin53: ik bedoelde natuurlijk de multiriem, ik heb het aangepast.

StoneColt

Dat nerveuze gaspedaal is ook op de CVT. Vond ik ook erg vervelend soms. Vooral van stilstand na een stoplicht, zit je zo op je voorganger. Leuk natuurlijk als je vooraan staat.

shaolin53

Citim nga: rjhvangemert ne Gusht 11, 2012, 06:49:27 MD
@shaolin53: ik bedoelde natuurlijk de multiriem, ik heb het aangepast.

:D  goed zo


OutlandEric

Citim nga: StoneColt ne Gusht 12, 2012, 04:24:15 PD
Dat nerveuze gaspedaal is ook op de CVT. Vond ik ook erg vervelend soms. Vooral van stilstand na een stoplicht, zit je zo op je voorganger. Leuk natuurlijk als je vooraan staat.
Vreemd, dat herken ik helemaal niet. Ik ervaar juist een prima te doseren gaspedaal.

Ook ik ben (te) erg bezig met geluiden (piepjes, rammeltjes, kraakjes, ...) volgens mijn vrouw  :P , maar het genoemde geluid is mij niet bekend. Ik zal er eens extra op gaan letten en ben benieuwd.

StoneColt

Citim nga: OutlandEric ne Gusht 13, 2012, 04:48:49 MD
Vreemd, dat herken ik helemaal niet. Ik ervaar juist een prima te doseren gaspedaal.

Ook niet bij optrekken vanuit stilstand? Dat je maar een beetje hoeft te duwen of hij spurt al vooruit? Misschien is dat bij de 2.4 minder dan de 2.0 ofzo..?

OutlandEric

Nee, ook dan niet. Prima te doseren. Nu heb ik daar ook niet zo snel problemen mee en zegt het dus niet zoveel, maar mijn vrouw heeft er ook geen enkel probleem mee  ;)

StoneColt

Citim nga: OutlandEric ne Gusht 14, 2012, 10:17:19 PD
maar mijn vrouw heeft er ook geen enkel probleem mee  ;)

Kijk, dan is het écht zo! Vreemd, wellicht afstelling dan.