Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Wieger's Galant 2.4 GDI GLS

Filluar nga Wieger, Janar 27, 2011, 05:34:57 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Chaoth

Die koplampen zitten er nog maar net in, dus wist niet zo goed wat voor pitjes erin moesten :P

Space Star 1.6

Wieger,

Heb je er foto van je banden en velgen ? :)


Groet.

Evo driver

Ja ons een beetje lekker te maken met die bandjes komt tie gewoon zonder foto's (dit typ ik al met de muis al op een ban op je naam :D :D)

Maar die michelins zijn idd goede bandjes alleen aardig aan de prijs. En tsja je gaat er  flink van zweten zeg maar als je ook geen goed apparaat hebt met van die extra armen waarmee het lekker licht gaat :D die hebben wij wel dat scheeld een stuk maar het is en blijft een klote maat om te monteren.

Wieger


Vandaag weer terug gekeerd uit Frankrijk voor een weekje .
We hebben het goed getroffen met het weer met de laatste dagen 25+ . :D
De Galant heeft zich uitermate goed gedragen ook in de bergen met een helling van 12% !


















Verder verslag volgt

Space Star 1.6

nice, lekker weer. Hier alleen maar regenen  >:(  vandaag wel mooie dag  :)

benieuwd op vervolg verslag  :)

Wieger

Ik heb hier het vervolg van het vakantie verslagje .
Ik had gister eerlijk gezegd niet meer de put om nog wat in elkaar te fabriceren en sommige foto's stonden nog op me tel .

We waren vorige week zaterdag vertrokken naar Frankrijk in de streek Normandië in het plaatsje Isigny-sur-Mer  ,
Daar stond een stacaravan op ons te wachten .
Dit is ongeveer 800 km rijden dus ook iets meer dan 8 uren over gedaan .

De heen weg zijn we over de brug van Le-Havre heen gegaan ( achtbaan :P ) en hebben alle tol wegen gepakt .
We waren met ze 3 en in de Galant ( me ouders en ik ) + de bagage wat daar bij hoort achter in de kofferbak .
De heen rit is allemaal goed gelopen met de tol wegen ook nog een goed te doen , Persoonlijk had ik de wegen buiten de TOL wegen en België erger verwacht maar dit viel allemaal super mee .

Eenmaal aangekomen kon het vakantie gevoel beginnen en hebben de hele dag rustig aan gedaan .
Een dag later kwamen me zus + vriend ook aan dus toen hadden we opeens een Galant en een Astra voor bij de caravan staan.  :o

Ik heb totaal bijna 3000 km gereden met de Galant dus ook heel veel omgeving en op de stranden geweest waar de geallieerde binnen kwamen .
Hierbij zijn we ook veel blijven hangen langs de gezellige kust plaatsjes om een beetje de cultuur te snuiven en de heerlijke roomijs te eten damm wat was dat lekker zeg !  :P

Vlak voor de vakantie heb ik 2 nieuwe voorbandjes om de Galant laten leggen zoals een paar topics geleden al vermeld had .
Ik had ook meteen 2 nieuwe achterbanden kunnen monteren want die Maxxis r*tzooi heeft de terug reis naar Nederland niet meegemaakt !
Ik merkte de 2de dag toen ik de auto wat schoon maakte van kadavers ( vliegen ) ontdekte ik een flinke bobbel aan de zijkant van de linker achterband !!  :'( 
Dus meteen de reserve band er onder gegooid ( had al ervaring  :P  ) en hoe kan het ook anders naar de Peugeot  ''peulgewas''' ( volgens spel controle :P ) .
De garage zag er opzich netjes uit en had een dealerschap dus dat voelde goed .
Maar het enigste wat ze daar niet kunnen / willen is f*cking mee werken om hun zelf goed verstaanbaar te maken !!
Met een hoop handen en voeten werk hebben we hem zover gekregen dat ik 2 nieuwe achterbanden nodig had , Ik nog zeggen en wijzen wil graag Michelin SP 2 zelfde als voor .
Volgende dag komen we daar weer had dat fransloze figuur goodyear banden besteld ! ???
Denk je dat die Fransen blij zijn met hun michellin krijg ik Amerikaans merk in Frankrijk :s .
Nouja ik had geen zin om nog een dag te wachten heb ik ze er maar onder laten zetten .
Ik was 345 euro incl montage kwijt dus voor een paar centen meer had ik hier Super Sport 3 kunnen hebben maarja ach ..





Wat me opviel was dat ze in die werkplaats gewoon plavuizen op de grond hadden en die scharnier brug echt scheef ging :s ,
Heb hier zelf ook wel mee gewerkt maar bij ons gingen zo nooit zooo scheef !
Nouja na toegekeken te hebben naar het gestoei om die maxxis banden te demonteren ( 3 man sterk ) en werden me mooie zwarte plaklood strippen die er net 3 weken onder zaten weer vervangen door grijzen dingen :s .
Verder wou die halve gare de velgen weer vastzetten met de luchtsleutel dit heb ik hem ook SNEL even afgeleerd , wat ze bij die peugies , citroenen en renoutjes doen moeten ze zelf weten maar niet bij mij !

Volgens mij had die monteur ook nooit aan een Mitsu gesleuteld ( die zijn daar echt MEGA zeldzaam ) want hij wees meteen al aan dat je die achter as ook kon uitlijnen en dat hij nog nooit gezien ofzo ( wat ik ervan begreep te minste ) .

Nou dit allemaal achter de rug te hebben zijn we naar de Mont Saint Michel geweest als je dat Googelt weet je wat ik bedoel tjong hoe ze zoiets hebben kunnen bouwen zeg  !

Nou verder heeft de Galant nu iets over de 100.000 km op de teller staan , dit vroeg om een foto momentje .

[/size]
[/size]De terug weg is lekker soepel verlopen die Goodyear banden achter merkte je meteen dat ze een stuk beter waren dan die andere troep en dat de comfort die de Galant kent nu pas echt ten goede kwam en we waren weer veilig home :D .
[/size]
[/size]Ik heb hier nog een verschil van band hoe het eerst was en het nu is
[/size]
[/size]Before
[/size]
[/size]After
[/size]Ik vind het nu wel welletjes geweest heb nog nooit zolang verslag getypt op het forum haha !

[/size]


Eagle1982

Dat was dus een hele beleving daar met die Fransozen  :-\
Jammer dat ze niet hun best doen om toeristen te verstaan.
Ik zou Fries tegen ze gaan lullen  :P


Maar een leuk momentje om even de teller op de foto te knallen idd.


Heb je nu ook bijna eelt op je vingers van het typen zeker haha  :D

Evo driver

Leuk verslag en die fransen tsja het is een mooi land maar het is jammer dat die fransen daar wonen  >:(

Space Star 1.6

inderdaad een leuke verslag. De fransen kunnen echt geen engels praten joh. In 2007 was ik ook in Normandie geweest wat is daar echt mooi  :)  museums bezocht van WWII. Ze vroeger welke taal we spreken. Wij zeiden: Hollandia  :D  verstond ze niet. na 5x zeggen lukte eindelijk wel  :P 


Goodyear is toch geen slechte merk. Ik heb goodyear als reserveband onder kofferbak  :D

Op die foto die brug, echt een rare brug  :P


Groet.

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Shtator 05, 2011, 07:35:50 MD

Op die foto die brug, echt een rare brug  :P


Groet.


Zo raar is doe brug niet, op de foto kun je niet zien dat ie scheef staat als het niet vermeld zou zijn geweest.
Ik vindt die bruggen wel heel handig, assen zijn mooi vrij, geeft je mooi de ruimte als je er moet sleutelen, wielen kunnen goed vrij draaien.
Geen probleem lijkt mij  :D
Het probleem ligt vaak bij degene die hem bediend.

Space Star 1.6

oh oke  :P  had ik nog nooit gezien bij werkplaatsen hierzo  :P

Wieger

pff vandaag wou ik weg rijden van huis en ben nog niet de hoek om en opeens de stuurbekrachtiging weg !
ik kijken was de riem naast de krukas poulie gelopen en hij was wel gewoon nog heel :S
Dus er helemaal tussenuit gehaald en gekeken of hij de waterpomp meenam maar dit deed de andere multi riem , dus meteen naar Emmeloord gereden naar de Nijverheid waarop ze reageerde van ben je hier alweer dat zijn we niet gewend met een Galant ! ( vrijdag voor een lak stiftje langs geweest )
Die chef en die monteur hadden dit nog nooit meegemaakt dat er een riem vanaf gelopen was dus weer iets unieks  :P


Nu rij ik in een gloedje nieuwe Colt 1.3 Intense met nog geen 10.000 km op de teller  en dat rijd ook heerlijk moet ik bekennen ;)

Evo driver

Laat ze onwijs goed even de krukaspoelie controleren het kan zijn dat die in 2 delen ligt dan loopt idd de riem er af en kan hij ook doorslijten naar de distributiekap en die dooslijten en de rest kan je wel raden denk ik. Het is heel simpel te controleren gewoon de 2 ringen markeren in 1 lijn en dan een paar keer starten. Staan de lijnen niet meer in 1 lijn dan is hij stuk op het gevulcaniseerde gedeelte. Kijk maar in mijn topic de mijne was ook stuk.

Sanne215

Balen zeg! Hopelijk is die snel weer gemaakt. Rijd lekker hè een Colt  :P

Wieger

Hey Remco , dit is dus exact het geval !
Die monteur zei dat het wel voorkwam maar niet bij auto's die nog net een ton op de teller hebben :s
zo poulie kost iets van 380 euro en zo kap voor de D Riem 100 euro en dan de arbeid uren er nog overheen !


Je merkt wel dat zo Colt ligt is want hij ging aardig tekeer op de snelweg met die zijwind :P
Maar wel gretig gebruikt gemaakt van het start stop systeem , cruise control en die automatische ruitenwissers ideaal  8) 


Nou morgen met de Space Star maar richting Vlaardingen de Colt wouden ze weer terug hebben  :P