Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Distibutie riem of ketting ?

Filluar nga robsel, Dhjetor 01, 2011, 06:42:33 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

robsel

Een paar vraagjes:

- Heeft de 2.4 Outlander (benzine motor) een distributieketting of distributie riem ?
- Hebben de Outlanders met dieselmotoren allemaal een distributie riem?
- Gaat een distributie ketting langer mee als een riem ?

-Waarom de ene motor een riem en de ander een ketting? :-[


gr.

Evo driver

De 2.4 heeft een ketting
De 2.0 vw  en de 2.2 psa diesel hebben een riem.
De 2.2 DID van mitsubishi heeft ook een ketting.

Normaal gesproken is een ketting onderhoudsvrij maar kan wel meer lawaai produceren. Het is net waar de fabrikant zijn zinnen op zet.

gr. remco

robsel

Thanks Remco voor je duidelijke antwoord.

Kan een ketting uitrekken waardoor de motorafstelling niet meer correct is en de compressie weg valt ?


DannyColt12v

geloof het niet hoor
dat zou niet al te best zijn eh een ketting die rekt..
bij een dis.riem daar in tegen weer wel,een oudere riem die raakt wel uit gerekt en bij kia willen ze nog wellis een tandje of wat verspringen :D

Evo driver

De ketting kan wel iets rekken maar niet zover. Bij de evo X moet je dat ook controleren maar volgens mij zit die optie niet op de "normale"  motoren maar dat is echt nihiel.

Maar heb je problemen met de auto dan ?

robsel

Nee Remco ik heb absoluut geen problemen met mijn Outlander.
Een mij bekende heeft ook een 2.4 Outlander en daar was de distributieketting een tand overgesprongen en moest het nodige vernieuwd worden wat een duur plaatje was en niet meer onder de garantie viel daar de wagen 4 jaar oud was.. Dit verbaasde mij daar deze Outlander pas
70.000 km had gelopen. Ik weet dat dat het bij een distributieriem kan gebeuren maar bij een distributieketting .......?

gr
Rob 

Eagle1982

Ook bij een ketting kan het gebeuren, zei het wat minder snel.
Maar ook hier heb je te maken met een spanner en met draaiende delen.
Het is iets mechanisch en er kan altijd iets mislopen.
Elke indirecte aandrijving kan iets dergelijks bij gebeuren.
Alleen bij tandwieloverbrengingen is dit nagenoeg uitgesloten.


Maar bij 70.000Km en dan geen garantie?  :-\
Geef mij dan maar een riem, dan heb ik 90.000 Km garantie  ;)