Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Welke banden?

Filluar nga Tom84, Korrik 25, 2015, 09:45:30 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Tom84

Rij nu al 1,5 jaar tevreden rond met een onze 2e hands Outlander maar de vorige eigenaar had er winterbanden onder zitten welke ik nu aan het oprijden ben. Voor de winter wil ik een nieuwe set banden eronder laten zetten, dit worden dan zomer of 4seizoenbanden daar ben ik zelf nog niet over uit. Wat ik het belangrijkste vind is dat ze stil zijn, heb nu Bridgestone Blizzak LM25 eronder zitten maar vind ze erg rumoerig. Dus mijn vraag is aan jullie, welke banden hebben jullie eronder zitten/adviseren jullie die niet rumoerig zijn?

skunk

Wij hebben nu ook bridgestone banden er onder en helaas is bij ons goedkoop is duurkoop. Deze kon ik voor een leuk prijsje kopen. Ik ben er niet tevreden over de Michelin banden die er eerst onder lagen waren beter. Bij onze volgende auto gaan er weer gewoon Michelin onder iets meer betalen maar ze maken minder veel lawaai.

CvW

#2
Toen ik de Outlander kocht waren er verse Interstate Eco Tour Plus banden onder gemonteerd. Volgens mij is dat het budgetmerk van Profile. Tjsa, het is absoluut niet mijn keus banden. Ook deze banden maken relatief veel lawaai en het rubber is vrij hard waardoor je vooral bij nat wegdek eerder grip verliest. Dit merk komt er, als deze set versleten is, niet meer onder terug.

Ik heb goede en ook prettige ervaring met de Continental Sportcontact 2 en vooral 5 serie. Nou heeft de Outlander niet direct sportbanden nodig volgens mij, dus zal mijn keus bij een volgende set banden vallen op de Continental Eco/premiumcontact 5 serie banden. Stil, goede grip en vrij lange levensduur. Testen onderbouwen dit want deze band is al een tijdje winnaar van de verschillende zomerband testen.

Is dit een advies voor jou dan? Nee, zo durf ik het niet te noemen. Want er speelt volgens mij veel meer mee bij de keuze voor banden. Want die Interstate banden hebben € 68,- per stuk gekost terwijl die Continental banden zo rond de € 120,- per stuk kosten. Dat prijsverschil kan veel invloed op de keuze hebben........  ???

In de winterperiode rijden wij op winterbanden. Ik heb afgelopen winter een 2e hands set winterbanden op de kop getikt via MP. 2e hands is relatief in dit geval, want ik kon een set Michelin Alpin A4 banden scoren met de nokjes nog op het loopvlak. En ondanks dat het winterbanden zijn, zijn deze Michelin banden best stil. Ze liggen trouwens op de originele Outlander velgen terwijl de zomerbanden op ander lichtmetaal gemonteerd zijn. Op die manier is het wisselen ook goed zelf te doen.  :)

Tom84

#3
Nou, vorig jaar rond deze tijd plaatste ik het 1e bericht. Nu heb ik de winterbanden na 2,5 jaar en 43000km echt opgereden. Merkte dat de grip met optrekken bij nat weer toch wel minder werd dus voor de zomervakantie maar weer even naar nieuwe banden gezocht.

In het verleden heb ik met zomerbanden in de winter doorgereden en afgelopen jaren met winterbanden in de zomer doorgereden, mijn conclusie; nog nooit rare dingen meegemaakt met beide. Ook niet die paar keren dat ik best stevig moest remmen.

Dus op zoek naar nieuwe banden, ik wilde wel eens 4seizoensbanden gaan proberen. Hier en daar wat informatie opgezocht en wat dingen vergeleken. Uiteindelijk ben ik bij Good Year terecht gekomen waar ik wel wat positieve dingen over had gelezen. De Good Year Vector 4S 215/70/R16

Het is uiteindelijk altijd maar weer afwachten hoe de nieuwe banden rijden. Gisteren zijn ze eronder gegaan en ik moet zeggen dat ik er best wel positief over ben, grip voelt goed, demping voelt nu ook beter aan het het rijgeluid is ook een stuk minder. De prijs was trouwens 127,00 per stuk niet goedkoop maar goed ik rij er wel elke dag mee.